Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar as alteracións de saúde da persoa adulta: factores que inflúen, mecanismos fisiopatolóxicos, manifestacións, métodos diagnósticos e tratamentos médicos e cirúrxicos específicos. |
A34
|
B1 B3 B4 B6 B9
|
C1 C3 C11
|
Identificar as necesidades de coidado en persoas adultas con problemas de saúde e os derivados de tratamentos, probas diagnósticas e procedementos terapéuticos. |
A34 A35
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B15 B16 B24
|
C1 C3 C4 C6 C11
|
Identificar os diagnósticos de enfermería e complicacións potenciais en persoas adultas con problemas de saúde e os derivados de tratamentos, probas diagnósticas e procedementos terapéuticos. |
A34 A35 A36
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B11 B13 B15 B16 B19 B24
|
C1 C3 C4 C6 C8 C10 C11 C12
|
Planificar coidados de enfermería as persoas adultas con problemas de saúde e os derivados de tratamentos, probas diagnósticas e procedementos terapéuticos. |
A34 A35 A36 A37 A38 A39
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B15 B16 B19 B24
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8 C10 C11 C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidade didáctica I: Xeneralidades |
Bases conceptuais da Enfermería clínica.
O proceso inflamatorio.
Coidado das feridas.
Atención de enfermaría as persoas con síndrome hemorráxico.
Atención de enfermaría as persoas con dor. |
Unidade didáctica II: Atención de enfermería ás persoas sometidas a intervención cirúrxica. |
Periodo preoreratorio.
Periodo intraoperatorio.
Periodo posoperatorio. |
Unidade didáctica III: Atención de enfermería ás persoas con trastornos da función respiratoria. |
Recordo anatomo-fisilóxico.
Síntomas e signos.
Métodos de diagnóstico.
Atención de enfermería ás persoas con:
Trastornos das vías respiratorias superiores
Asma bronquial.
Enfemidade pulmonar obstructivo crónica.
Infeccións respiratorias.
Tumores pulmonares.
Trastornos torácicos.
|
Unidade didáctica IV: Atención de enfermería ás persoas con trastornos da función vascular. |
Recordo anatomo-fisilóxico.
Síntomas e signos.
Métodos de diagnóstico.
Atención de enfermería ás persoas con:
Trastornos arteriais.
Trastornos venosos.
Trastornos sistema linfático. |
Unidade didáctica V: Atención de enfermería ás persoas con trastornos da función renal e urinaria. |
Recordo anatomo-fisilóxico.
Síntomas e signos.
Métodos de diagnóstico.
Atención de enfermería ás persoas con:
Insuficiencia renal aguda.
Insuficiencia renal crónica.
Transplante renal.
Síndrome nefrítico.
Síndrome nefrótico.
Infeccións urinarias/cistite, pielonefrite
Uropatía obstructiva/urolitiase.
Tumores prostáticos e vesicais.
Hipertensión arterial.
Trastornos hidroelectrolíticos e ácido-base. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A34 A35 A36 A37 A38 A39 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B15 B16 B19 B24 C3 C4 C8 C10 C11 |
20 |
20 |
40 |
Estudo de casos |
A34 A35 A36 A37 A38 A39 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C4 C6 C7 C10 C11 C12 |
20 |
30 |
50 |
Traballos tutelados |
A34 A35 A36 A37 A38 A39 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B19 C1 C3 C6 C7 C8 C10 C11 |
0 |
10 |
10 |
Análise de fontes documentais |
A34 A35 A36 A37 A38 A39 B1 B3 B4 B6 B11 B16 B24 C4 C6 C7 C10 C11 |
0 |
10 |
10 |
Proba mixta |
A34 A35 A36 A37 A38 A39 B2 B3 B5 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B16 B24 C1 C4 C10 C12 |
1 |
37 |
38 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Incluiranse cuestións ás e os estudantes sobre os temas dos contidos. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica de saúde que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de estudantes, a través dun proceso de discusión. A/o estudante sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
O procedemento de ensino-aprendizaxe nesta metodoloxía está orientado a unha aprendizaxe de tipo colaborativa, con unha organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela da docente e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesora-titora.
O traballo tutelado realízase en pequeno grupo, ten unha orientación de aprendizaxe colaborativa. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Proba mixta |
Integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas referidas aos contidos desenvoltos a través das distintas metodoloxías durante o curso, .
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Nas preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Sesión maxistral |
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
A docente realizará atención personalizada para seguimento, consultas, orientación do estudio e elaboración de traballos. O espazo de comunicación será a titoría presencial, virtual síncrona (Teams) e asíncrona (Moodle e correo-e). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A34 A35 A36 A37 A38 A39 B1 B3 B4 B6 B11 B16 B24 C4 C6 C7 C10 C11 |
A análise de fontes documentais é unha tarefa individual, onde a/o alumna/o deberá realizar unha narración sucinta da análise proposta. |
5 |
Proba mixta |
A34 A35 A36 A37 A38 A39 B2 B3 B5 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B16 B24 C1 C4 C10 C12 |
Realizarase unha proba escrita na data oficial do exame da materia. A proba constará de preguntas curtas e/ou tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas, estudio de casos e traballos tutelados. |
50 |
Traballos tutelados |
A34 A35 A36 A37 A38 A39 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B19 C1 C3 C6 C7 C8 C10 C11 |
A realización dos traballos tutelados é de carácter grupal. A avaliación inclúe o desenvolvemento do traballo cooperativo e a valoración de competencias específicas e transversais. Farase tendo en conta, fundamentalmente, o razoamento diagnóstico e terapéutico: selección de datos recollidos na valoración, identificación de problemas (DdE e CP) e prioridades, selección de obxectivos e intervencións de enfermería (NIC). |
20 |
Estudo de casos |
A34 A35 A36 A37 A38 A39 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C4 C6 C7 C10 C11 C12 |
Desenvolverase de xeito individual e en grupo de traballo. As e os estudantes resolverán situacións de saúde descritas nos casos clínicos.
No desenvolvemento desta metodoloxía avaliarase a adquisición de competencias específicas e transversais. Na valoración inclúese a capacidade para relacionar o coñecemento xeral con problemas concretos, a capacidade de análise, a comprensión da situación e a idoneidade das solucións formuladas, a asistencia e participación activa na aula e nos grupos de traballo. No desenvolvemento da metodoloxía inclúense probas escritas presenciais de resolución de casos clínicos.
A nota final da metodoloxía será a suma das cualificacións das probas e do desenvolvemento da e do estudante na actividade individual e de grupo.
|
25 |
|
Observacións avaliación |
A aplicación das
porcentaxes na avaliación final quedará suxeita a que todas as metodoloxías que
computen na avaliación sexan superadas. A asistencia a clase será considerada
un valor positivo na avaliación sempre que supere o 85% do total de horas presenciais.
Na presentación da materia informarase en detalle dos criterios de avaliación. 2ª oportunidade: Os criterios de avaliación da segunda
oportunidade serán os mesmos que os da primeira oportunidade.
A proba mixta e de estudo de casos realizaranse coincidindo coa data oficial do
exame da materia da 2ª oportunidade. O traballo tutelado, deberá desenvolverse
de xeito individual e a data de entrega establecerase no período de
avaliación da 2ª oportunidade. Adianto de oportunidade: Proba mixta 100% (inclúe
preguntas relativas o desenvolvemento dos contidos, traballos tutelados e
resolución de estudo de casos) Estudantes con matrícula parcial: As metodoloxías e
porcentaxes serán as mesmas. Na metodoloxía de estudo de casos, os estudantes
deberán realizar a entrega dos casos propostos e realizar as
probas escritas presenciais durante o curso. O traballo tutelado realizarase de
xeito individual ou grupal, segundo acordo co/a estudante. A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se
cometa: a/o estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose preciso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
http://www.fisterra.com/ (). .
Metas de Enfermería (). .
Rol de Enfermería (). .
Enfermería Clínica (). .
Nursing (). .
http://061.sergas.es (). .
Enferteca (). .
SMELTZER SC, BARE BG, HINKLE JL. (2013). BRUNNER Y SUDDARTH. Enfermería Médico-Quirúrgica (2 vol.). . Barcelona: Lippincott-Willians
WAGNER CM, BUTCHER HK, CLARKE MF. (2024). Clasificación de Intervenciones de Enfermería (NIC).. Barcelona: Elsevier
MOORHEAD S, SWANSON E, JOHNSON M. (2024). Clasificación de Resultados de Enfermería (NOC). Barcelona: Elsevier
LUIS RODRIGO MT. (2013). Diagnósticos Enfermeros. Revisión y guía práctica. Barcelona: Elsevier Masson
N.A.N.D.A. Internacional (2021). Diagnósticos enfermeros: Definiciones y clasificación 2018-2020. Barcelona: Elsevier
MORILLO RODRIGUEZ J, FERNANDEZ AYUSO D (2016). Enfermería Clínica I. Cuidados generales y especialidades médico-quirúrgicas. Barcelona: Elsevier
LEWIS SM, HEITKEMPER MM, DIRKSEN SR. (2004). Enfermería Medicoquirúrgica. Valoración y Cuidados de Problemas Clínicos (2 vol.). . Madrid: Elsevier-Mosby
LeMone P, Burke K (2009). Enfermería medicoquirúrgica: pensamiento crítico en la asistencia del paciente. . Pearson educación
SEIDEL HM, BALL JW, DAINS JE, FLYNN JA, SOLOMON BS, STEWART RW (2011). Exploración Física. Barcelona: Elsevier
ALLUE M. (1996). Perder la piel. Barcelona: Planeta/Seix Barral |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía/661G01001 | Bioloxía/661G01002 | Psicoloxía/661G01003 | Sistemas da información e comunicación en ciencias da saúde/661G01004 | Bases para a interpretación do coñecemento científico/661G01008 | Fisioloxía/661G01105 | Fundamentos de Enfermaría/661G01107 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Nutrición/661G01009 | Farmacoloxía/661G01011 | Situacións de risco para a saúde e Radioloxía/661G01013 | Estancias Clinicas I/661G01025 |
|
Materias que continúan o temario |
Enfermaría clínica III/661G01017 | Enfermaría Comunitaria II/661G01019 | Enfermaría Xerontolóxica/661G01020 | Farmacoterapia/661G01024 | Estancias Clinicas II/661G01026 | Estancias Clínicas III/661G01027 | Estancias Clínicas IV/661G01028 | Estancias Clínicas V/661G01029 | Practicum/661G01032 | Enfermaría Clínica II/661G01035 |
|
Observacións |
Esta materia ten en conta as
recomendacións de SOSTENIBILIDADE DO MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE
DE XENERO: - A entrega de documentación da
actividade solicitada realizarase en formato dixital, a través de
Moodle, se non se especifica outro
medio. - Na realización de traballos, o
plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través
de Internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o
permiso do seu autor/a, poderá ser considerado causa de cualificación de
suspenso na actividade. - Teranse en conta os principios
éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais
e profesionais. - Atendendo ás distintas normativas
de aplicación para a docencia universitaria, nesta materia terase en
conta a perspectiva de xénero, velando pola non utilización dunha
linguaxe sexista na aula, nos documentos desenvolvidos na materia e nas
actividades clínicas realizadas co alumnado. - Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas na aula ou no contexto clínico,
influíndo na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. - Prestarase especial atención en
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas. - Facilitarase a plena integración
do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais,
experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida
universitaria. MATERIAL DE ENSINO: Tanto o material utilizado na aula, como o dispoñible no Campus Virtual e o EQUIPO da materia están protexidos pola Lei de Propiedade Intelectual (Real Decreto Lexislativo 1/1996, de 12 de abril, polo que se aproba o texto refundido de). A Lei de Propiedade Intelectual), e pon a disposición dos estudantes matriculados na materia, exclusivamente para o seu uso persoal, calquera extracción destes materiais para polos a disposición de terceiros por calquera outro medio (fotocopiadora, correo electrónico, páxinas web, etc.). ), é un acto ilícito que levará as medidas legais e disciplinarias pertinentes, sendo considerado unha falta grave ou moi grave de acordo co Regulamento de Disciplina de Estudantes da Universidade de Coruña e unha infracción grave ou moi grave da Lei de Propiedade Intelectual. |
|