Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Integrar los conocimientos, habilidades y actitudes adquiridas por el estudiante del Grado en Terapia Ocupacional por la Universidad de A Coruña. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 B25 B26 B27 B28 B29 B30 B31 B32 B33 B34 B35 B36 B37
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Posibilitar al alumno la realización de un artículo o monografía en el área seleccionada.
|
A3
|
|
|
Posibilitar la iniciación científica, considerando la naturaleza del trabajo científico.
|
A25 A26 A27 A30
|
B22
|
C8
|
Permitir al alumno profundizar en temáticas más próximas a su interés con orientación de docentes que actúan en esa misma área.
|
A3 A7
|
|
|
Conocimientos y capacidad para hablar, comprender y escribir una segunda lengua y hacerlo correctamente en la lengua materna. |
A26 A28 A30 A34 A35
|
B19 B20
|
C1 C2
|
Capacidad para trabajar en un contexto profesional, ético y de códigos reguladores y legales, reconociendo y respondiendo a dilemas y temas éticos o morales en la práctica diaria.
|
A8 A19 A21 A23
|
B3 B9 B15 B20 B34 B36
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Capacidad de demostrar y mantener que la actuación profesional se ajusta a estándares de calidad y que la práctica está basada en la evidencia.
|
A3 A13 A14 A15 A22 A25 A26 A28 A34 A35
|
B36
|
|
Capacidad para aplicar el método científico para constatar la efectividad de los métodos de intervención, evaluar los métodos de trabajo aplicados y divulgar los resultados. |
A25 A26 A27 A28 A30 A32
|
B22
|
|
Capacidad para lograr el bienestar del paciente a través de la combinación de recursos y acciones de los miembros el equipo. |
A15 A17 A32
|
|
|
Capacidad para saber trabajar en equipo con el objetivo de lograr el bienestar del paciente |
A17
|
|
|
Capacidad para educar, facilitar, apoyar y animar el funcionamiento ocupacional, el bienestar y el confort de las poblaciones, comunidades, grupos e individuos cuyas vidas están afectadas por la limitación en el funcionamiento, sufrimiento, enfermedad |
A1 A6 A7 A10 A15 A18
|
B4 B5 B6 B7 B18 B20 B24 B25 B27 B34 B36
|
C4 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
DESENVOLVEMENTO INDIVIDUAL ESPECÍFICO TUTORIZADO |
1.- Como elaborar un programa de investigación?.
2.- Delimitación do tema.
3.- Elección da bibliografía de referencia.
4.- Definición dos obxectivos.
5.- Definición dos procedimentos de recollida e análise de datos.
6.- Realización da procura bibliográfica sobre o tema e campo de interés do proxecto de investigación.
7.- Estudo e discusión da bibliografía específica.
8.- O traballo de campo e a organización de revisións bibliográficas.
9.- Como elaborar e cumprir un cronograma de actividades de investigación?.
10.- Organización de rexistros de traballo de campo.
11.- A análise de datos.
12.- Traballando os datos a partir de referencias teóricas relativas ao tema de interés.
13.- Orientacións básicas de redacción e presentación da monografía ou artículo, según as normas establecidas para a Revista seleccionada.
14.- Redacción e presentación final do proxecto de investigación
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A7 A8 B5 B11 B23 B24 B27 B29 C2 C5 |
10 |
10 |
20 |
Lecturas |
A13 A14 A15 A20 B31 B33 |
0 |
45 |
45 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A3 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A16 A17 A18 A19 A21 A22 A23 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 B3 B4 B8 B10 B32 C4 |
30 |
170 |
200 |
Presentación oral |
A2 A1 A4 A24 A35 B1 B2 B6 B7 B9 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B25 B26 B28 B30 B34 B35 B36 B37 C1 C3 C6 C7 C8 |
5 |
20 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Lecturas |
Son un conjunto de textos y documentación escrita que se han recogido y editado como fuente de profundización en los contenidos trabajados.
Permite adquirir las competencias genéricas referenciadas en el proyecto de investigación. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
Presentación oral |
Intervención inherente a los procesos de enseñanza-aprendizaje basada en la exposición verbal a través de la que el alumnado y profesorado interactúan de un modo ordenado, planteando cuestiones, haciendo aclaraciones y exponiendo temas, trabajos, conceptos, hechos o principios de forma dinámica.
Permite adquirir las competencias genéricas referenciadas en el proyecto de investigación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
La atención personalizada se hará, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas y virtuales, individuales y grupales. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A2 A1 A4 A24 A35 B1 B2 B6 B7 B9 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B25 B26 B28 B30 B34 B35 B36 B37 C1 C3 C6 C7 C8 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
50 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A3 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A16 A17 A18 A19 A21 A22 A23 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 B3 B4 B8 B10 B32 C4 |
Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
50 |
|
Observacións avaliación |
O Regulamento do Traballo Fin de Grao (TFG) do Título de Terapia Ocupacional foi modifcado durante o curso 2012-2013 ó amparo do Regulamento de TFG da UDC. Posteriormente realizáronse modificancións nos ANEXOS publicados no web da Facultade de Ciencias da Saúde.
O sistema de calificacións se expresará mediante calificación numérica de acuerdo co establecido no artigo 5 do Real Decreto 1125/2003 do 5 de setembro (BOE 18 de septiembre), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de calificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional.
Sistema de calificaciones: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honor (Graciable).
Sobre a realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación: A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a
falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Nas actas figurará un
non presentado nesta oportunidade.
Sobre a detección de
plaxio: Cualificación de
suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que
se cometese: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0)
na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta
se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación
na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
- Dita actitude comunicarse á Comisión Académica. - No caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou perpetua do alumno.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Blesedell. C y otros. 2005. Terapia ocupacional 10ª ed. Buenos Aires. Madrid : Médica Panamericana
Cormier, W., Cormier L. 1994: Estrategias de entrevista para terapeutas. Bilbao. Desclée de Brouwer
Durante, P., Pedro, P. 1998. Terapia ocupacional en geriatría: principios y práctica. Masson. 1ª ed.
Durante, P., et. al. 1998. Terapia ocupacional en salud mental: principios y práctica. Masson. 1ª ed.
Gómez Tolón. J. 1997. "Fundamentos Metodológicos de la Terapia Ocupacional". 1ª Ed. Editorial Mira. Zaragoza..
Hopkins. H.L., Smith, H.D. 2006. "Terapia Ocupacional", 9ª Edición. Editorial Médica Panamericana Madrid,
Hussey S. y otros. 2007.Introduction to occupational therapy. St. Louis Missouri: Mosby Elsevier.
Kielhofner G. 2006. Fundamentos conceptuales de la terapia ocupacional. 3ª ed. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana.
MacDonald, E.M. 1979. Terapia ocupacional en rehabilitación. Barcelona: Ed. Salvat.
Romero A. Moruno P. 2003. Terapia ocupacional. Teoría y Técnicas. Madrid. Masson.
Romero A. Moruno P. 2005. Actividades de la Vida Diaria. Madrid. Masson.
Reed, K. 1992. "Models of Practice in Occupational Therapy". 3a ed. Editorial Williams and Wilkins.
Turner, A.; Foster, M.; Johnson, S.E. 1992 Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principies, skills and Practice. Churchill Livingstone. |
Bibliografía complementaria
|
|
Toda la bibliografía referenciada en las asignaturas del Grado en Terapia Ocupacional por la Universidad de A Coruña.
Biblioteca de Ciencias de la Salud (Campus de Oza).
Otras bibliotecas universitarias o de otros ámbitos (hospitalarios, etc...) con todas sus posibilidades. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- Normativa según regulamento de Traballo de Fin de Grado aprobado en Xunta de Facultade. 2.- Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir o obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025) os trabajos documentalesque se realicen en esta
asignatura: a.- Mayoritaríamente se solicitarán en formato virtual y soporte informático. b.- De realizarse en papel: - No se utilizarán plásticos. - Se realizarán impresiones a doble cara. - Se empleará papel reciclado. - Se evitará la realización de borradores. |
|