Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dirección y gestión de recursos humanos. |
A4
|
|
|
Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas |
A13
|
|
|
Dirigir grupos de personas. |
A15
|
|
|
Realizar análisis y diagnósticos, prestar apoyo y tomar decisiones en materia de estructura organizativa, organización del trabajo, estudio de métodos y estudio de tiempos de trabajo |
A21
|
|
|
Participar en la elaboración y diseño de estrategias organizativas, desarrollando la estrategia de recursos humanos de la organización. |
A23
|
|
|
Aplicar técnicas y tomar decisiones en materia de gestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A24
|
|
|
Aplicar las distintas técnicas de evaluación y auditoria sociolaboral. |
A25
|
|
|
Elaborar, desarrollar y evaluar planes de formación ocupacional y continua en el ámbito reglado y no reglado |
A28
|
|
|
Aplicar los conocimientos a la práctica. |
A31
|
|
|
Comprender el carácter dinámico y cambiante de las relaciones laborales en el ámbito nacional e internacional |
A33
|
|
|
Resolución de problemas |
|
B1
|
|
Capacidad de análisis y síntesis. |
|
B2
|
|
Capacidad de organización y planificación. |
|
B3
|
|
Capacidad de gestión de la información. |
|
B4
|
|
Toma de decisiones. |
|
B5
|
|
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
|
B6
|
|
Habilidades en las relaciones interpersonales. |
|
B7
|
|
Razonamiento crítico. |
|
B8
|
|
Trabajo en equipos. |
|
B9
|
|
Motivación para la calidad. |
|
B12
|
|
Adaptación a nuevas situaciones. |
|
B13
|
|
Aprendizaje autónomo. |
|
B14
|
|
Creatividad. |
|
B15
|
|
Liderazgo. |
|
B16
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
|
|
C3
|
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
|
|
C4
|
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
|
|
C7
|
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
|
|
C8
|
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras |
|
|
C5
|
Políticas sociolaborais |
A5
|
|
|
Economía e mercado de traballo. |
A6
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A29
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A34
|
|
|
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. A PLANIFICACIÓN |
1. A planificación dos Recursos Humanos
2. O proceso de planificación
3. Factores que inflúen na planificación. Previsión da demanda
4. Sistemas de información e inventário de persoal
|
TEMA 2. RECLUTAMENTO E SELECCIÓN
|
2.1 O proceso de selección e as suas etapas
2.2. Análise de necesidades
2.3. Captación de candidatos. Métodos de captación. Sistemas de atracción do talento. Seguridade da información. Preselección
2.4. A selección de persoas: concepto. Métodos: Test psicotécnicos, probas de práctica e coñecimentos, entrevistas y dinámicas de grupo. La toma de decisión.
2.5. Incorporación, acollimento e adaptación á cultura para o novo persoal |
TEMA 3. PROMOCIÓN E XESTIÓN DE CARREIRAS |
3.1. O concepto de carreira profesional e a promoción. Xestión de carreiras. Traballo, carreira e vocación
3.2 O proceso de avaliación do persoal: avaliación de desempeño e avaliación de potencial. Criterios e metodoloxias. Fiabilidade do proceso
3.3. Promoción e plan de carreira |
TEMA 4. FORMACIÓN E DESENVOLVEMENTO |
4.1. Concepto e finalidade da formación nas organizacións.
4.2. O proceso de formación: Análise de necesidades, deseño, execución e avaliación do plan.
4.3. Técnicas, instrumentos e métodos de formación.
|
TEMA 5. SISTEMAS DE RETRIBUCIÓN E COMPENSACIÓN |
5.1. O concepto de compensación: retribución e motivación. Obxectivos da compensación.
5.2. Política retributiva: Principios para unha política retributiva. Competitividade i equidade. Análise da situación salarial da empresa.
5.3 Estructura retributiva: Conceptos de salario i estructura salarial.
5.4. Retribución fixa. Criterios para o estabelecemento dunha retribución fixa.
5.5. Retribución variable: sistemas de incentivos.
5.6. Compensacions extrasalariais.
5.7. Pagos en especie
5.8. Retribución flexible ou á carta
5.9. Compensación non retributiva: as avantaxes sociais |
TEMA 6. A XESIÓN DO TEMPO |
6.1. O tempo como recurso
6.2. Urxencia e importáncia. A matriz de xestión do tempo
6.3. Aspectos de melloría na xestión do tempo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 A13 A14 A23 A24 A25 A31 A34 B6 C5 C7 |
22 |
22 |
44 |
Seminario |
A4 A13 A14 A15 A16 A21 A23 A24 A25 A28 A29 A31 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
22 |
52 |
74 |
Proba obxectiva |
A4 A13 A14 A23 A24 A25 A28 A29 A31 A34 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B14 |
4 |
4 |
8 |
Traballos tutelados |
A4 A6 A15 A21 A24 A31 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada có uso de medios audiovisuales e a introducción de preguntas dirigidas ao alumnado coa finalidade de transmitir coñecementos e facitlitar á aprendizaje.
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de preguntas dirigidas al alumnado, con la finalidad, de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje. |
Seminario |
En el seminario, por cada "sesión magistral" el grupo se divide en dos para desarrollar de forma práctica el tema estudiado, con el apoyo de casos prácticos, análisis crítico de artículos adadémicos ou divulgativos, debates y elaboración de documentos de gestión.
No seminario, por cada "sesión maxistral" o grupo divídese en dos para desenvolver de forma práctica o tema estudiado, có apoio de casos prácticos, análise crítico de artículos académicos ou divulgativos, debates e elaboración de documentos de xestión. |
Proba obxectiva |
|
Traballos tutelados |
Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo y en equipo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor. Está referido prioritariamente a la investigación, análisis de diferente documentación y a la práctica. Los estudiantes deben seguir normas académicas tanto en la técnica como en el sistema de cita bibliográfica. El trabajo no se considera entregado hasta que cumpla todos los requisitos de contenido y académicos y computa íntegramente para la evaluación final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A asignatura supón unha aprendizaxe integradora teórico práctica que require a asimilación de coñecementos, práctica e resolución de problemas reáis, coa conseguinte adquisición de habilidades e competencias profesionáis cuxo seguemento realizarase permanentemete ao longo do curso e có apoio das sesións de tutoría, seguemento por correo electrónico e resposta permanente ás dudas do alumnado.
As tutorías desenvólvense os mércores, de de 10.45 a 12.15. Convén confirmar a cita con antelación, para garantir a atención persoalizada para todo o alumnado. Se por razóns laboráis ou académicas, non é posible asistir en este horário, podes comunicarte coa profesora Varela vía email ou chamando por teléfono á ERLAC os mércores de 10.45 a 12.15. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A4 A13 A14 A15 A16 A21 A23 A24 A25 A28 A29 A31 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Consistirá na realización das actividades prácticas e traballos relacionados cos distintos contidos abordados na materia. |
30 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 A13 A14 A23 A24 A25 A31 A34 B6 C5 C7 |
Valoración obxectiva da asistencia e participación activa nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas pola profesora, de alomenos un 80% |
20 |
Traballos tutelados |
A4 A6 A15 A21 A24 A31 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
En este traballo avalíase tanto a memoria escrita como a exposición oral e a sua defensa ante a profesora. A memoria terá un peso do 80% e calificará a todas as persoas participantes por igual. A avaliación da exposición oral poderá diferir duchas personas a outras en función do desenvolvemento de cada unha.
A non presentación da memoria en plazo equivaldrá a una calificación de 0. Así mesmo, si algún miembro do equipo non se presentase na data prevista de exposición oral, a sua calificación será de 0 salvo que poda justificar debidamente a sua ausencia. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Avaliación continua. Para poder aprobar esta materia ao final do período lectivo, sen necessidade de realizar o exame final, será imprescindible a participación de alomenos un 80% das sesións e obter o 50% da cualificación correspondente a cada unha das restantes metodoloxías avaliativas. De non conseguir o mínimo esixido nalgunha das metodoloxías, a estudante non superará a materia. Sistema antiplaxio: Todos os traballos entregados no marco da materia someteranse a unha revisión antiplaxio. A profesora reservase o dereito de non avaliar traballos que presenten algún porcentaje de plaxio no seu contido. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. Como alternativa, aquel alumnado que non poda facer un normal seguimento da asignatura por ter recoñecida a Dispensa de docencia, poderá optar por examinarse nunca proba obxectiva durante os períodos de avaliación oficialmente establecidos; o valor da devandita proba supón o 100% da calificación. De non conseguir o 50% do total da calificación, a materia constará como suspensa na convocatoria ordinaria e o alumnado poderá volver a examinarse na segunda oportunidade, onde a metodoloxía de avaliación será unha proba obxectiva por valor do 100% da calificación, versando sobre os contenidos tanto teóricos como prácticos do programa da materia. Coa finalidade de poder aplicar este sistema, as personas que tiñan recoñedica a dispensa deberán comunicarla á profesora ao comenzo do curso. O alumnado non pode ser avaliado por avaliación continua e simultáneamente por proba obxectiva final (dispensa). De non constar expresamente o sistema de avaliación, entenderase que o alumnado opta por avaliación continua. A proba obxectiva poderá conter tres tipos de probas: preguntas de tipo test, preguntas de resposta curta e/ou desenvovemento dun caso práctico. As adaptacións curriculares para estudantes con discapacidade ou con necesidades educativas específicas serán pautadas pola Comisión de docencia do centro, previo informe do PAT.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
De la Calle Durán, M.C., Ortiz Urbina Criado, M. (2014). Fundamentos de Recursos Humanos. Madrid. Pearson Educación, S.A.
Porret Gelabert, M. (2006). Gestión de Personas, Manual para la gestión del capital humano en las organizaciones. ESIC Editorial |
|
Bibliografía complementaria
|
Albizu, E., Landeta, J. (2001). Dirección estrategica de los Recursos Humanos. Teoría y práctica. Madrid. E. Piramide
García-Marzá, D (2004). Ética empresarial: del dialogo a la confianza. Madri. E. Trotta
García-Tenorio, J. y Sabater, R. (2004). Fundamentos de Dirección y Gestión de Recursos Humanos. Madrid. Thomson
Dolan, S.L., Valle Cabrera, R., Jackson, S.E., Shuler, R.S. (2007). La gestión de los Recursos Humanos. Madrid. McGraw-Hill
Gan, F. et al. (1996). Manual de programas, desarrollo de Recursos Humanos. Madrid. Apóstrofe
Simón, C. Rojo, P. Molina, E. (2011). Medición del Capital Humano. Madrid. Pearson
Bayón Mariné, F. (2002). Organización y Recursos Humanos. Madrid. E. Sintesis
Blanco Prieto, A. (2007). Trabajadores competentes: introducción y reflexiones sobe la gestión de Recursos Humanos y competencías. Madrid. ESIC
Martínez Deschamps, G. (2004). Valoración de puestos y política retributiva. Barcelona. Printulibro |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dirección e Xestión de RRHH I/660G01015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Técnicas de Investigación Social/660G01020 | Técnicas de Negociación/660G01029 | Habilidades e Técnicas da Comunicación Empresarial/660G01038 |
|
Materias que continúan o temario |
Organización de Empresa/660G01003 | Psicoloxía do Traballo/660G01004 | Informática Básica/660G01005 | Métodos de Traballo/660G01008 | Socioloxía do Traballo/660G01017 | Economía do Traballo/660G01027 |
|
|