Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Definir modelos de proteccion social existentes. Coñecer las Normas generales del sistema de la Seguridad Social y lPrincipios y fines de la Seguridad Social. |
|
|
|
Definir modelos de proteccion social existentes. Coñecer las Normas generales del sistema de la Seguridad Social y lPrincipios y fines de la Seguridad Social. |
|
|
|
salud laboral e prevención de riscos laborais |
|
|
|
salud laboral e prevención de riscos laborais |
|
|
|
auditoria sociolaboral |
|
|
|
auditoria sociolaboral |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SEleccionar y gestionar información y documentacion laboral |
|
|
|
SEleccionar y gestionar información y documentacion laboral |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Evolución histórica e modelo español de Seguridade Social.
|
1.1.-Evolución histórica das técnicas de Protección Social.
1.2.- Antecedentes e aparición do sistema español de Seguridade Social.
1.3.- O modelo constitucional da Seguridade Social.
1.4.- Fontes do Sistema da Seguridade Social.
1.5.- O reparto competencial entre o Estado e as Comunidades Autónomas. |
Tema 2. Xestión e Competencias do Sistema da Seguridade Social.
|
2.1.- Organización Administrativa: entidades xestoras e servizos comúns
2.2.- Colaboración na xestión: As mutuas de accidentes de Traballo e a colaboración das empresas.
2.3.- A participación dos interesados na xestión.
|
Tema 3.- O campo de aplicación e a estructura da Seguridade Social. Os actos de encadramento.
Estudo dos diferentes rxímenes da Seguridade Social
|
3.1.- Ámbito de aplicación.
3.1.1.- Inclusións e exclusións: nacionalidade e residencia
3.2- A Estructura.
3.2.1.- Contributiva, non contributiva e complementaria.
3.2.2.- Contributiva: Réxime Xeral e Réximes especiais. Un suposto especial os socios traballadores de sociedades mercantiles capitalistas. Os rexímenes especiais
3.3.- Réxime xurídico dos actos de cuadramento.
3.3.1.- Inscripción de empresas
3.3.2.- Afiliación, altas, baixas e variación de datos dos empregados.
|
Tema 4.- Réxime económico. A cotización e a recadación da Seguridade Social |
4.1.- O financiamento da Seguridade Social espñola: sistema actual e propostas alternativa.
4.2.- Cotización: suxeitos obrigados e responsables.
4.3.- Dinámica da obligación de cotizar: bases de cotización, tipos e cuotas.
4.4.- Normas sobre a recaudación. |
Tema 5.- Normas xerais da acción protectora. O Subsidio de Incapacidade Temporal. |
5.1.- Análise específico das continxencias comúns e profesionais: o accidente de traballo e a enfermidade profesional no Réxime xeral.
5.2.- As prestacións: concepto, clases e características.
5.3.- A incapacidade temporal. Concepto. Requisitos, cálculo do subsidio. |
Tema 6.- A responsabilidade xurídica dos suxeitos |
6.1.- A responsabilidade empresarial respecto ás prestacións
6.2.- Infraccións e Sancións. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
|
22 |
45 |
67 |
Seminario |
|
22 |
36 |
58 |
Traballos tutelados |
|
3 |
6 |
9 |
Proba obxectiva |
|
3 |
12 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Seminario |
Parte práctica dos contidos expostos a todo o grupo na sesión magistral, con apoio fundamental no uso de Internet. É unha clase tipo "seminario" por cada clase tipo "sesión maxistral".
O alumno deberá resolver os tres exercicios prácticos que se lle propoñen durante o curso |
Traballos tutelados |
Consistirá na realización dun traballo proposto polo docente de carácter colectivo e deberá ser presentado e defendido ao finalizar o curso en formato TFG /máximo 15 folios) |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
A proba obxectiva consistirá nun exame tipo test de resposta múltiple (20 preguntas) varias preguntas teóricas de tipo curto e unha longa e a resolución de un ou varios casos prácticos propostos polo profesor. O test a as preguntas teóricas poden ser escritas ou orais.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A asignatura conleva unha aprendizaxe acumulativa sistemática e integradora de carácter teórico e práctico, que require da exposición xeral, a asimilación progresiva de conceptos expostos na sesión maxistral, con discusión asimiladora de tales coñecementos, o casuismo e a resolución de supostos reais, a fixación o reforzo mediante esquemas de traballo, o adquirir habilidades de eficacia, no basta la fijación de conceptos teóticos y de perpectiva, se requiere comprobar su eficiencia resolviendo casos reais e autoacreditar. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
|
Proba escrita sobre o temario da asignatura que valorará unha parte teórica e outra de resolución de supostos prácticos. |
50 |
Seminario |
|
Resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente. Será necesario superar a proba obxectiva (alomenos obter una puntuación dun 5 sobre 10) para poder sumar esta puntuación. |
30 |
Sesión maxistral |
|
Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor Será necesario superar a proba obxectiva (alomenos obter una puntuación dun 5 sobre 10) para poder sumar esta puntuación. |
10 |
Traballos tutelados |
|
Realización e presentación oral dun traballo colectivo dos propostos polo docente da asiganatura sobre as materias da mesma, en formato TFG (máximo 15 folios) |
10 |
|
Observacións avaliación |
<p>Para os estudantes que sigan o modelo de avaliación continua deberán obter alomenos 25 puntos da suma da sesión maxistral, Seminario, Traballos Tutelados para poder computar a nota da proba obxectiva.</p><p>A proba obextiva esixará superar o 50% da parte teórica e práctica. De non conseguir o mínimo o estudante non superará a materia aínda que se lle gardará a nota da metoloxía superada na segunda oportunidade. </p><div><br /></div><div>Aqueles estudantes ue non poidan facer un normal seguimento da materia por razóns de dispensa poderán optar por examinarse do 100% do seu cualificación por medio dunha proba obxectiva final. De non conseguir o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver examinarse na oportunidade de Xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do programa. </div><div><br /></div><div>Todos os alumnos farán constar de forma visible na súa ficha de alumno se optan por AVALIACIÓN CONTINUA ou EXAME FINAL. De non constar expresamente, ou non entregar a ficha nos quince días posteriores ao comezo do curso académico, entenderase que optan polo EXAME FINAL. A elección é definitiva e irreversible para a convocatoria en curso. </div><div><br /></div><div>As adaptacións curriculares para estudantes con discapacidade ou con necesidades educativas específicas serán pautadas pola Comisión de docencia do centro, previo informe do PAT </div>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MARIA ANTONIA PÉREZ ALONSO (Última Edicion). CUESTIONES PRÁCTICAS EN DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. PRESTACIONES. TIRANT LO BLANCH
JOSE FRANCISCO BLASCO LAHOZ (Última Edicion). CURSO DE SEGURIDAD SOCIAL . TIRANT LO BLANCH
REMEDIOS ROQUETA BUJ (Ultima edición). DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. TIRANT LO BLANCH
MARTINEZ GIRÓN, J.;ARUFE VARELA, A.;CARRIL VÁZQUEZ, X.M. (última edición). Derecho de la Seguridad Social. Coruña. Netbiblo
ALONSO OLEA, M; TORTUERO PLAZA J.L. (ultima edicion). Instituciones de la Seguridad Social. Madrid. Civitas
ALARCON CARACUEL, M.R. (última edición). La Seguridad Social en España. Madrid Aranzadi
VIDA, J,: MONEREO, J.L.; MOLINA, C.;QUESADA R. (ultima edición). Manual de Seguridad Social. MAdrid. Tecnos. Darerra Edición.
MINISTERIO DE EMPLEO Y SEGURIDAD SOCIAL (). SEGURIDAD SOCIAL . WWW.SEG-SOCIAL.ES
MARIA ANTONIA PÉREZ ALONSO (Última Edición). VADEMÉCUM DE DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL . TIRANT LO BLANC |
É moi importante dispoñer da lexislación actualizada de Seguridade Social que se pode atopar na web da Seguridade Social ou nun código que ofrece as actualizacións durane todo o curso na súa páxina web (Civitas, Aranzai, Tecnos, Tirant lo Blanch, Colex, calquera delas é válida. Non obstante os profesores da asignatura publicarán en moodle diferentes recursos de información para a preparación da asignatura: diapositivas, indicacións bibliográficas complementarias, artículos doctrinais, lexislación e xurisprudencia. |
Bibliografía complementaria
|
AA.VV. (2013). TODO SOCIAL. VALENCIA CISS |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Teoría das Relacións Laborais/660G01010 | Dereito do Traballo I/660G01011 | Dereito do Traballo II/660G01012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dereito Administrativo/660G01028 |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito da Seguridade Social II/660G01022 | Dereito Laboral Comunitario e Institucións da Unión Europea/660G01035 | Procedemento Administrativo Laboral e Sancionador/660G01041 |
|
Observacións |
A lexislación de Seguridade Social é moi cambiante, polo que o estudante debe estar ao corrente destes cambios e naturalmente a avaliación da asignatura farase a normativa legal vixente en cada momento. |
|