Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Xestión dos RRHH do proxecto, das comunicacións e da xestión de interesados Código 670471117
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 4
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Educación Física e Deportiva
Empresa
Coordinación
Teijeiro Álvarez, Mercedes
Correo electrónico
mercedes.teijeiro@udc.es
Profesorado
Barbeito Roibal, Susana Maria
Serrano Gómez, Virginia
Teijeiro Álvarez, Mercedes
Correo electrónico
susana.barbeito@udc.es
virginia.serrano@udc.es
mercedes.teijeiro@udc.es
Web
Descrición xeral ESTA GUÍA É VÁLIDA TANTO PARA A MODALIDADE PRESENCIAL COMO PARA A MODALIDADE SEMIPRESENCIAL
A dirección e xestión de proxectos ten tres áreas de coñecemento que se integran nesta materia. A xestión de recursos, a xestión das comunicacións e a xestión das partes interesadas.
Dentro da xestión de recursos, que na metodoloxía PMI abarca soportes físicos e persoal, o enfoque será exclusivo para a xestión dos recursos humanos do proxecto.
Esta materia impártese na modalidade presencial e a distancia

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Desenvolver habilidades de liderado, relación interpersonal e traballo en equipo AP14
BP11
BP13
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Comprender a estrutura de traballo de equipo como parte fundamental da dirección integrada de proxectos. AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Identificar e definir un proxecto. AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Identificar e definir os procesos dun proxecto. AP1
AP5
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Comprender a estrutura de integración dentro dun proxecto AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Comprender a contorna do proxecto AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Identificar normas e regulaciones da dirección de proxectos. AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Coñecer os fundamentos que sustentan a dirección integrada de proxectos AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Desenvolver habilidades para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Xestión dos Recursos Humanos do proxecto
Desenvolver o plan de Recursos Humanos
Adquirir o equipo de proxecto
Desenvolver o equipo do proxecto
Dirixir o equipo do proxecto
Xestión das Comunicacións do proxecto.
A comunicación
Estratexias da comunicación
Xestión das comunicacións do proxecto
Estudio de casos sobre comunicación

Xestión das partes interesadas do proxecto Identificación das Partes Interesadas
Planificación do Involucramento das Partes Interesadas
Xestión do Involucramento das Partes Interesadas
Control do Involucramento das Partes Interesadas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A7 A8 A14 A15 A16 B4 B5 B15 C4 C5 C6 C7 C8 10 30 40
Estudo de casos A1 A5 A7 A8 A14 A15 B9 B11 B13 4 20 24
Discusión dirixida A1 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B15 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 15 0 15
Traballos tutelados A5 A7 A8 A14 A15 B9 B11 B13 2 16 18
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral PRESENCIAL: Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
SEMIPRESENCIAL: Para os alumnos nesta modalidade, se lles colgará en Moodle material audiovisual coa explicación da materia.
Estudo de casos PRESENCIAL E SEMIPRESENCIAL: Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Discusión dirixida PRESENCIAL: Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.

SEMIPRESENCIAL: Participación nos foros plantexados na plataforma virtual
Traballos tutelados PRESENCIAL E SEMIPRESENCIAL: Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado utilizará as titorías para resolver as dudas que se lle poidan presentar no desenvolvemento dos traballos plantexados

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Estudo de casos A1 A5 A7 A8 A14 A15 B9 B11 B13 Ao longo da clase expositiva iranse plantexando pola parte dos docentes diferentes casos prácticos que se desenvolverán de forma individual ou en grupo. 30
Traballos tutelados A5 A7 A8 A14 A15 B9 B11 B13 Para rematar o módulo, os alumnos deberán realizar diferentes traballos propostos polos docentes 70
 
Observacións avaliación
Implicacións do plaxio: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria.


A puntuación dos submódulos é a seguinte: 
  • Xestión dos Recursos Humanos 40 % 
  • Xestión das comunicacións e partes interesadas 60 % 

Xestión dos Recursos Humanos: Controlarase a asistencia a clase e a participación activa nos debates e a entrega dos casos plantexados na aula. As persoas con modalidade non presencial, terán que visualizar os vídeos e entregar as mesmas actividades que o alumnado de modalidade presencial (20%). A maiores, o alumnado terá que presentar un traballo como proba liberatoria do módulo (80%). 

O alumnado que non supere a avaliación continua, terá que realizar un exame final tipo test na convocatoria oficial de exame dos contidos teóricos da materia.



Xestión das comunicacións: 
Contabilizarase a
asistencia a clase, a participación activa, resolución de exercicios (80%) e
test dos contidos teóricos (20%).



As persoas que non
cumpran co 80% de asistencia, deberán realizar, ademais dos exercicios do
dossier, un traballo relacionado cos contidos de clase, extensión non máis de
10 páxinas, non plaxios, débese citar correctamente (preferible normativa APA),
cunha estrutura e formato adecuado (índice, apartados correspondentes segundo a
temática e o obxecto do mesmo, conclusións, referencias..). Devandito traballo
incluirase como anexo, no dossier de exercicios.

 As persoas que non
superen os requisitos de calidade dos exercicios/traballos, ou non entreguen os
contidos da avaliación en tempo e forma, deberán realizar as tarefas
encomendadas polo profesorado (dossier+ traballo), ademais dunha proba
obxectiva sobre a xestión das comunicacións e partes interesadas na
convocatoria oficial de exame. Neste caso o dossier de exercicios contará 50% e
o exame 50% do total



Fontes de información
Bibliografía básica Aljure, Andrés (2015). El plan estratégico de comunicación: Método y recomendaciones prácticas para su elaboración. Chía: Universidad de la Sabana. UOC
Trentim, Mario Henrique (2015). Gestión de los Interesados como Clientes (Spanish Edition). Pennsylvania (EEUU): Project Management Institut
Luna Arocas, Roberto (2018). Gestión del talento: de los recursos humanos a la dirección de personas basada en el talento. Madrid: Editorial Pirámide.
Project Management Institut (2017). La guía de los fundamentos para la dirección de proyectos (Guía PMBOK). Pennsylvania (EEUU): Project Management Institut
Turner, J. Rodney (coord) (2005). Las personas en la gestión de proyectos. Madrid: Editorial Pirámide.
del Carmen,José y Guevara, Santiago (2014). Modelo PERH: Modelo para la gestión de comunicaciones en proyectos de telecomunicaciones. Barcelona: EAE Business School

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Coa finalidade de mellorar o sistema de garantía interna de calidade do noso centro, sería convinte que o alumnado atendese á solicitude realizada pola UDC, con periodicidade cuadrimestral, respecto a participar no proceso de avaliación das materias cursadas e cuxa chamada realiza baixo o nome de “AVALÍA” consistindo en responder as enquisas que avalían a docencia do profesorado en cada materia.

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 

 a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 

 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 

 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquecias ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías