Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Introdución á Economía Código 660G01002
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Cobian Casal, M.de Las Mercedes
Correo electrónico
m.cobian@col.udc.es
Profesorado
Cobian Casal, M.de Las Mercedes
Correo electrónico
m.cobian@col.udc.es
Web
Descrición xeral Na asignatura de Introdución á Economía preténdese que o estudante se familiarice coa linguaxe, os conceptos, as ferramentas e a lóxica da economía como forma de coñecemento. Estudaranse algúns dos principios que fundamentan as decisións económicas e os modelos que nos axudan a explicar o funcionamento dos distintos mercados

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Economía e mercado de traballo. A6
Organización e dirección de empresas. A10
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. A19
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. A20
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral A26
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. A29
Aplicar os coñecementos á práctica A31
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Capacidade de análise e sínte B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información B4
Razoamento crítico. B8
Traballo en equipos. B9
Aprendizaxe autónomo. B14
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras C5
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- O concepto e o método en Economía

1. Concepto de Economía
2. Os modelos económicos
3. Os instrumentos de aálise económico.
Tema2.- A escaseza e a necesidade de elixir
1.-A escaseza e os factores produtivos.
2.-A fronteira de posibilidades de produción.
3.-Os problemas económicos fundamentais.

Tema 3.- O papel do Estado na Economía

1.- Os axentes económicos.
2.- As funcións do sector público.
3.- Tóma de decisións por parte do Estado

Tema 4.- A Demanda, a Oferta e o Mercado 1.- O mecanismo do mercado.
2.- A demanda, a oferta e o equilibrio.
3.- Desprazamentos das curvas de demanda e oferta.
4.- Os mercados regulados.

Tema 5.-Aplicacións da teoria da Demanda e da Oferta.


1.- A elasticidade da demanda.
2.- A elasticidade da demanda e o ingreso total.
3.- A elasticidade da oferta.
Tema 6.- A macroeconomía : unha vision global 1.- A política macroeconómica
2.- A Contabilidade Nacional
3.- O Producto Nacional: Medición e características
4.- Os compoñentes do Producto Nacional

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A6 A10 A18 A20 A26 A27 A29 A31 A35 B2 B4 B8 C6 C8 2 18 20
Traballos tutelados A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 18 36 54
Sesión maxistral A13 A20 A31 A32 B8 C4 18 20 38
Prácticas a través de TIC A13 A31 B2 18 18 36
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Sesión maxistral Valoración obxetiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesions expositivas a traves das diferentes herramientas propostas pola profesora.
Prácticas a través de TIC Dado que o alumno está cursando unha materia básica cunha importante aplicación práctica, o alumno debe ter o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, transmitir e defender oralmente os efectos derivados do proceso de enxino-aprendizaxe. Nas sesións presenciais terá a posibilidade de facer exposición tanto dos apartados dos contidos teóricos da materia, como das prácticas propostas. Tamén poderá acada-la suficiencia dos obradoiros meirante a súa defensa nas titorías personalizadas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Descrición
Traballos tutelados: para a súa realización é obrigatorio obtelo visto bo do profesor, sendo ademáis recomendable consultar co profesor as dubidas e informalo dos avances que se vaian realizando progresivamente para que o profesor pouda dar as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios indicados. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación establecidos pola Escola.

En relación cos traballos tutelados valorarase:

– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo
- A profundidade do contido
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais
- A presentación e a claridade da exposición

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A13 A31 B2 Apoio á resolución dos problemas formulados en clase e valoración das cuestions formuladas na plataforma Moodle. 30
Traballos tutelados A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 Corrección do contido do traballo, do grado de cumprimento do modelo e valoración da exposición
30
Proba obxectiva A6 A10 A18 A20 A26 A27 A29 A31 A35 B2 B4 B8 C6 C8 O alumno terá que responder ás preguntas de un cuestionario teórico- práctico ( test de respuesta pechada con catro alternativas, so unha certa)o preguntas de reposta aberta ( interpreteación de gráficas, resolucion de problemas) ou de ambos tipos 40
 
Observacións avaliación

 - E necesario superar a proba obxetiva para que se sumen as demais metodoloxias

- O traballo grupal  realizaráse en grupo de 5 persoas. E obrigatoria sua exposición pública.  O valor total e do 30%. 

- A parte práctica está formada por exercicios, casos, cuestionarios, cuestions, etc. Realizaránse  nas  clases prácticas  e na  plataforma Moodle (puntuando a realización das  actividades propostas). Su valor e do 30%.

- A proba obxetiva e única, e seu valor e do 40%

-Para poder ter acceso a  evaluación continua, e  requisito indispensable a asistencia as las clases da asignatura, actuando como interruptor para a evaluación a ausencia  a máis de 3 clases sin xustificación. En dito  caso,  perderáse o dereito a dicha evaluación  e o alumno será evaluado igual que os  los alumnos de dispensa. Para o control da asistencia utilizaránse  os medios a disposición do profesorado e  do alumnado e, especialmente, o sistema establecido no Moodle.

- Os alumnos que non podan facer un normal seguimiento da asignatura por tener concedida a  dispensa académica, podrán optar por examinarse do 100% da su cualificación por medio dunha proba obxetiva final. 


Fontes de información
Bibliografía básica Francisco Mochón (). Economia:Teoria y politica 5ª Ed. McGraw-hill
Juan M. Blanco (). Economia:Teoria y practica. McGraw-hill
Ana Grave (). Fundamentos de Economía. Pearson
Melanie Powel, Michael Parkin (). Introducción a la Economía. Pearson
Jose Luis Martín (). Principios de econmía. Pearson
Francisco Mochón (). Principios de Economia. McGraw-hill
Asunción Mochón, Rebeca de Juan (). Principios de Economía. McGraw-hill

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para cursa a asignatura non é imprescindible ter coñecementos previos sobre temas económicos, ainda que os alumnos procedentes do bacherelato de CC. Sociais disporán dunha formación previa que lles permitirá facer un menor esforzo porque xa estarán  acostumados a medoloxía empregada na analise económica e a súa terminoloxía ao ter cursado Economía e Organización de Empresas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías