Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Reunir as mellores evidencias científicas disponibles para proporcionar coidados de enfermaría.
|
A10 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A32
|
B2 B3 B4 B8 B11 B12 B13 B19 B23
|
C2 C3 C4 C6 C9 C13
|
Seleccionar un problema obxecto de estudo, desenvolver os procedementos para a súa resolución e realizar a súa defensa.
|
A14 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A31 A32 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A54 A55 A56 A57 A58 A59 A60 A61 A62
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13
|
Trasmitir propostas, problemas e solucións a un público especializado.
|
|
B1 B2 B4 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C8 C10 C11 C12 C13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O traballo de fin de grao tratará fundamentalmente acerca de temas e aspectos da profesión enfermeíra. É un proceso individual onde o estudante deberá optar entre os campos temáticos seguintes para desenvolver os seus estudos:
Bloque I: Práctica profesional, ética e legal
Bloque II: Educación e bases teóricas e metodolóxicas da enfermaría
Bloque III: Prestación e xestión de coidados de enfermaría nos distintos ámbitos da práctica
Bloque IV: Comunicación terapéutica e relacións interpersoais
|
Bloque I
- Ética e práctica profesional
- Aspectos legais da práctica profesional
Bloque II
- Educación para a saúde
- Bases teóricas e metodolóxicas da enfermaría
Bloque III
- Prestación e xestión de coidados de enfermaría no
ámbito hospitalario
- Prestación e xestión de coidados de enfermaría no
ámbito comunitario
- Prestación e xestión de coidados de enfermaría no
ámbito sociosanitario
Bloque IV
- Comunicación terápeutica
- Relacions interpersoais.
- Relación de axuda
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B4 B9 B12 B13 C10 C11 C12 C13 |
1 |
0 |
1 |
Traballos tutelados |
A10 A14 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A31 A32 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A54 A55 A56 A57 A58 A59 A60 A62 A61 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 |
0 |
130 |
130 |
Presentación oral |
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B21 C1 C3 C4 C12 C13 |
1 |
9 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
9 |
0 |
9 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividade que se levan a cabo o inicio do periodo lectivo consistente unha sesión na que se especifican tódolos aspectos necesarios para o correcto desenvolvemento da materia. |
Traballos tutelados |
Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe dos estudantes mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Os estudantes poderán elixir entre os seguintes tipos de traballos:
• Traballo de revisión bibliografica.
Permite aos estudantes identificar, analizar e resumir a literatura existente para determinar o coñecemento actual sobre un tema, área ou problema. Deberá conter os seguintes apartados: resumo. introducción, definición de obxectivos, desenvolvemento, discusión/conclusións, bibliografia.
• Deseño proxecto de investigación.
Permite aos estudantes realizar o deseño dun estudo co obxectivo de definir coidadosamente cada unha das partes que debe conter un traballo científico.Deberá conter os seguintes apartados: resumo. introducción, definición de hipotese e obxectivos, metodoloxía, limitacións e beneficios, cronograma, memoria económica, consideracións éticas, bibliografia.
• Traballos de investigación.
Permite aos estudantes explorar, describir e analizar fenómenos relacionados coa actividade profesional. Deberá conter os seguintes apartados: resumo. introducción, definición de hipotese e obxectivos, metodoloxía, resultados, discusión e conclusións, consideracións éticas, bibliografia.
• Estudio de caso.
Permite aos estudantes realizar a análise minuciosa dun caso para comprender en profundidade o problema de estudo. Deberá conter os seguintes apartados: resumo. introducción, definición de obxectivos, desenvolvemento, discusión/conclusións, consideracións éticas, bibliografia. |
Presentación oral |
Consistirá na exposición oral dos aspectos mais relevantes do traballo realizado durante un tempo máximo de 10 minutos, poderá axudarse dos medios informáticos e audiovisuais que estime pertinentes. A exposición oral será en galego ou castelán.
Con posterioridade terá que atender as preguntas, as aclaracións, os comentarios e as suxestións que puideren formularlle os membros do tribunal de avaliación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada ten como finalidade orientar aos estudantes no desenvolvemento e planificación do traballo, axudar na resolución de problemas e estimular a motivación polo estudo. O seguimento farase de forma individual, de xeito excepcional poderá realizarse en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico e Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A10 A14 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A31 A32 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A54 A55 A56 A57 A58 A59 A60 A62 A61 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 |
Na avaliación teranse en conta os seguintes criterios:
- Comunicación escrita.
- Relevancia para a actividade de enfermaría.
- Desenvolvemento de competencias do titulo.
- Desenvolvemenoo dos apartados segundo o tipo de traballo elexido
- Creatividade, orixinalidade. |
80 |
Presentación oral |
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B21 C1 C3 C4 C12 C13 |
Na avaliación teranse en conta os seguintes criterios:
- Comunicación oral.
- Xestión do tempo
- Dominio do contido e pensamento ctítico.
- Creatividade e calidade da presentación.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Para a cualificación final establecerase a media aritmética das cualificacións asignadas ao TFG por cada un dos membros do tribunal.
Os mesmos criterios de avaliación para: 2ª oportunidade, adianto de oportunidade e matricula parcial.
A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se
cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Wagner Ch M, Butcher HK, Clarke MF. (2024). Clasificación de Intervenciones de Enfermería (NIC). 8ª Edición. Barcelona: Elsevier
Moorhead S,Swanson E,Johnson M. (2024). Clasificación de Resultados de Enfermería (NOC). Medición de Resultados en Salud.. 7ª Edición. Barcelona. Elsevier
NANDA Internacional. (2021). Diagnósticos Enfermeros: Definiciones y Clasificación.2021-23. 12 ed.Ed. Elsevier. Madrid
Salamanca-Castro AB (2013). El aeiou de la investigación en Enfermería. FUDEN
Escrivá-Gracia J (2023). Investigacion clínica y epidemiológica en enfermería: alcanzar la suficiencia e independencia. Madrid: España ediciones Díaz de Santos
Aranzamendi Maria, Lopez-Dicastillo, Vivar Cristina (2021). Investigación Cualitativa. Eunate
Pedraz Marcos A, Zarco Colón J, Ramasco Gutiérrez M, Palmar Santos AM (2014). Investigación cualitativa. Barcelona: Elsevier
Mercado FJ, Gastaldo D, Calderon C (2002). Investigación cualitativa en salud en Iberoamerica. Métodos, análisis, ética. . Guadalajara(Mexico): Universidad de Guadalajara
Grove SK, Gray J (2019). Investigación en Enfermería: desarrollo de la práctica enfermera basada en la evidencia. Barcelona: Elsevier
Polit DF, Beck CT (2018). Investigación en enfermería: fundamentos para el uso de la evidencia en la práctica. L'Hospitalet de Llobregat: Wolters Kluwer
Montesó-Curto P, Lleixà-Fortuño, M (2017). Investigación en enfermería: teoría y práctica. Tarragona: Publicacions Universitat Rovira i Virgili
Echevarría-Pérez P, Giménez-Fernández M, Giró-Fortmatger MD, Romero-Sánchez JM (2020). Investigación en metodología y lenguajes enfermeros. Barcelona: Elsevier
Jiménez-Navarro M (2022). Investigación para la salud. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana
Flynn MB, Martínez MR, Ackley BJ, Ladwig GB (2023). Manual de diagnósticos de enfermería: guía para la planificación de cuidados. Barcelona: Elsevier
Pino-Casado R, Martínez-Riera JR (2022). Manual para la elaboración y defensa del trabajo de fin de grado en Ciencias de la Salud. Barcelona: Elsevier
Corbeta P. (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid:McGraw-Hill/ Interamericana
Argimón Pallas JM, Jimenez Villa J. (2019). Métodos de investigación clínica y epidemiológica. Barcelona: Elsevier
Mercado FJ, Gastaldo D, Calderon C (2002). Paradigmas y diseños de la investigación cualitativa en salud. Una antología iberoamericana.. Guadalajara(Mexico): Universidad de Guadalajara |
Considerase bibliografía recomendada a especificada nas seguintes materias: Fundamentos de enfermaría, Sistemas de información e comunicación en ciencias da saúde, Bases para a interpretación do coñecemento científico, Ética profesional, marco legal e filosofía do coidado e todas as Enfermarías. Bibliteca Virtual en Salud http://bvs.isciii.es/E/index.php Fisterra http://www.fisterra.com/ Centro colaborador español del Instituto Joanna Briggs https://evidenciaencuidados.isciii.es/recursos-evidencia/institutojoannabriggs/ Guía Salud http://www.guiasalud.es/home.asp Universidade de A Coruña. Biblioteca https://www.udc.es/es/biblioteca/ Cochrane Library http://www.cochrane.es Cuiden https://cuiden.fundacionindex.com/cuiden/ Cuidatge http://teledoc.urv.es/cuidatge/ Medline http://www.ncbi.nlm.nih.gov/ PubMed Scielo España https://scielo.isciii.es/scielo.php CINAHL https://biblioteca.ucm.es/enf/cinahl Enfispo https://enfispo.es/ Trip Database http://www.tripdatabase.com/
ACCESO AOS LIBROS ELECTRÓNICOS REFERENCIADOS (DE ACCESO ABERTO A TRAVÉS DA BIBLIOTECA DA UDC): - Investigación en enfermería: teoría y práctica (2017): https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/54883
- Investigación para la salud (2022): https://mieureka-medicapanamericana-com.accedys.udc.es/viewer/investigacion-para-la-salud/4
- Investigación clínica y epidemiológica en enfermería (2023): https://www-ebooks7-24-com.accedys.udc.es/stage.aspx?il=33273&pg=&ed=
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para a defensa e avaliación do TFG o estudantado debe ter superados o resto dos créditos do Título. - Teranse en conta os principios éticos relacionados
cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
- Atendendo ás distintas normativas de aplicación para
a docencia universitaria, nesta materia terase en conta a perspectiva
de xénero velando pola non utilización dunha linguaxe sexista na aula,
nos documentos desenvoltos na materia e nas actividades clínicas realizadas
co alumnado.
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos
e actitudes sexistas dentro da aula ou no contexto clínico, influíndo na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
- Prestará especial atención en detectar situacións de
discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para
corrixilas.
- Facilitarase a plena integración do alumnado que por
razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten
dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|