Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Socioloxía do Traballo Código 660G01017
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
maria.romani@udc.es
Profesorado
Romaní de Gabriel, María
Correo electrónico
maria.romani@udc.es
Web http://http://www.erlac.es/
Descrición xeral Coñecemento da perspectiva sociolóxica sobre o mundo laboral

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Aprendizaxe autónomo. B14
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Políticas sociolaborais. A5
Teoría e sistemas de relacións laborais. A11
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. A34
Toma de decisións. B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Razoamento crítico. B8
Adaptación a novas situacións. B13
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
B9

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. AS BASES DA SOCIOLOXÍA. Definición de socioloxía.
A perspectiva sociolóxica.
As orixes da socioloxía.
Factores que fixeron posible á aparición da socioloxía.
A teoría sociolóxica: concepto.
Paradigmas da socioloxía.
Novas perspectivas: outros enfoques

TEMA 2. A SOCIOLOXÍA DO TRABALLO: A DIVISIÓN SOCIAL DO TRABALLO E AS CONDICIÓNS DE TRABALLO.
Definición.
Introdución histórica.
Características xerais do traballo.
A fábrica como novo espazo de traballo.
División social do traballo.
A división do traballo segundo o xénero.
Socioloxía do traballo na actualidade.
As condicións de traballo.
TEMA 3. FORMAS DE ORGANIZACIÓN DO TRABALLO:PARADIGMAS
A produción artesana.
A produción en masa.
A especialización flexible.
A produción lixeira.
O enfoque sociotécnico e o sistema de produción reflexivo.
Conclusión.
TEMA 4.O TRABALLO NAS SOCIEDADES ACTUAIS E A INTERVENCIÓN DAS INSTITUCIONES PÚBLICAS O modelo de produción Taylorista-Fordista e a súa creba.
Grandes transformacións no escenario da produción.
As transformacións recentes do mercado de traballo. O papel das institucións públicas.
Regreso a unha sociedade de pleno emprego: políticas e estratexias.
O imposible retorno ao pleno emprego: novas propostas.
TEMA 5. O PAPEL DAS ORGANIZACIÓNS SINDICAIS E PATRONAIS As organizacións sindicais e patronais.
O caso español.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C1 C4 14 14 28
Obradoiro A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 14 42 56
Proba obxectiva B1 B2 C1 4 58 62
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe.
Obradoiro Lecturas críticas, comentarios, debates, exposicións e exercicios prácticos que os alumnos deben facer no tempo programado polo profesor e subir no espazo previsto en moodle, seguindo as súas instrucións.
Proba obxectiva Ao longo das sesións realizaranse comprobacións periódicas de coñecemento con preguntas de elección curta e / o tipo test.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Farase para as lecturas críticas, comentarios e traballos tuteladose contidos teóricos, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, cómo facelo e as fontes de información a utilizar.
O estudante solicitará por correo electrónico a hora de realizar o titoria, que se realizará coa ferramenta Teams.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B2 C1 Ao longo do cuatrimestre haberá comprobacións periódicas de coñecemento de cada tema**. O alumno que non logre o 50% da nota correspondente a esta metodoloxía (2,5 puntos) terá que facer unha proba final en segunda oportunidade en xullo, que abarcará toda a materia.
50
Obradoiro A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 Valoración de lecturas críticas, comentarios, discusións guiadas, exposicións, traballo e participación activa e positiva, que os alumnos deben facer no tempo establecido (individualmente ou en grupo) e subirse a moodle no espazo previsto, seguindo as instrucións da profesora. Cada un dos exercicios terá unha valoración segundo os criterios establecidos pola profesora, que será comunicada aos alumnos. Se o alumno non chega ao 50% da nota correspondente a esta metodoloxía (2 puntos), terá que realizar na segunda oportunidade en xullo, aquelas prácticas que a profesora indique. 40
Sesión maxistral A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C1 C4 Avaliación obxectiva da participación activa e positiva do alumnado nas sesións lectivas a través de diferentes ferramentas propostas pola profesora.
Será necesario obter o 50% (0,5 puntos) da nota correspondente nesta metodoloxía para engadir ao resto.

10
 
Observacións avaliación

PRIMEIRA OPORTUNIDADE:

Será imprescindible obter o 50% da cualificación correspondente ás metodoloxías de proba obxectiva (Proba obxetiva) e taller (Obradoiro) para que se sumen as diferentes cualificacións a fin de obter a nota final. De non conseguir o mínimo esixido nalgunha das metodoloxías de proba obxectiva (Proba obxetiva) e taller (Obradoiro), non se sumasen as cualificacións e o alumno non superará a materia.

Ao longo do cuadrimestre realizaranse probas obxectivas de cada tema.  O alumno terá que alcanzar polo menos a puntuación dun 3 sobre 10 en cada unha das probas obxectivas.

A nota final da proba obxectiva realizarase sumando a nota de cada unha das probas obxectivas e dividíndoa entre 5 (o número de temas da materia). Se o alumno non superase a puntuación de 3 nalgunha das probas obxectivas, terá que facer unha proba obxectiva final, o día sinalado para o exame da primeira oportunidade que abarcará contido dos 5 temas.


ACLARACIÓN IMPORTANTE PARA PODER TER ACCESO Á AVALIACIÓN CONTINUA:

Para poder ter acceso á avaliación continua é requisito indispensable a asistencia ás clases da materia, actuando con interruptor para a avaliación a ausencia a máis de tres clases sen xustificación.

Para o control de asistencia utilizaranse os medios ao alcance do profesorado e do alumnado.

No caso de non conseguir o  acceso á avaliación continua, o alumno pasará a realizar a avaliación da materia mediante unha PROBA OBXECTIVA FINAL, que abarcará coñecementos teóricos e/ou prácticos, cun peso de 100% da cualificación.

SEGUNDA OPORTUNIDADE:

Se o alumno supera na primeira oportunidade algunha das metodoloxías, manteráselle a nota desa/s metodoloxía/s e só terá que realizar a/s que non supere na segunda oportunidade.

Se o alumno/a non realizase a avaliación continua ou non realizou as avaliacións na primeira oportunidade, realizará unha proba obxectiva final, que abarcará coñecementos teóricos e/ou prácticos, cunha ponderación do 100% da nota.

CASOS ESPECÍFICOS:

ALUMNADO CON DISPENSA DE DOCENCIA:

·       O alumnado que teña dispénsaa de docencia concedida deberá elixir unha das dúas opcións expostas a continuación:


1ª OPCIÓN:

Poderá realizar o seguimento da materia coma se de avaliación continua tratásese, pero adaptando a porcentaxe do peso de cualificación de cada metodoloxía e o prazo de entrega.

Para poder acollerse a este tipo de avaliación, e adaptar os períodos de entrega e a avaliación das distintas probas/metodoloxías, é imprescindible porse en contacto coa profesora dentro dos 10 primeiros días desde o comezo das clases. A comunicación farase de maneira presencial ou vía mail a maria.romani@udc.es e si non reciben resposta da profesora no prazo de tres días hábiles, deberán comunicarse coa administración do centro para que se poña en contacto coa docente.

Esta comunicación deberá realizarse dentro dos 10 primeiros días hábiles de inicio do curso ou, en caso de solicitar  dispénsaa   ao longo do curso, o día en que realice o trámite. De non cumprir este requisito, o alumno terá que realizar unha PROBA OBXECTIVA FINAL, que abarcará coñecementos teóricos e/ou prácticos, cun peso de 100% da cualificación.


2ª OPCIÓN:

Realizar unha PROBA OBXECTIVA FINAL por valor do 100% da cualificación, que abarcará coñecementos teóricos e/ou prácticos, tendo que alcanzar o 5 para obter o aprobado.

En caso de non comunicarse coa docente tal e como se establece no apartado anterior, considerarase que o alumno opta pola 2ª opción, é dicir, pola realización da PROBA OBXECTIVA FINAL.


As ADAPTACIÓNS CURRICULARES PARA ESTUDANTES CON DISCAPACIDADE Ou CON NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECÍFICAS SERÁN PAUTADAS POLA COMISIÓN DE DOCENCIA DO CENTRO, PREVIO INFORME DO PAT


Fontes de información
Bibliografía básica FINKEL, L. (1994). La organización social del trabajo.. Ed. Pirámide. Madrid.
HOLM­DETLEV K:OHLER Y A. MARTÍN ARTILES (2006). Manual de la  sociología del trabajo y de las relaciones laborales. Ed. Delta, Madrid
J.J. MACIONIS Y KEN PLUMMER (1999). Sociología. Ed. Prentice Hall. Madrid
J. ANTONIO SANTOS ORTEGA (1995). Sociología del trabajo. Ed. Tirant lo Blanch.Valencia
LÓPEZ PINTOR, R (1995). Sociología Industrial. Ed. Alianza. Madrid
WATSON, T (1995). Trabajo y sociedad.Manual introductorio a la sociología del trabajo, industrial y de la empresa. Ed. Hacer. Barcelona
SANTOS ORTEGA, A. Y POVEDA ROSA, M (2002). Trabajo, empleo y cambio social. Ed. Tirant lo Blanch. Valencia

o primeiro libro da listaxe atópase dispoñible na BIBLIOTECA VIRTUAL DO CENTRO á que podes acceder coas túas claves no seguinte enlace:: http://www.erlac.es/es/estudiantes-acceso/