Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describrir a estrutura, orixe e función dos compoñentes celulares, tanto nas células eucarióticas como procarióticas. |
A2
|
B1
|
C1 C9
|
Recoñecer e diferenciar a organización, estrutura e función dos tecidos que constitúen os distintos órganos humanos. |
A2
|
B1 B8
|
C1
|
Comprender a organización, transmisión, expresión e mutacións do material xenético. |
A2
|
B1
|
C1 C9
|
Identificar os elementos que caracterizan o sistema ecolóxico do home, valorando a incidencia destes factores no ciclo saúde-enfermidade. |
A2 A3
|
B1 B3 B8 B20
|
C1 C3
|
Adquirir os coñecementos básicos sobre a bioloxía no seus aspectos metabólicos, xenéticos, ecolóxicos, taxonómicos, evolutivos e aplicados
|
A3
|
B1 B2 B8
|
C1 C6
|
Coñecer e aplicar correctamente o vocabulario e a terminoloxía específica da microbioloxía |
A3
|
B1 B8
|
C1 C3
|
Identificar os microorganismos como produtores de enfermidade, recoñecer os mecanismos de transmisión das enfermidades infecciosas, explicar as resistencias naturais do corpo ante os axentes infecciosos. |
A3
|
B1 B8
|
C1 C6
|
Identificar as enfermidades infecciosas e parasitoses máis comúns, os seus axentes etiolóxicos, sintomatoloxía, tratamento e epidemioloxía. |
A3
|
B8 B11
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE I. INTRODUCIÓN Á BIOLOXÍA CELULAR E MOLECULAR
|
TEMA 1. Teoría celular
TEMA 2. Célula procariota e eucariota
TEMA 3. Membrana celular:
TEMA 3.1. Citoplasma e organelas
TEMA 3.2. Tráfico celular
TEMA 3.3. Núcleo
|
UNIDADE II. COMPOSICIÓN E ORGANIZACIÓN DA MATERIA DOS SERES VIVOS |
TEMA 1. Principios inmediatos: orgánicos e inorgánicos
TEMA 2. Principais rutas metabólicas
|
UNIDADE III. HISTOLOXÍA
|
TEMA 1. Introdución á Histoloxía
TEMA 2. Concepto de tecido
TEMA 3. Tecidos animais
TEMA 3.1. Tecido epitelial
TEMA 3.2. Tecido conectivo
TEMA 3.3. Tecido muscular (Liso e estriado)
TEMA 3.4. Tecido nervioso |
UNIDADE IV. XENÉTICA
|
TEMA 1. Introdución á xenética
TEMA 2. Mecanismos xenéticos básicos
TEMA 3. Reprodución e transmisión da herencia
TEMA 3.1. Xenética bacteriana
TEMA 3.2. Herencia mendeliana e enfermidades monoxénicas
TEMA 3.3. Mutacións e variantes xenéticas
TEMA 3.4. Xenética molecular |
UNIDADE V. INMUNOLOXÍA |
TEMA 1. Introdución á inmunoloxía
TEMA 2. Sistema inmune innato
TEMA 3. Sistema inmune adaptativo |
UNIDADE VI. MICROBIOLOXÍA E PARASITOLOXÍA |
TEMA 1. Morfoloxía e fisioloxía dos microorganismos e axentes infecciosos más frecuentes no home.
TEMA 1.1. Virus
TEMA 1.2. Bacterias
TEMA 1.3. Parásitos
TEMA 1.4. Fungos e levaduras
TEMA 2. Crecemento microbiano e o seu control
TEMA 3. Infección e resistencia á infección
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A2 A3 B3 B8 B11 C1 |
2 |
31 |
33 |
Presentación oral |
A2 A3 B2 B3 C1 C3 |
1 |
10 |
11 |
Traballos tutelados |
B1 B20 C1 C3 C9 |
5 |
18 |
23 |
Sesión maxistral |
A2 A3 B3 B11 B20 C6 C8 C9 |
28 |
28 |
56 |
Estudo de casos |
B1 B2 B3 B8 B11 B20 C1 C3 C6 C8 C9 |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Proba escrita con pregunta curta e tipo test para avaliar, fundamentalmente, a aprendizaxe dos contidos teóricos. |
Presentación oral |
Actividade na que o estudantado expón verbalmente o contido/ resultados dos traballos tutelados. |
Traballos tutelados |
Actividade na que o estudantado, de xeito autónomo, profundiza ou relaciona coñecementos expostos polo/a profesor/a. |
Sesión maxistral |
Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliográfica dos mesmos. |
Estudo de casos |
Actividade na que o estudantado analiza un suposto dentro das seguintes modalidaes: resolución de problemas ou comprensión |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizado relacionada coa proba mixta ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados ten como finalidade orientar ao estudantado na realización dos traballos. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A2 A3 B3 B8 B11 C1 |
A proba constará de preguntas tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas, estudo de casos e traballos tutelados.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
70 |
Traballos tutelados |
B1 B20 C1 C3 C9 |
A avaliación dos traballos farase tendo en conta os seguintes apartados:
. Descrición e síntese da información dos contidos ou temas relativos aos traballos.
. Utilización de léxico específico.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Poderase realizar unha avaliación parcial madiante una proba mixta das mesmas características ca as descritas na avaliación. De realizarse, concertarase a data segundo o desenvolvemento do programa. Na segunda oportunidade conservarase a avaliación dos traballos tutelados acadada na primeira. Adianto de oportunidade e estudantado con matrícula parcial: proba mixta 100% da cualificación. A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se
cometa: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
FORTOUT, T.; GONZÁLEZ, A.E. (2020). Biología celular e histología : preguntas y respuestas. Ciudad de México: TD&IS
FOJON POLANCO, S. (2019). Biología Humana. Oza-Cesuras (A Coruña): Biblos Clube de lectores
LIEBERMAN, M.; MARKS, A.D.; PEET, A. (2013). Bioquímica Médica Básica: Un enfoque clínico. L'Hospitalet de Llobregat, Barcelona : Wolters Kluwer Health. 4ª Edición
VOET, D.; VOET, J.G.; PRATT, C.W. (2016). Fundamentos de bioquímica: La vida a nivel molecular. Buenos Aires: Panamericana. 4ª Edición
PIERCE, B.A. (2023). Fundamentos de genética: Conceptos y relaciones. Madrid: Editorial Médica Panamericana. 5ª EDICIÓN
RODWELL, VICTOR W. (2018). Harper: Bioquímica ilustrada. Mexico D.F.: McGraw-Hill. 31ª Edición
COOPER, G.M.; HAUSMAN, R.E.; WRIGHT, N. (TRAD) (2017). La célula. Madrid: Marbán. 7ª Edición
CASSIMERIS, L.; LINGAPPA, V.R.; PLOPPER, G. (2012). Lewin Células. Mexico D.F.: McGraw-Hill. 2ª Edición
DE LA ROSA, M.; PRIETO, J.; NAVARRO, J.M. (2011). Microbiología en ciencias de la salud: conceptos y aplicaciones. Barcelona: Elsevier. 3ª Edición
MURRAY, P.R.; ROSENTHAL, K.S.; PFALLER, M.A. (2021). Microbiología médica. Madrid: Elsevier. 9ª Edición |
Recursos internet
http://www.microbiol.org/vl_micro
www.seimc.org
www.cdc.org |
|
Bibliografía complementaria
|
PANIAGUA, R. (2003). Biología Celular. Madrid : McGraw-Hill Interamericana
MADIGAN, M. T.; MARTINKO, J.M.; PARKER, J.; BROCK, T.D. (2003). Brock, Biología de los Microorganismos. Madrid: Prentice Hall. 10ª Edición |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Anatomía/661G01001 | Fisioloxía/661G01105 |
|
Materias que continúan o temario |
Enfermaría Comunitaria I/661G01014 | Enfermaría clínica III/661G01017 | Estancias Clinicas I/661G01025 | Enfermaría Clínica I/661G01034 | Enfermaría Clínica II/661G01035 |
|
Observacións |
Esta materia ten en conta as
recomendacións de SOSTIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE
XÉNERO: - A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. NO CASO DE QUE A ENTREGA dos
traballos, fose en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara - Empregarase, preferentemente, papel reciclado - Evitarase a impresión de borradores. - Na realización dos traballos
tutelados, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluido aquel
obtido a través de Internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é
o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación
de suspenso na actividade. - Teranse en conta os principios
éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais
e profesionais. - Atendendo ás distintas
normativas de aplicación para a docencia universitaria, nesta materia terase
en conta a perspectiva de xénero velando pola non utilización dunha
linguaxe sexista na aula, nos documentos desenvolvidos na materia e nas
actividades clínicas realizadas co alumnado. - Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas dentro da aula ou no contexto clínico,
influíndo na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. - Prestará especial atención en
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas. -
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo,
igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|