Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e identificar a estrutura e función do corpo humano. |
A2 |
Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos. |
A11 |
Coñecer os procesos fisiopatolóxicos e as súas manifestacións e os factores de risco que determinan os estados de saúde e enfermidade nas diferentes etapas do ciclo vital. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CB1.- Que os estudantes demostraran posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parta da base da educación secundaria xeral, e sólese atopar a un nivel que, si ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda dun campo de estudo. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3.- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir as funcións dos distintos órganos, aparatos e sistemas do organismo sano.
|
A1 A2 A11
|
B1 B8
|
C3 C9
|
Explicar os mecanismos de integración e interrelación entre os diferentes órganos e sistemas. |
A1 A2
|
B1 B8
|
C1
|
Identificar as alteracións das diferentes funcións e as causas que as producen. Resolución de problemas clínicopatolóxicos complexos. |
A1 A2 A11
|
B1 B8 B12 B13
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8 C10 C11 C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I. Fisioloxía Celular |
- Volume e composición dos líquidos celulares.
- Características da membrana celular
- Transporte e potencial de acción
- Transmisión sináptica e neuromuscular
- Músculo liso e esquelético
- Fisiopatoloxía de la membrana celular
- Fisiopatoloxía de la unión neuromuscular
- Fisiopatoloxía de la contracción muscular
|
TEMA II. Sistema Cardiocirculatorio. |
- Circuito do sistema cardiovascular
- Hemodinámica
- Electrofisioloxía
- Contracción del músculo cardíaco
- Ciclo cardíaco
- Presión arterial y retorno venoso
- Microcirculación
- Insuficiencia circulatoria
- Patoloxía das válvulas
- Arritmias cardíacas
- Isquemia miocárdica
- Patoloxía do pericardio
- Patoloxía da presión arterial
- Patoloxía vascular periférica
|
TEMA III. Sistema Respiratorio |
- Estructura do sistema respiratorio
- Volúmenes e capacidades pulmonares
- Mecánica da respiración
- Intercambio de gases e transporte de oxíxeno e CO2
- Relacións ventilación perfusión
- Control da respiración
- Insuficiencia respiratoria
- Patoloxía do parénquima pulmonar
- Patoloxía da pleura e do mediastino
- Patoloxía da circulación pulmonar
|
TEMA IV. Sistema Nefrourolóxico |
- Líquidos corporais
- Fluxo sanguíneo renal
- Filtración glomerular
- Reabsorción e secreción
- Equilibrio iónico e hidroelectrolítico
- Regulación da micción
- Insuficiencia renal
- Patoloxía Glomerular, tubular y tubulointersticial
- Patoloxía das vías urinarias
|
TEMA V. Sistema Gastrointestinal |
- Estructura do Aparello dixestivo
- Inervación e péptidos gastrointestinais
- Motilidade
- Secrección
- Dixestión e absorción
- Fisioloxía do fígado
- Patoloxía do esófago
- Patoloxía gastroduodenal
- Patoloxía do intestino
- Patoloxía do figado y las vías biliares
- Patoloxía do páncreas
- Patoloxía do peritoneo
|
TEMA VII. Sistema Hematopoyético |
- Eritrocitos. Grupos sanguíneos.
- Leucocitos e Sistema inmune.
- Hemostasia e Coagulación Sanguínea.
- Patoloxía da serie roja
- Patoloxía da serie blanca
- Patoloxía da Hemostasia
|
TEMA VIII. Sistema Endocrino. |
- Regulación da secreción hormonal
- Relacions hipotálamo-hipofisarias
- Hipófisis
- Tiroide
- Médula e corteza suprarrenal
- Pancreas endocrino
- Metabolismo do calcio-fosforo
- Patoloxía Glándula tiroides
- Patoloxía Glándulas suprarrenales
- Patoloxía Eje hipotálamo-hipofisario
- Patoloxía Glándulas paratiroides
|
TEMA VI. Sistema Reproductor |
- Diferenciación sexual.
- Pubertad.
- Fisioloxía reproductiva masculina.
- Fisioloxía reproductiva femenina. O parto.
- Fecundación in vitro.
- Patoloxía do Parto.
- Enfermidades de trasmisión sexual.
|
TEMA IX. Sistema Nervioso |
- Organización do sistema nervioso
- Sistemas sensoriais: visión, audición, olfato e gusto
- Sistema somato-sensorial
- Funcions superiores do SNC
- Líquido - Patología de la primera y segunda neuronas
- Patoloxía da unión neuromuscular
- Patoloxía da coordinación motora
- Patoloxía extrapiramidal
- Patoloxía da Sensibilidad
- Patoloxía do Sistema autónomo
- Patoloxía da médula espinal
- Patoloxía da corteza cerebral.
- Patoloxía do estado de conciencia.
- Patoloxía do líquido cefalorraquídeo
- Patoloxía Neurovascular
cefalorraquídeo
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A11 C4 C11 |
64 |
0 |
64 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A11 B8 B13 C1 C3 C4 C6 C7 |
40 |
80 |
120 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A11 B1 B8 B12 C1 C3 C6 C7 |
12 |
24 |
36 |
Actividades iniciais |
B12 C3 C6 |
3 |
0 |
3 |
Seminario |
A1 A2 A11 C12 C11 C10 C9 C8 C7 C6 C4 C3 |
5 |
15 |
20 |
Proba mixta |
A1 A2 A11 |
3 |
50 |
53 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Actividade na que se presentan os temas importantes e sintetizanse os coñecementos actuais que posteriormente servirán de guía de aprendizaxe para a preparación da proba mixta. |
Aprendizaxe colaborativa |
Estudo de casos (habitualmente en grupo) utilizando as modalidades que a continuación se especifican:
- Aprendizaxe basado en resolución de problemas
- Traballo colaborativo
|
Traballos tutelados |
Actividade na que os estudantes de forma autónoma profundizan ou relacionan coñecementos xurdidos da actividade de resolución de problemas. |
Actividades iniciais |
Actividade de presentación da asignatura e das fontes de coñecemento e actualización así como da utilización das TIC de cara a preparación da asignatura. |
Seminario |
Actividade centrada nun tema importante para que a participación do alumnado sirva para fixar coñecementos así como preparar os alumnos de cara a futuras presentacións nos foros propios do desenvolvemento da súa actividade profesional. |
Proba mixta |
Proba escrita con pregunta curta e tipo test, así como resolución dun caso para avaliar, fundamentalmente, a aprendizaxe dos contidos teóricos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados ten como finalidade orientar os estudantes na realización dos traballos. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A11 B8 B13 C1 C3 C4 C6 C7 |
Estudo de casos presentados na clase, mediante debate e fixando obxetivos de aprendizaxe. Faranse en grupos pequenos |
20 |
Proba mixta |
A1 A2 A11 |
A proba constará de preguntas curtas e tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas, estudio de casos e traballos tutelados.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5.
Nas segunda oportunidade o valor da proba mixta representará o 100% da nota da asignatura. |
70 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A11 B1 B8 B12 C1 C3 C6 C7 |
A avaliación dos traballos farase tendo en conta os seguintes apartados:
. Descripción e sintese da información dos contidos ou temas relativos ós traballos.
. Utilización de léxico específico.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5. A nota media sumarase á do examen sempre e cando se aprobe o examen. |
10 |
|
Observacións avaliación |
2ª oportunidade, adianto de oportunidade e estudantes con matricula parcial a proba mixta é o 100% da cualificación. A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se
cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
COSTANZO L (2011). Fisiología . Elsevier
MEZQUITA (2011). Fisiología Médica. Panamericana
MULRONEY S (2011). Fundamentos de Fisiología. Elsevier
JAVIER LASO (2011). Introducción a la Medicina Clínica. Elsevier Masson
HARRISON (2009). Principios de Medicina Interna. Mc Graw Hill
GUYTON H. (2007). Tratado de Fisiología Médica. . Elsevier |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Anatomía/661G01001 | Bioloxía/661G01002 |
|
Materias que continúan o temario |
Nutrición/661G01009 | Enfermaría Clínica (I y II)/661G01012 | Enfermaría Comunitaria I/661G01014 | Enfermaría clínica III/661G01017 | Enfermaría Comunitaria II/661G01019 | Enfermaría Clínica I/661G01034 | Enfermaría Clínica II/661G01035 |
|
Observacións |
Esta materia ten en conta as
recomendacións de SOSTENIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE
XENERO: - A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. NO CASO DE QUE A ENTREGA dos
traballos, fose en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara - Empregarase preferntemente papel reciclado - Evitarase a impresión de borradores. - Na realización dos traballos
tutelados, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluido aquel
obtido a través de Internet, sen indicación expresa da sua procedencia e, se é
o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación
de suspenso na actividade. - Teranse en conta os principios
éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais
e profesionais. - Facilitarase a plena
integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e
proveitoso á vida universitaria. |
|