Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir a estructura, morfoloxía e función dos distintos órganos e sistemas corporais, e as suas relacións en condicións de normalidade.
|
A1
|
B1 B7 B8 B19
|
C1 C7 C9
|
Utilizar a terminoloxía técnica anatómica como instrumento de comunicación.
|
A1
|
B7 B15
|
C1 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE DIDACTICA I: XENERALIDADES. EMBRIOLOXÍA
. |
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN E XENERALIDADES
TEMA 2.- EMBRIOLOXÍA |
UNIDADE DIDÁCTICA II: APARATO LOCOMOTOR
|
TEMA 1.- APARATO LOCOMOTOR
TEMA 2.- ARTROLOXÍA E MIOLOXÍA
TEMA 3.- OSTEOLOXÍA, ARTROLOXÍA E MIOLOXÍA DO CRANIO E DA CARA
TEMA 4.- OSTEOLOXÍA E ARTROLOXÍA DO TRONCO E COLO
TEMA 5.- MÚSCULOS DO COLO E DO TRONCO
TEMA 6.- CINTURA ESCAPULAR
TEMA 7.- CÓBADO E ANTEBRAZO
TEMA 8.- PULSO E MAN
TEMA 9.- CINTURA PELVIANA
TEMA 10.- XEONLLO E PERNA
TEMA 11.- NOCELLO E PÉ
TEMA 12.- VASCULARIZACIÓN E INERVACIÓN DOS MEMBROS
|
UNIDADE DIDÁCTICA III: NEUROANATOMÍA E ESTESIOLOXÍA
|
TEMA 1.- O SISTEMA NERVIOSO. BASES DE SISTEMATIZACIÓN ONTOXÉNICAS, ESTRUTURAIS, DE NUTRICIÓN E DEFENSA
TEMA 2.- MÉDULA ESPIÑAL. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 3.- BULBO RAQUÍDEO. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 4.- PROTUBERANCIA ANULAR E MESENCÉFALO. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 5.- CEREBELO. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 6.- CEREBRO. COMPOSICIÓN. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 7.- VÍAS DA SENSIBILIDADE, MOTILIDADE E CONEXIÓNS CEREBELOSAS
TEMA 8.- SISTEMA NEUROVEXETATIVO
TEMA 9.- SISTEMA NERVIOSO PERIFÉRICO
TEMA 10.- ESTESIOLOXÍA
TEMA 11.- SENTIDO DA VISIÓN
|
UNIDADE DIDÁCTICA IV: ESPLACNOLOXÍA |
TEMA 1.- SISTEMA CARDIOVASCULAR
TEMA 2.- APARATO RESPIRATORIO
TEMA 3.- APARATO DIXESTIVO
TEMA 4.- SISTEMA URINARIO
TEMA 5.- SISTEMA REPRODUTOR
TEMA 6.- SISTEMA ENDÓCRINO
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 B1 B7 B8 C1 C7 C9 |
15 |
30 |
45 |
Sesión maxistral |
A1 |
62 |
40 |
102 |
Prácticas a través de TIC |
A1 B19 |
4 |
0 |
4 |
Proba mixta |
A1 B8 C1 C9 |
4 |
39 |
43 |
Presentación oral |
A1 B1 B7 B8 B15 C7 C9 |
1 |
10 |
11 |
Prácticas de laboratorio |
A1 B7 |
8 |
8 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Actividade na que os estudantes de forma autónoma profundizan ou relacionan coñecementos expostos polo profesor. |
Sesión maxistral |
Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliográfica dos mesmos. |
Prácticas a través de TIC |
Actividade na que os estudantes visualizan modelos anatómicos do aparato locomotor (en 3D) para facilitar o recoñecemento espacial e función dos ósos, articulacións e músculos. |
Proba mixta |
Proba escrita con pregunta curta e tipo test para avaliar, fundamentalmente, a aprendizaxe dos contidos teóricos. |
Presentación oral |
Actividade na que os estudantes expoñen verbalmente o contido/ resultados dos traballos tutelados. |
Prácticas de laboratorio |
Actividade na que os estudantes visualizan as estructuras torácicas e abdominais mediante a disección dun animal no qurirofano experimental.
Actividade na que os estudantes mediante a utilización da osteoteca do laboratorio profundizan nos coñecemento relacionado co aparato locomotor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba mixta |
|
Descrición |
A atención personalizada relacionada coa proba mixta ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados ten como finalidade orientar os estudantes na realización dos traballos. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 B1 B7 B8 C1 C7 C9 |
A avaliación dos traballos farase tendo en conta os seguintes apartados:
. Descripción da estructura, morfoloxia e función dos distintos órganos e sistemas corporais, e as súas relacións en condicións de normalidade.
. Utilización de léxico específico.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
20 |
Proba mixta |
A1 B8 C1 C9 |
A proba constará de preguntas curtas e tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas e traballos tutelados.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Poderase realizar una avaliación parcial mediante una proba mixta das mesmas características cás descritas na avaliación. De realizarse, concertarase a data segundo o desenvolvemebto do programa. 2ª oportunidade , adianto de oportunidade e estudantes con matricula parcial a proba mixta é o 100% da cualificación. A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se
cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martini, Frederic H (2018). Anatomía Humana, 9/e. Pearson
Netter FH. (2015). Atlas de Anatomía Humana. 6ª ed. Elsevier
Drake RL, Mitchell AWM, Vogl W (2015). Gray. Anatomía para estudiantes (3ª ed). Elsevier
Drake RL, Mitchell AWM, Vogl W (2013). GRAY: Anatomia basica (1ª ed). Elsevier
Tortora, Derrickson ( 2018). Principios de Anatomía y Fisiología (15ª ed). Panamericana
Gilroy, Voll, Wesker (2015). Prometheus. Anatomía. Manual para el estudiante. Panamericana
Anne M. Gilroy, Brian R. MacPherson, Lawrence M. Ross, Michael Schünke, Erik Schulte, Udo Schumacher (2013). PROMETHEUS.Texto y atlas de anatomía. 2ª ed. Panamericana
Paulsen F (2012). SOBOTTA. Atlas de anatomia humana (3 VOLS.) 23ª Ed. Elsevier |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Bioloxía/661G01002 | Coidados Básicos en Enfermaría/661G01006 | Fisioloxía/661G01105 |
|
Materias que continúan o temario |
Enfermaría clínica III/661G01017 | Enfermaría materno-infantil/661G01018 | Enfermaría Clínica I/661G01034 | Enfermaría Clínica II/661G01035 |
|
Observacións |
Esta materia ten en conta as
recomendacións de SOSTENIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE
XENERO: - A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. NO CASO DE QUE A ENTREGA dos
traballos, fose en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara - Empregarase preferntemente papel reciclado - Evitarase a impresión de borradores. - Na realización dos traballos
tutelados, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluido aquel
obtido a través de Internet, sen indicación expresa da sua procedencia e, se é
o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación
de suspenso na actividade. - Teranse en conta os principios
éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais
e profesionais. - Facilitarase a plena
integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e
proveitoso á vida universitaria. |
|