Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A37 |
Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. |
A61 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo e con avaliación final de competencias. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir o obxectivo, material e pasos necesarios para a realización das tecnicas e procedementos. |
A37 A61
|
B1
|
C1
|
Identificar os factores de risco e aplicar as normas de prevención e seguridade |
A37 A61
|
B6 B20
|
C4 C10 C12
|
Identificar as actividades apropiadas para a sua delegación na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría |
A37 A61
|
B5 B7 B10 B11 B13 B14
|
C3 C7
|
Identificar e analizar cuestións relacionadas coa confidencialidade, privacidade e dignidade na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. |
A61
|
B3 B5 B6 B16 B24
|
C4
|
Identificar os resultados esperados (seguros e eficaces), e inesperados (problemas potenciais) e a sua resolución na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría |
A61
|
B1 B7 B9 B10 B11 B13
|
C3 C7
|
Desenvolver habilidades na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. |
A37 A61
|
B8 B9 B19
|
C3
|
Desenvolver habilidades de comunicación terapéutica . |
A61
|
B7 B9 B11 B14 B15 B16 B24
|
C1 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- INFORMACIÓN E APOIO AO USUARIO NO PASO POLO SISTEMA SANITARIO. |
Rexistros e informes. |
TEMA 2.- SEGURIDADE E BENESTAR DA/O USUARIA/O. |
Seguridade da persoa
Benestar da persoa
Mecánica corporal
Suxecións
Seguridade do traballador |
TEMA 3.- HIXIENE |
Baño e coidado da pel.
Coidados do entorno da persoa
|
TEMA 4.- CONSTANTES VITAIS |
Temperatura corporal
Frecuencia cardíaca
Frecuencia respiratoria
Presión arterial |
TEMA 5.- ELIMINACIÓN |
Eliminación urinaria.
Sondaxe vesical. |
TEMA 6.- CONTROL DA INFECCIÓN |
Asepsia
Técnica estéril
Lavado de mans |
TEMA 7.- MEDICACIÓNS |
Preparación da medicación para a súa administración
Vías de administración: oral, nasal, oftálmica, ótica, tópica, rectal, intramuscular, subcutánea, intradérmica, intravenosa, intraósea
Soroterapia. Cálculo da velocidade de administración
Canalización VVP e a súa fixación
Hemoterapia |
TEMA 8.- PROCEDEMENTOS ESPECIAIS |
Recollida de mostras
Electrocardiograma
Glucemia capilar
Extracción de analítica sanguínea e hemocultivos |
TEMA 10.- NUTRICIÓN |
Nutrición enteral
Nutrición parenteral |
TEMA 9.- OSIXENACIÓN |
Osixenoterapia. Sistemas de administración de osíxeno
Aerosolterapia
Pulsioximetría e gasometría
Fisioterapia respiratoria
Aspiración de secrecións
Drenaxe torácico
Traqueostomías |
TEMA 11.- APÓSITOS E COIDADOS DA FERIDA |
Vendaxes
Coidado das feridas
Cura en ambiente húmido. Produtos sanitarios
Prevención e manexo das UPP |
TEMA 12.- COIDADOS POSTOPERATORIOS |
Ostomías
Drenaxes cirúrxicos
Mantemento e retirada de suturas |
TEMA 13.- COMUNICACIÓN TERAPÉUTICA |
Elementos da comunicación terapéutica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B11 |
1 |
0 |
1 |
Prácticas de laboratorio |
B7 B9 B10 B14 B15 B16 B19 B20 B24 C1 C4 C7 |
80 |
4 |
84 |
Simulación |
A37 A61 B5 B6 B9 B10 B13 B14 C10 C12 |
40 |
18 |
58 |
Lecturas |
B1 B3 B8 B11 C3 |
0 |
5 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación pormenorizada da materia, obxetivos, horarios, contidos e criterios de avaliación. |
Prácticas de laboratorio |
Actividade na que o estudantado, a través da realización de actividades prácticas, adquire destreza na realización de técnicas e procedementos de enfermaría.
A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria no día e hora que corresponda.
|
Simulación |
Actividade na que o/a profesor/a configura situacións clínicas reais que favorezan o desenvolvemento da capacidade para tomar decisións e integrar os coñecementos. Utilízase como metodoloxía de aprendizaxe e como procedemento da avaliación.
A asistencia ás actividades de simulación é obrigatoria no día e hora que corresponda. |
Lecturas |
Actividade na que o estudantado, a través da lectura de textos e protocolos, profundiza no coñecemento do fundamento dos distintos pasos dunha actividade ou intervención. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Simulación |
|
Descrición |
-A atención personalizada relacionada coas prácticas de laboratorio ten como finalidade orientar ao estudantado na adquisición de destrezas, correción de erros na realización das diferentes técnicas e procedementos de enfermaría e na toma de decisións na secuencia de actividades nas distintas situacións clínicas. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos.
-A atención personalizada relacionada coa simulación ten como finalidade orientar ao estudantado na toma de decisións e na secuencia de actividades nas distintas situacións clínicas. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
B7 B9 B10 B14 B15 B16 B19 B20 B24 C1 C4 C7 |
-A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria no día e hora que corresponda
-Avaliarase o progreso, as actitudes (puntualidade, iniciativa, disposición, interese e motivación) e as aptitudes (coñecementos, habilidade e destreza práctica demostrada) do alumnado, en cada unha das sesións prácticas de laboratorio ao longo do curso.
-A falta de asistencia non xustificada a unha sesión práctica suporá un descenso de 1 punto na nota final da asignatura.
-A falta de asistencia non xustificada a máis do 10% das prácticas de laboratorio supón a non superación da asignatura nesta convocatoria.
-Para a súa superación é necesario obter unha nota de 5 sobre 10. |
30 |
Simulación |
A37 A61 B5 B6 B9 B10 B13 B14 C10 C12 |
-A asistencia ás actividades de simulación é obrigatoria no día e hora que corresponda.
-Consistirá en presentar ao estudantado situacións clínicas reais para valorar a súa capacidade na toma de decisións e a integración dos coñecementos científicos que a sustentan. Valorarase a habilidade na súa aplicación e a utilización correcta do material.
-Cada sesión puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10.
-É preciso superar, cunha nota de 5 sobre 10, catro das seis probas das simulacións para poder realizar a media desta metodoloxía avaliativa. A nota final da simulación será a resultante de facer a media ponderada das simulacións realizadas.
-Para a súa superación é necesario obter unha nota de 5 sobre 10.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
-Para promediar a porcentaxe das diferentes metodoloxías o estudantado debe aprobar, cunha nota de 5 sobre 10, cada unha das metodoloxías de avaliación da asignatura. -As partes superadas na 1ª oportunidade conservaranse até a segunda oportunidade. -Non poderá acceder á 2ª oportunidade o alumnado que non supere a metodoloxía de prácticas de laboratorio por faltas de asistencia non xustificadas. A falta de asistencia a máis do 10% das prácticas de laboratorio supón a non superación da materia nesta convocatoria -2ª oportunidade: Simulación 100%. Utilizaranse as mesmas características e criterios ca na 1ª oportunidade. As probas realizaranse o mesmo día coincidindo coa data oficial de avaliación para a 2ª oportunidade. -Estudantado con matrícula parcial: dada a natureza das metodoloxías utilizadas no desenvolvemento da materia, os criterios de avaliación son os mesmos que para os estudantes a tempo completo. -Adianto de oportunidade: dada a natureza das metodoloxías utilizadas no desenvolvemento da materia non é posible establecer unha avaliación diferente para estes casos. -A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Perry Potter. Enfermería clínica: técnicas y procedimientos. 4ªed. Ed. Harcourt. Mosby-Elsevier 2003.
- Proehl JA. Enfermería de urgencias. Técnicas y procedimientos. Elsevier. 2005.
- Berman A, Snyder SJ. Kozier B, Erb G. Fundamentos de enfermería: conceptos, procesos y prácticas (volumen 1). 8ªed. Madrid, 2008. Pearson Educación SA.
- Javier Ruiz Moreno, María Cruz Martín Delgado, Rosa García-Perché Sánchez. Procedimientos y técnicas de enfermería. Ediciones Rol SL. Barcelona, 2006
- Jamierson EM, McCall J, Whyte LA. Procedimientos de enfermería clínica. Elsevier 2008.
- Manual de CTO Enfermería. Madrid:Grupo CTO. 2011
- Manual de Procedimientos de Enfermería do Complexo Hospitalario Universitario de A Coruña; 2008.Complexo Hospitalario Universitario A Coruña (CHUAC).
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía/661G01001 | Bioloxía/661G01002 | Sistemas da información e comunicación en ciencias da saúde/661G01004 | Fundamentos da Enfermaría/661G01007 | Fisioloxía/661G01105 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Farmacoloxía/661G01011 | Enfermaría Clínica I/661G01034 |
|
Materias que continúan o temario |
Estancias Clinicas II/661G01026 | Enfermaría Clínica II/661G01035 |
|
Observacións |
Esta materia ten en conta as recomendacións de SOSTIBILIDADE DO MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE XÉNERO: - A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. NO CASO DE QUE A ENTREGA dos traballos, fose en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara - Empregarase papel reciclado - Evitarase a impresión de borradores. - Na realización dos traballos tutelados, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluido aquel obtido a través de Internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do/a seu/súa autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. - Teranse en conta os principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. - Atendendo ás distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, nesta materia terase en conta a perspectiva de xénero velando pola non utilización dunha linguaxe sexista na aula, nos documentos desenvolvidos na materia e nas actividades clínicas realizadas co alumnado. - Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas dentro da aula ou no contexto clínico, influíndo na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. - Prestará especial atención en detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. - Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|
|