Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Análise de ciclo de vida Código 670526002
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Porta Rodriguez, Manuel
Correo electrónico
m.porta@udc.es
Profesorado
Pintos Pena, Santiago
Porta Rodriguez, Manuel
Correo electrónico
santiago.pintos.pena@udc.es
m.porta@udc.es
Web
Descrición xeral O impacto ambiental dun producto comenza coa extracción das materias primas e finaliza cando a vida útil do producto termina, convirtindose nun residuo que ha de ser xestionado.
O análisis do ciclo de vida dun producto e unha metodoloxía que intenta identificar, cuantificar e caracterizar os diferentes impactos ambientais asociados a cada unha das etapas do ciclo de vida dun producto.
A Organización Internacional para a Estandarización (ISO) ha desenvolvido unha serie de estándares enfocados a Xestión Ambiental.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer o que se fixo en diversos sectores productivos e facer unha análise crítica. AM4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM9
BM10
BM11
BM12
BM22
BM24
BM25
BM26
BM27
BM28
BM29
BM30
BM31
BM32
CM4
CM6
CM8
Coñecer a potencialidade do ciclo de vida para o estudo medioambiental dun material. AM4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM9
BM10
BM11
BM12
BM22
BM24
BM25
BM26
BM27
BM28
BM29
BM30
BM31
BM32
CM4
CM6
CM8
Coñecer a potencialidade do ciclo de vida para o estudo medioambiental dun material. AM4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM9
BM10
BM11
BM12
BM22
BM24
BM25
BM26
BM27
BM28
BM29
BM30
BM31
BM32
CM4
CM6
CM8
Coñecer os métodos e ferramentas para o seu cálculo. Non se pretende que sepan manexar os programas informáticos. AM4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM9
BM10
BM11
BM12
BM22
BM24
BM25
BM26
BM27
BM28
BM29
BM30
BM31
BM32
CM4
CM6
CM8
Coñecer os métodos e ferramentas para o seu cálculo. Non se pretende que sepan manexar os programas informáticos. AM4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM9
BM10
BM11
BM12
BM22
BM24
BM25
BM26
BM27
BM28
BM29
BM30
BM31
BM32
CM4
CM6
CM8
Coñecer o que se fixo en diversos sectores productivos e facer unha análise crítica. AM4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM9
BM10
BM11
BM12
BM22
BM24
BM25
BM26
BM27
BM28
BM29
BM30
BM31
BM32
CM4
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
2.- Análisis do ciclo de vida. 2.1 Concepto.
2.2 Métodos ferramentas de cálculo.
3 Exemplos de desarrollo e cálculo. 3.1 Ciclo de vida da madeira.
3.2 Ciclo de vida do vidrio.
3.3 Ciclo de vida da pedra.
3.4 Outros casos.
1. Ciclo de Vida. 1.1 Concepto.
1.2 Evolución Histórica.
1.3 Normativa. Normas ISO.
1.4 Ciclo de Vida, Huella de Carbono, eco-etiquetas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 B1 B2 B3 B4 15 23 38
Traballos tutelados A4 3 25 28
Presentación oral A4 B32 B31 B30 B29 B28 B27 B26 B25 B24 B22 B12 B11 B10 B9 B7 B6 B5 C4 C6 C8 3 5 8
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Na primeira parte da clase, o profesor expondrá na aula os contidos do tema de estudio. O profesor podrá deixar en MOODLE e en reprografía a información complementaria ou indicar onde a pode atopar. Tamén, se pretende durante o Curso, contar coa colaboración de expertos profesionais externos, que con carácter puntual e nos temas da súa expecialidade, acerquen o estudante a vida profesional.
Na segunda parte da clase, propondrase a realización dun debate sobre un tema de interese proposto polo profesor. Fomentarase o espíritu crítico e a participación de todos os alumnos.
Traballos tutelados Pretendese que o alumno se familiarice coa vida profesional, na que ten que manexar información de diversa índole. Incentivarase o rigor das fontes, o contraste das mesmas e a adecuación o caso concreto. Os alumnos agruparánse en función dos temas que o profesor propoña. O número de alumnos por grupo dependerá do tema de estudio, pudendose dividir o grupo inicial si fose preciso, en un o máis subgrupos.
Valorarase cómo atopar a información e os recursos que dispoñen: DIALNET, SCOPUS,..., así como, a presentación das diversas fontes e autores (ISO 690, etc).

Os alumnos serán asistidos polo profesor, tanto para sua preparación como a posterior exposición.
Presentación oral O longo do Curso os alumnos farán e presentarán os traballos realizados en grupo frente os compañeiros. Pretendese que o alumno se familiarice coa utilización dos soportes audiovisuales para a presentación dos traballos, a exposición en público de un tema de estudo e o posterior debate sobre o mesmo.
Cada grupo entregará o traballo en soporte informático e en papel. A presentación entregarase en soporte informático.
Cada traballo irá acompañado de un resumen dos contidos e dun resumen da presentación (na que tamén se indicará cales son os conceptos clave que se pretenderon transmitir a o resto dos compañeiros).

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Para a elaboración e presentación dos traballos por grupos de alumnos, contarán coa colaboración do profesor para o seu desenvolvemento e para a resolución das dudas que poideran xurdír durante todo o proceso.
O alumno dispondrá do horario de tutorías para a consulta das dudas que surxan tanto da asignatura como da redacción e exposición dos traballos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 Se valorará a selección realizada das fontes de información, a xerarquización, o contraste realizado e a capacidade de acercamiento o enfoque sobre o tema, síntesis, conclusións e a presentación entregada en Power Point. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica RUIZ AMADOR, D. (2012). Análisis de Ciclo de Vida y Huella de Carbono. UNED. Madrid
IHOBE (2009). Análisis de Ciclo de Vida y Huella de Carbono.. IHOBE. Bilbao.
CAPUZ RICO, S Y GÓMEZ,T. (2002). Ecodiseño. Ingeniería del Ciclo de Vida para el desarrollo de productos sostenibles.. Universidad Politécnica Valencia.
CLAVER CORTES,E. MOLINA AZORÍN, J.F. (2011). Gestión de la Calidad y Gestión Medioambiental. Pirámide: Madrid.
DOMENECH QUESADA, J.L. (2008). Huella de Carbono Coorporativa. CONAMA
DOMENECH QUESADA, J.L. (2009). Huella ecológica y desarrollo sostenible. AENOR

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Sistemas de xestión medioambiental/670526001

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías