Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Organizar e dirixir a empresa. Dirixir ás persoas e guialas seguindo un modelo de negocio |
A10 A15
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Organización y dirección de empresas. |
A10
|
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Toma de decisións. |
|
B5
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. |
A23
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Parte I. Introducción e marco conceptual |
1. A natureza da dirección estratéxica e a evolución do pensamento estratéxico
2. Análise do proceso de toma de decisións estratéxicas
3. Marco conceptual da estratexia empresarial |
Parte II. Análisis estratéxica |
4. Estrutura de mercado e competencia
5. Análise do sector industrial e da competencia
6. Análise de recursos e capacidades |
Parte III. Formulación de estratexias |
7. Estratexias competitivas xenéricas
8. Vantaxe competitiva e creación de valor
9. Estratexias de crecemento: Fusións e adquisicións. Cooperación e alianzas
10. Estratexias de diversificación e de internacionalización |
Parte iV. Implantación de estratexias |
11. Estratexia empresarial e estructura organizativa
12. Incentivos e organización. Planificación e control
13. Configuracións organizativas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A10 A13 A31 B2 B9 B14 C6 |
6 |
24 |
30 |
Seminario |
A10 A13 A15 A23 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B12 B13 C1 C3 C4 C6 C7 |
22 |
44 |
66 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A10 A31 C4 C6 C7 |
8 |
0 |
8 |
Sesión maxistral |
A10 A23 B2 B8 B12 C6 C7 |
22 |
22 |
44 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Conxunto de textos e documentación escrita editada como fonte de coñecemento nos contidos traballados |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudio intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións as que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia (presencial ou telemática) aos eventos convocados no eido da asignatura. Esta materia computa como asistencia a sesión maxistral, mesmo que non se produza no horario da clase. |
Sesión maxistral |
Exposición oral completada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas os estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. A clase maxistral e tamén coñecida como conferencia, método expositivo e lección maxistral. Esta última modalidade soe referirse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contenido que supón a elaboración orixinal e basada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información a audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Seminario |
Lecturas |
|
Descrición |
O seguimento das lecturas, a presentación e exposición das lecturas e a xustificación e breve resumen da asistencia a eventos científicos ou divulgativos se realizarán nas datas e horario que acorden o profesor e os alumnos das recollidas na guía do estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A10 A23 B2 B8 B12 C6 C7 |
Asistencia e participación nas actividades de clase (incluidas as probas autoavaliativas) mínima do 80% |
10 |
Seminario |
A10 A13 A15 A23 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B12 B13 C1 C3 C4 C6 C7 |
Consistirá na realización das actividades prácticas e traballos relacionados cos distintos contidos abordados na materia. Entrega e exposición nas datas que se establezan pola docente. |
75 |
Lecturas |
A10 A13 A31 B2 B9 B14 C6 |
Resumo dalgún dos libros suxeridos polo docente ou de libre elección do estudantado e elaboración dunha ficha de datos da lectura elexida. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Avaliación continua. Para
superar esta asignatura ao final do periodo académico, sen necesidade de
presentarse ao exame final, será imprescindible participar en, alomenos, no 80%
das sesións e acadar o 50% da calificación correspondente a cada unha das
restantes metodoloxías de avaliación (seminario e lecturas). De non alcanzares o
mínimo esixido nalgunha das metodoloxías, o/a estudante non aprobará a
asignatura en modalidade de avaliación continua e terá que facer a avaliación
final da asignatura. Sistema antiplaxio: Tódolos
traballos presentados no marco da asignatura estarán suxeitos a unha revisión
antiplaxio. O docente reservarase o dereito de non avaliar traballos que
presenten un porcentaxe superior ao 10% de plaxio no seu contido. Avaliación final. Quen
non asistira ás sesións ou non aprobara a avaliación continua terán dereito a
realizar un examen final na data oficial de xaneira/febreiro. A proba obxectiva
consistirá nun exame teórico-práctico con preguntas de resposta múltiple e
casos a desenvolver que engloben o contido xeral da asignatura. Estudiantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia. Para poder aplicar este sistema, os/as estudiantes teñen que ter
recoñecida oficialmente a dispensa académica e comunicaclo no primeiro mes de
clases. Os/as estudiantes serán avaliados mediante un sistema de avaliación
continua cambiando a sesión maxistral por resumos de comprensión dos temas
tratados, mantendo en vixencia as metodoloxías de seminario e lecturas. No caso
de non superar a avaliación continua terán dereito a unha avaliación final como
a anteriormente descrita. Avaliación extraordinaria. Tódolos/as estudiantes terán dereito a unha avaliación extraordinaria
oficial nos meses de xuño/xullo cunha proba obxectiva que consistirá nun exame
teórico-práctico con preguntas de resposta múltiple e casos a desenvolver que
engloben o contido xeral da asignatura. As adaptacións curriculares para estudantes con discapacidade ou con necesidades educativas específicas serán pautadas pola Comisión de docencia do centro, previo informe do PAT.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A. J. Strickland III , Alex Janes , Arthur A. Thompson , Ciara Sutton , John E. Gamble y Margaret A. (2018). Administración estratégica, Teoría y casos. McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
Grant, R.M (2010). Dirección Estratégica . Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi Libro
Albizu, E y J. Landeta (2001). Dirección Estratégica de los recusos humanos. Teoría y práctica. Madrid, Pirámide
Bueno, E; P. Morcillo y M.P. Salvador (2005). Dirección Estratégica. Nuevas perspectivas teóricas. Madrid, Pirámide
Porter, M. (2009). Estrategia competitiva. Técnicas para el análisis de la empresa y sus competidores . Madrid, Pirámide
Guerra, L.A. y Navas, J.E. (2007). La Dirección Estratégica de la Empresa. Teoría y Apliaciones. Navarra, Thomson-Civitas-Aranzadi
Alles, M.A. (2006). La dirección estratégica de Recursos Humanos. Granica
Moreno, A.; L.M. Uriarte y G. Topa (2010). La responsabilidad social empresarial. Oportunidades estratégicas, organizativas y de recursos humanos. Madrid, Pirámide
Porter, M. (2010). Ventaja competitiva. Creación y sostenibilidad de un rendimiento superior. Madrid, Pirámide |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Organización de Empresa/660G01003 | Economía e Empresa/660G01007 | Dirección e Xestión de RRHH I/660G01015 | Dirección e Xestión de RRHH II/660G01016 |
|
|