Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de representación técnica no ámbito administrativo y procesal e defensa ante os tribunais en materia economica administrativa. Toma de decisións. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A1 A4 A16 A24 A27 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14
|
C3 C5 C6
|
Traballo en equipos de caracter multidisciplinar; capacidade para colaborar desde o departamento laboral da organización co departamento económico-financiero-tributario para o deseño de estratexias a varios prazos. |
A1 A16 A24 A27 A31
|
B1 B2 B3 B4 B12 B13 B14
|
C3 C5 C6
|
Selecionar e xestionar información e documentación fiscal que permita coñecer as consecuencias das decisións no campo da empresa e do posto de traballo. Asesoramento a organizacións sindicais, empresariais e do cuarto sector, así como a afiliados / afiliados. Aplicar os coñecementos para practicar e realizar unha análise crítica de situacións e decisións que deben tomar os diferentes axentes económicos participantes nas Relacións Laborais. Capacidade de análise e síntese. |
A1 A4 A16 A24 A27 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B12 B13 B14
|
C3 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Ingresos Públicos e conceptos tributarios básicos. Lei Xeral tributaria. Sistema fiscal español. |
Concepto e clases de ingresos públicos.
Imposto: concepto, elementos e clasificación.
Introdución ao sistema tributario español.
Tributos estatais, autonómicos e locais.
|
TEMA 2. Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas (IRPF) e tributación de actividades económicas. |
Aspectos xerais do imposto.
Definición, valoración e tributación dos distintos tipos de ingresos.
Os réximes para determinar a renda neta.
Aspectos persoais do IRPF.
Cálculo, liquidación e presentación. |
TEMA 3. Imposto de Sociedades. |
Xustificación e estrutura do imposto.
Actividade económica, contabilidade financeira e a súa relación co Imposto sobre Sociedades.
Determinación da base impoñible.
Exencións, bonificacións, tarifas ...
A liquidación do imposto. |
TEMA 4. Imposto sobre o Valor Engadido (IVE). |
Concepto e ámbito de aplicación.
O feito impoñible: entrega de bens e prestación de servizos.
Operacións non suxeitas e exentas.
Determinación da base impoñible: IVE de entrada e IVE de saída.
Tipos de impostos.
Adquisicións intracomunitarias de bens.
A cuota.
Deducións e devolucións. |
TEMA 5. Fiscalidade, Empresa e Departamentos de RRHH e RRLL. |
Elementos e procesos de planificación fiscal.
Os plans de retribución flexible.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A4 A16 A24 A27 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 C3 C5 C6 |
21 |
24 |
45 |
Solución de problemas |
A1 A4 A16 A24 A27 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 C3 C5 C6 |
20 |
30 |
50 |
Proba obxectiva |
A31 B1 B2 B3 B4 B12 B14 |
2 |
15 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Resolución de cuestións prácticas en aplicación dos cooñecementos teóricos desenvolvidos. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple con erros penalizadores (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
|
Descrición |
As titorías son individuais, polo que é necesario un contacto previo co profesor para reservar a franxa horaria correspondente.
ATENCIÓN Á DIVERSIDADE:
A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise a adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Humanidades> |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A4 A16 A24 A27 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 C3 C5 C6 |
Asistencia e particpación nas sesións teóricas. |
10 |
Proba obxectiva |
A31 B1 B2 B3 B4 B12 B14 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple con erros penalizadores (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
50 |
Solución de problemas |
A1 A4 A16 A24 A27 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 B13 B14 C3 C5 C6 |
Prácticas entregables semanalmente relacionadas coa exposición teórico-práctica de docente. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Avaliación 1a Oportunidade. No desenvolvemento da parte práctica (traballo/proxecto en equipo) (40% nota) serán avaliad@s: aplicación das bases teóricas, calidade de presentación, precisión e claridade de exposición e calidade das respostas, fontes primarias e secundarias usadas e revisión bibliográfica. Para a avaliación da parte teórica recurrirase a un exame tipo test (proba obxecta de múltiple resposta) (50% nota) con varias alternativas de resposta, onde os erros restarán puntuación para evitar o "efecto lotería". A fórmula é NOTA = (respostas correctas x 1) - (erros/k-1), con k= numero de opcións de resposta. Os puntos obtidos netos trasladanse a unha nota en escala 0-10. Dedicación a tempo parcial e dispensa académica (exención de asistencia): no caso de alumn@s con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, empregaránse as plataformas Moodle e MS Teams, así como o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo. Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de fechas compatible coa súa dedicación. O proceso de avalaición de 2a oportunidade é exactamente o mesmo que para a 1a oportunidade: gárdase a nota práctica (obtida no traballo/proxecto) e @ alumn@ fará un novo exame tipo test, de idénticas características ás descritas anteriormente. En caso de convocatoria extraordinaria, a avaliación será únicamente con exame tipo test (proba obxecta de múltiple resposta) (100% nota) con varias alternativas de resposta, onde os erros restarán puntuación en base á formula PUNTOS NETOS = (respostas correctas x 1) - (erros/k-1) con k= numero de opcións de resposta. Os puntos netos obtidos netos trasladanse a unha nota en escala 0-10. Considerarase como “Non presentado” (NP) aquel estudante que, estando matriculado, non concorrese ás distintas actividades de avaliación (continua/practica e/ou exame/test) que se establezan para o curso académico. PLAXIO/COPIA. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso (0) na materia na correspondente convocatoria, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
* AGENCIA TRIBUTARIA ESPAÑOLA. www.agenciatributaria.es - Manuales prácticos de IRPF, IS e IVA - Ley General Tributaria. A bibliografía anterior, así como outra complementaria, atópase dispoñible na BIBLIOTECA VIRTUAL DO CENTRO á cal se pode acceder coas claves propias no link: http://www.erlac.es/es/estudiantes-acceso/ ou ben é de libre disposición, sobre todo na web da Axencia Tributaria Española |
Bibliografía complementaria
|
|
* Gabinete juridico CEF (2018). Fiscalidad de las personas jurídicas. CEF * Albi Ibáñez, E (2010). Sistema Fiscal Español, Tomos I y II . Ariel * Varios (2019). Todo Sociedades. CISS * Martinez Lopez, Rodado Ruiz, Delgado Rodriguez (2018). Introducción a la fiscalidad de la empresa. Ed. Universitaria R. Areces |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía e Empresa/660G01007 | Contabilidade/660G01026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Contabilidade/660G01026 | Dereito Administrativo/660G01028 |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución ao Dereito/660G01001 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumprir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do Plan de Acción Green Campus Ferrol a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia se solicitarán en formato virtual e/o soporte informático (a entrega farase a través de moodle  ou email, en formato dixital sin necesidad de imprimilos). En caso de ser necesario realizalos en papel:  non se empregarán plásticos, as impresións serán dobre cara, utilizarase papel reciclado, evitarase a impresión de borradores e debderase ter enb conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos personais e profesionais. Facilitarase a plena integración do alumnado/profesorado con diversidade funcional. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|