Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Economía e mercado de traballo. |
A6
|
|
|
Organización e dirección de empresas. |
A10
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A18
|
|
|
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A19
|
|
|
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A20
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral |
A26
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A29
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica |
A31
|
|
|
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Capacidade de análise e sínte |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información |
|
B4
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
|
|
C5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- O concepto e o método en Economía
|
1. Concepto de Economía
2. Os modelos económicos
3. Os instrumentos de aálise económico. |
Tema2.- A escaseza e a necesidade de elixir |
1.-A escaseza e os factores produtivos.
2.-A fronteira de posibilidades de produción.
3.-Os problemas económicos fundamentais.
|
Tema 3.- O papel do Estado na Economía
|
1.- Os axentes económicos.
2.- As funcións do sector público.
3.- Tóma de decisións por parte do Estado
|
Tema 4.- A Demanda, a Oferta e o Mercado |
1.- O mecanismo do mercado.
2.- A demanda, a oferta e o equilibrio.
3.- Desprazamentos das curvas de demanda e oferta.
4.- Os mercados regulados.
|
Tema 5.-Aplicacións da teoria da Demanda e da Oferta.
|
1.- A elasticidade da demanda.
2.- A elasticidade da demanda e o ingreso total.
3.- A elasticidade da oferta.
|
Tema 6.- A macroeconomía : unha vision global |
1.- A política macroeconómica
2.- A Contabilidade Nacional
3.- O Producto Nacional: Medición e características
4.- Os compoñentes do Producto Nacional |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A6 A10 A18 A20 A26 A27 A29 A31 A35 B2 B4 B8 C6 C8 |
2 |
18 |
20 |
Traballos tutelados |
A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 |
18 |
36 |
54 |
Sesión maxistral |
A13 A20 A31 A32 B8 C4 |
18 |
20 |
38 |
Prácticas a través de TIC |
A13 A31 B2 |
18 |
18 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Sesión maxistral |
Valoración obxetiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesions expositivas a traves das diferentes herramientas propostas pola profesora. |
Prácticas a través de TIC |
Dado que o alumno está cursando unha materia básica cunha importante aplicación práctica, o alumno debe ter o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, transmitir e defender oralmente os efectos derivados do proceso de enxino-aprendizaxe. Nas sesións presenciais terá a posibilidade de facer exposición tanto dos apartados dos contidos teóricos da materia, como das prácticas propostas. Tamén poderá acada-la suficiencia dos obradoiros meirante a súa defensa nas titorías personalizadas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Traballos tutelados: para a súa realización é obrigatorio obtelo visto bo do profesor, sendo ademáis recomendable consultar co profesor as dubidas e informalo dos avances que se vaian realizando progresivamente para que o profesor pouda dar as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios indicados. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación establecidos pola Escola.
En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo
- A profundidade do contido
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais
- A presentación e a claridade da exposición
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A13 A31 B2 |
Apoio á resolución dos problemas formulados en clase e valoración das cuestions formuladas na plataforma Moodle. |
30 |
Traballos tutelados |
A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 |
Corrección do contido do traballo, do grado de cumprimento do modelo e valoración da exposición
|
30 |
Proba obxectiva |
A6 A10 A18 A20 A26 A27 A29 A31 A35 B2 B4 B8 C6 C8 |
O alumno terá que responder ás preguntas de un cuestionario teórico- práctico ( test de respuesta pechada con catro alternativas, so unha certa)o preguntas de reposta aberta ( interpreteación de gráficas, resolucion de problemas) ou de ambos tipos |
40 |
|
Observacións avaliación |
- E necesario superar a proba obxetiva para que se sumen as demais metodoloxias
- O traballo grupal realizaráse en grupo de 5 persoas. E obrigatoria sua exposición pública. O valor total e do 30%. - A parte práctica está formada por exercicios, casos, cuestionarios, cuestions, etc. Realizaránse nas clases prácticas e na plataforma Moodle (puntuando a realización das actividades propostas). Su valor e do 30%. - A proba obxetiva e única, e seu valor e do 40% -Para poder ter acceso a evaluación continua, e requisito indispensable a asistencia as las clases da asignatura, actuando como interruptor para a evaluación a ausencia a máis de 3 clases sin xustificación. En dito caso, perderáse o dereito a dicha evaluación e o alumno será evaluado igual que os los alumnos de dispensa. Para o control da asistencia utilizaránse os medios a disposición do profesorado e do alumnado e, especialmente, o sistema establecido no Moodle. - Os alumnos que non podan facer un normal seguimiento da asignatura por tener concedida a dispensa académica, podrán optar por examinarse do 100% da su cualificación por medio dunha proba obxetiva final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Francisco Mochón (). Economia:Teoria y politica 5ª Ed. McGraw-hill
Juan M. Blanco (). Economia:Teoria y practica. McGraw-hill
Ana Grave (). Fundamentos de Economía. Pearson
Melanie Powel, Michael Parkin (). Introducción a la Economía. Pearson
Jose Luis Martín (). Principios de econmía. Pearson
Francisco Mochón (). Principios de Economia. McGraw-hill
Asunción Mochón, Rebeca de Juan (). Principios de Economía. McGraw-hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para cursa a asignatura non é imprescindible ter coñecementos previos sobre temas económicos, ainda que os alumnos procedentes do bacherelato de CC. Sociais disporán dunha formación previa que lles permitirá facer un menor esforzo porque xa estarán acostumados a medoloxía empregada na analise económica e a súa terminoloxía ao ter cursado Economía e Organización de Empresas. |
|