| 
 | Competencias / Resultados do título |  
          
          
            | Código | Competencias / Resultados do título | 
 
 | Resultados de aprendizaxe |  
          
            | Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título |  
    | Describir a estructura, morfoloxía e función dos distintos órganos e sistemas corporais, e as suas relacións en condicións de normalidade. | A1 
 | B1 B7
 B8
 B19
 
 | C1 C7
 C9
 
 |  
    | Utilizar a terminoloxía técnica anatómica como instrumento de comunicación. | A1 
 | B7 B15
 
 | C1 C9
 
 | 
 
 | Contidos |  
          
          
            | Temas | Subtemas |  
			| UNIDADE DIDACTICA I:  XENERALIDADES. EMBRIOLOXÍA .
 | TEMA 1.- INTRODUCCIÓN E XENERALIDADES TEMA 2.- EMBRIOLOXÍA
 |  
			| UNIDADE DIDÁCTICA II:  APARATO LOCOMOTOR 
 | TEMA 1.-   APARATO LOCOMOTOR TEMA 2.-   ARTROLOXÍA E MIOLOXÍA
 TEMA 3.-  OSTEOLOXÍA, ARTROLOXÍA E MIOLOXÍA DO CRANIO E DA CARA
 TEMA 4.-   OSTEOLOXÍA E ARTROLOXÍA DO TRONCO E COLO
 TEMA 5.-   MÚSCULOS DO COLO E DO TRONCO
 TEMA 6.-  CINTURA ESCAPULAR
 TEMA 7.-   CÓBADO E ANTEBRAZO
 TEMA 8.-  PULSO E MAN
 TEMA 9.-   CINTURA PELVIANA
 TEMA 10.-   XEONLLO E PERNA
 TEMA 11.-   NOCELLO E PÉ
 TEMA 12.-   VASCULARIZACIÓN E INERVACIÓN DOS MEMBROS
 
 |  
			| UNIDADE DIDÁCTICA III: NEUROANATOMÍA E ESTESIOLOXÍA 
 | TEMA 1.- O SISTEMA NERVIOSO. BASES DE SISTEMATIZACIÓN ONTOXÉNICAS, ESTRUTURAIS, DE NUTRICIÓN E DEFENSA TEMA 2.- MÉDULA ESPIÑAL. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
 TEMA 3.- BULBO RAQUÍDEO. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
 TEMA 4.- PROTUBERANCIA ANULAR E MESENCÉFALO. MORFOLOXÍA EXTERNA E  CONFIGURACIÓN INTERNA
 TEMA 5.- CEREBELO. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
 TEMA 6.-  CEREBRO. COMPOSICIÓN. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
 TEMA 7.-   VÍAS DA SENSIBILIDADE, MOTILIDADE E CONEXIÓNS CEREBELOSAS
 TEMA  8.-  SISTEMA NEUROVEXETATIVO
 TEMA 9.-   SISTEMA NERVIOSO PERIFÉRICO
 TEMA 10.-  ESTESIOLOXÍA
 TEMA 11.-  SENTIDO DA VISIÓN
 
 |  
			| UNIDADE DIDÁCTICA IV: ESPLACNOLOXÍA | TEMA 1.-   SISTEMA CARDIOVASCULAR TEMA 2.-   APARATO RESPIRATORIO
 TEMA 3.-   APARATO DIXESTIVO
 TEMA 4.-   SISTEMA URINARIO
 TEMA 5.-   SISTEMA REPRODUTOR
 TEMA 6.-   SISTEMA ENDÓCRINO
 
 | 
 
 | Planificación |  
    
    | Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |  
            | Traballos tutelados | A1 B1 B7 B8 C1 C7 C9 | 15 | 30 | 45 |  
            | Sesión maxistral | A1 | 62 | 40 | 102 |  
            | Prácticas a través de TIC | A1 B19 | 4 | 0 | 4 |  
            | Proba mixta | A1 B8 C1 C9 | 4 | 39 | 43 |  
            | Presentación oral | A1 B1 B7 B8 B15 C7 C9 | 1 | 10 | 11 |  
            | Prácticas de laboratorio | A1 B7 | 8 | 8 | 16 |  |  |  
        | Atención personalizada |  | 4 | 0 | 4 |  |  |  
        | *Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado | 
 
 | Metodoloxías |  
          
            | Metodoloxías | Descrición |  
              | Traballos tutelados | Actividade na que os estudantes de forma autónoma profundizan ou relacionan coñecementos expostos polo profesor. |  
              | Sesión maxistral | Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais  contidos teóricos do programa e a orientación bibliográfica dos mesmos. |  
              | Prácticas a través de TIC | Actividade na que os estudantes visualizan modelos anatómicos do aparato locomotor (en 3D)  para facilitar o recoñecemento espacial e función dos ósos, articulacións e músculos. |  
              | Proba mixta | Proba escrita con pregunta curta e tipo test para avaliar, fundamentalmente, a aprendizaxe dos contidos teóricos. |  
              | Presentación oral | Actividade na que os estudantes expoñen verbalmente o contido/ resultados dos traballos tutelados. |  
              | Prácticas de laboratorio | Actividade na que os estudantes visualizan as estructuras torácicas e abdominais mediante a disección dun animal no qurirofano experimental. Actividade na que os estudantes mediante a utilización da osteoteca do laboratorio profundizan nos coñecemento relacionado co aparato locomotor.
 | 
 
 | Atención personalizada |  
    
        | 
  
          
            | Metodoloxías |  
            | Traballos tutelados |  
            | Proba mixta |  | 
   | Descrición |  | A atención personalizada relacionada coa proba mixta ten como finalidade atender as  consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico. 
 A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados ten como finalidade orientar os estudantes na realización dos traballos. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos,  ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
 
 
 
 
 
 |  | 
 
 | Avaliación |  
    
    
        | Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |  
            | Traballos tutelados | A1 B1 B7 B8 C1 C7 C9 | A avaliación dos traballos farase tendo en conta os seguintes apartados: . Descripción da estructura, morfoloxia e función dos distintos órganos e sistemas corporais, e as súas relacións en condicións de normalidade.
 . Utilización de léxico específico.
 Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5.
 | 20 |  
            | Proba mixta | A1 B8 C1 C9 | A proba constará de preguntas curtas e tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas e traballos tutelados. Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5.
 | 80 |  |  |  
       | Observacións avaliación |  
        | Poderase realizar una avaliación parcial mediante una proba mixta das mesmas características cás descritas na avaliación. De realizarse, concertarase a data segundo o desenvolvemebto do programa.  2ª oportunidade , adianto de oportunidade e estudantes con matricula parcial a proba mixta é o 100% da cualificación. A realizaciónfraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
 implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se
 cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
 convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
 produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
 modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
 necesario.
 | 
 
 | Fontes de información |  
        
            | Bibliografía básica |  Martini, Frederic H (2018). Anatomía Humana, 9/e. Pearson 
  Netter FH.   (2015). Atlas de Anatomía Humana. 6ª ed. Elsevier 
  Drake RL, Mitchell AWM, Vogl W   (2015). Gray. Anatomía para estudiantes (3ª ed). Elsevier 
  Drake RL, Mitchell AWM, Vogl W (2013). GRAY: Anatomia basica (1ª ed). Elsevier 
  Tortora, Derrickson ( 2018). Principios de Anatomía y Fisiología (15ª ed). Panamericana 
  Gilroy, Voll, Wesker (2015). Prometheus. Anatomía. Manual para el estudiante. Panamericana 
  Anne M. Gilroy, Brian R. MacPherson, Lawrence M. Ross, Michael Schünke, Erik Schulte, Udo Schumacher (2013). PROMETHEUS.Texto y atlas de anatomía. 2ª ed. Panamericana 
  Paulsen F (2012). SOBOTTA. Atlas de anatomia humana (3 VOLS.) 23ª Ed. Elsevier 
 |  
            | 
 |  
            | Bibliografía complementaria |  |  
            | 
 | 
 
 | Recomendacións |  
  
 
   | Materias que se recomenda ter cursado previamente |  |  |  
 
  
 
   | Materias que se recomenda cursar simultaneamente |  | | Bioloxía/661G01002 |  | Coidados Básicos en Enfermaría/661G01006 |  | Fisioloxía/661G01105 | 
 |  
 
  
 
   | Materias que continúan o temario |  | | Enfermaría clínica III/661G01017 |  | Enfermaría materno-infantil/661G01018 |  | Enfermaría Clínica I/661G01034 |  | Enfermaría Clínica II/661G01035 | 
 |  
 
 
   | Observacións |  | Esta materia ten en conta as
recomendacións de SOSTENIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE
XENERO:   - A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.  NO CASO DE QUE A ENTREGA dos
traballos, fose en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara - Empregarase preferntemente papel reciclado - Evitarase a impresión de borradores.   - Na realización dos traballos
tutelados, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluido aquel
obtido a través de Internet, sen indicación expresa da sua procedencia e, se é
o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación
de suspenso na actividade.   - Teranse en conta os principios
éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais
e profesionais.   - Facilitarase a plena
integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e
proveitoso á vida universitaria. | 
 |