Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender e analizar os cambios producidos na sociedade do coñecemento que inflúen na organización das cidades e os procesos espaciais, económicos, culturais e sociais que se derivan deles. |
AM14
|
BM1 BM2 BM6 BM9 BM14 BM15
|
CM1 CM6 CM8
|
Coñecer e comprender os cambios, retos e oportunidades que facilitan as novas solucións tecnolóxicas para unha xestión da cidade intelixente, integrada e sostible. |
AM15
|
BM1 BM3 BM4 BM5 BM6 BM9 BM16 BM19 BM23
|
CM1 CM2 CM5 CM6 CM8
|
Coñecer as tecnoloxías e estratexias básicas para a implementación da Smart City. |
AM16
|
BM1 BM2 BM6 BM8 BM9 BM10 BM14 BM18 BM23
|
CM2 CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. INTRODUCIÓN |
A transformación urbana na sociedade da información e do coñecemento: o concepto Smart Cities. Antecedentes, evolución e normativa |
Tema 2. O MODELO SMART CITY |
Dimensións do modelo. Forzas habilitadoras. Etapas de desenvolvemento. Servizos. |
Tema 3. TECNOLOXÍAS DA SMART CITY |
Introdución ao Internet das Cousas e a interacción coa información da contorna. Introdución ao Big Data e as infraestruturas tecnolóxicas para a captura, procesado e análise da información. Visualización de datos e análises da información. Tecnoloxías emerxentes e disruptivas no ámbito AEC (Architecture, Engineering and Construction). |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A14 A15 A16 B4 B5 B6 B14 B15 B16 C1 C5 C6 |
15 |
12 |
27 |
Prácticas a través de TIC |
A16 B1 B2 B4 B6 B8 B9 B10 B15 B16 B18 B19 B23 C2 C5 C6 |
6 |
6 |
12 |
Traballos tutelados |
A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B6 B9 B14 B16 B18 B19 C1 C6 C8 |
0 |
35 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención titorial personalizada sobre cuestións informativas ou puntuais realizarase preferentemente a través do correo electrónico institucional UDC aínda que tamén se poderán utilizar as ferramentas telemáticas institucionais dispoñibles de traballo en equipo como, por exemplo, Microsoft Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A16 B1 B2 B4 B6 B8 B9 B10 B15 B16 B18 B19 B23 C2 C5 C6 |
Valorarase a participación activa e o aproveitamento do alumnado nas prácticas que se realicen sobre os contidos da materia a través de ferramentas TIC. |
20 |
Traballos tutelados |
A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B6 B9 B14 B16 B18 B19 C1 C6 C8 |
Valorarase a adecuación dos traballos realizados polo alumno aos criterios e orientacións expostos polo profesor. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Para poder obtar a unha avaliación positiva na materia o alumno deberá asistir como mínimo ao 80% das clases (sesións maxistrais, talleres, seminarios, ...). Para poder ser cualificado será obrigatoria a entrega en tempo e forma de todos os traballos propostos. Os alumnos que non entreguen o traballo final da materia na data sinalada serán cualificados como NON PRESENTADOS na avaliación final da Primeira Oportunidade. En ningún caso estableceranse ampliacións de prazo. Para poder ser avaliado é obrigatorio realizar a entrega da proposta
previa de traballo en tempo e forma e esta deberá ser aceptada polo profesor da materia. A entrega do traballo para a avaliación final na Segunda Oportunidade realizarase na aplicación Moodle da materia coas mesmas condicións fixadas para a entrega da Primeira Oportunidade (copia dixital do traballo final en formatos doc/ odt e pdf). A data desta entrega comunicarase con antelación por medio da plataforma Moodle e este último prazo será improrrogable. Nestas entregas deberán seguirse obrigatoriamente as indicacións correspondentes do profesor responsable da materia.
Ademais da asistencia, participación e realización de traballos tutelados poderanse realizar as probas que se consideren necesarias co fin de valorar adecuadamente o grao de asimilación dos contidos conceptuais e procedimentales da materia. Implicacións da fraude académica: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso (nota
numérica de 0) na materia na convocatoria correspondente do curso
académico, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as
actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria sendo de
aplicación a normativa académica sobre fraude da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
FERNÁNDEZ, Manu (2016). Descifrar las Smart Cities. ¿Qué queremos decir cuando hablamos de Smart Cities?. Caligrama Editorial
MITCHELL, William J. (2001). E-topia: Vida urbana, Jim, pero no la que nosotros conocemos. Editorial Gustavo Gili
FINQUELIEVICH, Susana (2016). I-Polis. Ciudades en la era de Internet. Diseño Editorial
JACOBS, Jane (2011). Muerte y vida de las grandes ciudades. Editorial Gustavo Gili
DEL RIVERO, Marieta (2017). Smart Cities. Una visión para el ciudadano. LID
PICON, Antoine (2015). Smart Cities: A Spatialised Intelligence. Wiley
TOWNSEND, Anthony M. (2013). Smart Cities: Big Data, Civic Hackers, and the Quest for a New Utopia. New York: W. W. Norton Inc.
VV.AA. (2017). Smart Cities: Foundations, Principles, and Applications. Wiley
SIMONE NOVECK, Beth (2015). Smart Citizens, Smarter State: The Technologies of Expertise and the Future of Governing. Harvard University Press
VV.AA. (2013). SMART CITY. Hacía la gestión inteligente. Marcombo
de WAAL, Martijn (2014). The City as Interface: How New Media Are Changing the City. Rotterdam: NAi010 Publishers
BATTY, Michael (2013). The New Science of Cities. MIT Press
GOLDSMITH, Stephen; CRAWFORD, Susan (2014). The Responsive City: Engaging Communities Through Data-Smart Governance. San Francisco, CA: Jossey-Bass (Wiley) |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución ao TFM : Metodoloxía e planificación da investigación/670526004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo de Fin do Mestrado/670526027 |
|
|