Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Principios da avaliación e a certificación da sostibilidade na edificación Código 670526008d
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
López Rivadulla, Francisco Javier
Correo electrónico
javier.rivadulla@udc.es
Profesorado
López Rivadulla, Francisco Javier
Correo electrónico
javier.rivadulla@udc.es
Web http://http://estudos.udc.es/es/study/start/4526V01
Descrición xeral Esta asignatura se orienta a la adquisición de las competencias necesarias para comprender los principios de los métodos de certificación de la sostenibilidad, cuyo objetivo principal es mitigar el impacto del ciclo de vida de los edificios en el medio ambiente de una forma sólida y rentable

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
CT08 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CM8
CB05 Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. BM5
CE06 Coñecer os fundamentos e principios xerais da avaliación e a certificación da sustentabilidade na edificación. AM6
CB03 Ser capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. BM3
CG19 Orientación ao cliente. BM24
CG20 Coñecer os principios básicos do paradigma da sustentabilidade, os seus debates e implicacións ambientais, socioculturais e económicas. BM25
CB01 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. BM1
CB02 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. BM2
CG21 Entender e coñecer as dinámicas e problemáticas aparecidas co fenómeno da globalización e a súa relación coa sustentabilidade global. BM26
CB01 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. BM1
CB02 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. BM2
CG02 Capacidade de organización e planificación. BM7
CG07 Traballo en equipo. BM12
CG12 Adaptación a novas situacións. BM17
CB04 Saber comunicar conclusións ?e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan? a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. BM4
CT06 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CM6
CG25 Coñecer os principios físicos relacionados cos problemas enerxéticos e de sustentabilidade e saber aplicalos no deseño construtivo. BM30
CG22 Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade que o adopta e os principios básicos para unha tecnoloxía da sustentabilidade. BM27
CT07 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CM7
CG24 Coñecer a lexislación vixente e a normativa aplicable en materia de sustentabilidade, eficiencia enerxética e xestión da calidade ambiental no ámbito da edificación. BM29
CG23 Analizar os fluxos materiais e enerxéticos que se dan nun sistema e a súa interrelación co territorio e os recursos que o sostén. BM28
CG27 Analizar e comparar as prestacións de distintas alternativas tecnolóxicas, e seleccionar as solucións máis adecuadas con criterios de sustentabilidade e eficiencia. BM32
CG28 Xestionar a explotación do edificio, implementando as melloras necesarias para adecuar os parámetros ambientais e enerxéticos. BM33
CG26 Deseñar, planificar, executar e avaliar proxectos tecnolóxicos, científicos ou de xestión nun marco de sustentabilidade. BM31
CB05 Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. BM5
CG17 Sensibilidade cara a temas ambientais. BM22
CB04 Saber comunicar conclusións ?e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan? a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. BM4
CG02 Capacidade de organización e planificación. BM7
CG07 Traballo en equipo. BM12
CG12 Adaptación a novas situacións. BM17
CG13 Creatividade. BM18

Contidos
Temas Subtemas
Principios de Certificación de la sostenibilidad Introducción a la sostenibilidad
Conceptos principales
Impactos de la edificación
Métodos existentes.
Presencia en España
Normativa aplicable

Principales Certificaciones 1 Breeam, Leed, Verde, Passivhaus, etc
Comparación entre los distintos métodos
El valor de la certificación
Ejemplos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Eventos científicos e/ou divulgativos A6 B22 0 6 6
Presentación oral B3 B4 B22 B24 B25 3 0 3
Sesión maxistral A6 B3 B5 25 20 45
Traballos tutelados A6 B1 B2 B7 B12 B17 B18 B26 B27 B28 B29 B30 B31 B32 B33 C7 C8 C9 1 17 18
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Eventos científicos e/ou divulgativos Actividades realizadas por el alumno con el objeto de profundizar en el conocimiento de las materias de estudio.
Presentación oral Exposición verbal del trabajo tutelado a través del cual el alumnado expone los temas analizados, conceptos y argumentos llevados a cabo en el trabajo, proponiendo cuestiones de forma dinámica.
Sesión maxistral Los profesores expondrán en el aula los contenidos del tema de estudio y facilitarán la información complementaria necesaria. También se pretende durante el curso, contar con la colaboración de expertos profesionales, que con carácter puntual acerquen al estudiante a la vida profesional.
Traballos tutelados Se pretende promover el aprendizaje autónomo e independiente del alumno, bajo la tutela y seguimiento del profesor tutor y con escenarios variados (profesional y/o académico). Los alumnos realizarán trabajos individuales en los que plasmarán sus inquietudes en la aplicación a su entorno más próximo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se realizará atención personalizada de seguimiento del trabajo y resolución de dudas a través del correo electrónico o directamente en el aula y/o en el horario de tutorías asignado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A6 B1 B2 B7 B12 B17 B18 B26 B27 B28 B29 B30 B31 B32 B33 C7 C8 C9 Documentos entregados sobre la temática desarrollada durante las sesiones magistrales. Se entregarán dos trabajos sobre la temática desarrollada. Se evaluarán los trabajos atendiendo a las competencias. 60
Presentación oral B3 B4 B22 B24 B25 Presentación y defensa argumentada del trabajo desarrollado. Se evaluarán las presentaciones atendiendo a las competencias. El alumno podrá entregar una presentación y/o grabara un video con su presentación del trabajo. 15
Sesión maxistral A6 B3 B5 A cada sesión grabada en TEAMS se asocia un test para verificar la Asistencia con aprovechamiento de las sesiones magistrales. 20
Eventos científicos e/ou divulgativos A6 B22 Se valorará su aprovechamiento mediante un test para verificar el visionado del video. 5
 
Observacións avaliación

Los trabajos tutelados

Los trabajos se realizarán individualmente. Se realizarán dos tipos de trabajos cuyos enunciados serán facilitados a través del campus virtual.

Implicación de plagio 

La implicación de plagio en un trabajo de esta asignatura traerá como calificación automática un 0 en la convocatoria, sin perjuicio de lo que la institución y/o leyes establezcan en este sentido. 


Fontes de información
Bibliografía básica Zabalza Bribian, I. y Aranda Usón A. (2011). Eficiencia energética. Ecodiseño en la edificación. Zaragoza. Universidad de Zaragoza
Cheshire, D. (2012). Energy efficiency in buildings. Guide F. Suffolk. CISBE.
Kubba, S. (2012). Handbook of Green Building Design, and Construction LEED, BREEAM and Green Globes. . Amsterdam. Elsevier.
Guzman Pulido, Pilar (2020). Introducción a la Edificación Sostenible. Madrid
Lenz, B et al (2011). Sustainable Building Services. München. Detail.
A.A.V.V. (2012). UNE-EN:15643 Sostenibilidad en la construcción. Madrid. AENOR

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución ao TFM : Metodoloxía e planificación da investigación/670526004d

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Análise de ciclo de vida/670526002d

Materias que continúan o temario
Metodoloxías de certificación de sostibilidade na edificación (Breeam, Leed, Verde)/670526015d
Metodoloxías de certificación de sostibilidade na edificación (Passivhaus)/670526016d

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías