Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos e estudio dos rocesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A3 A4 A5
|
B2 B3 B8 B12 B13 B30
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Desenvolverse para o exercicio culto y crítico capaz de analizar a realidade do Patrimonio Cultural, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
A3 A4 A5
|
B2 B3 B8 B12 B13 B30
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Sensibilidade de cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural, arquitectónico e etnográfico. |
A3 A4 A5
|
B2 B3 B8 B12 B13 B30
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 01. “O ESPACIO GEOGRÁFICO E OS TERRITORIOS DE GALICIA” |
- Medio humano e asentamentos de poboación. Arquitectura culta Vs arquitectura popular. Construcións tradicionais e vernáculas. |
Tema 02. “A CASA-VIVENDA E AS SÚAS CONSTRUCIONES ADXETIVAS” |
- Tipos de construcións. Elementos arquitectónicos e constructivos singulares. Distribuciones interiores e mobiliario. |
Tema 03. “AS CONSTRUCIÓNS DE ALMACENAMIENTO DE PRODUTOS” |
- Hórreos, Sequeiros Alpendres, Alboios, Pendellos, Palleiras, Adegas, Cabazos, Ouriceiras, Eiras, e Neveiros ou Pozos de neve.
|
Tema 04. “AS CONSTRUCIÓNS DE TRANSFORMACIÓN DE PRODUTOS” |
- Secadeiros de peixe, Eiras térreas ou empedrdas, e Fornos de pan. |
Tema 05. “AS CONSTRUCCIÓNS PARA A CRÍA E MANIPULACIÓN DE ANIMAIS DOMÉSTICOS” |
- Cortes, Cortellos, Poleiros, Pombais, Pombeiros, Cortíns, Alvares, Alvarizas, Abellarizas, Apiarios, Colmeas, Trobos, Chozos e Curros.
|
TEMA 06. “APROVEITAMENTO DE RECURSOS NATURAIS E COMERCIALIZACIÓN DE PRODUTOS” |
- Foxos de lobo, Armadas, Raposeiras, Pesqueiras, Etacadas, Cetáreas, Recintos de feira e Mercados.
|
TEMA 07. “AS CONSTRUCIÓNS DESTINADAS A EQUIPAMENTO COMUNITARIO” |
- De aproveitamento doméstico da auga (Pozos, Fontes e Lavadoiros), e de lecer (Palcos de música).
|
TEMA 08. “AS CONSTRUCIÓS PARA PRODUCCIÓN ARTESANAL E PREINDUSTRIAL” |
- Muiños, Oleirias, Telleiras, Caleiras, Batans, Fábricas de curtidos, Adegas, Lagares, Mazos, Ferrerías, Secadeiros, Carpinterías de ribeira, Armacens de salga, Peiraos e Varadoiros. |
TEMA 09. “AS CONSTRUCIÓNS DE USO RELIXIOSO” |
- Capelas, Cemiterios, Petos de ánimas, Cruceiros, Calvarios e Baldaquinos. |
Tema 10. “AS CONSTRUCIÓNS DO TERRITORIO” |
- Camiños, Pontes, Pontigos, Pasales, Vados e Barcas de río. |
Tema 11. "AS CONTRUCIÓNS AGROPECUARIAS E FORESTAIS" |
- Valados, Socalcos, Regas. Tipos de fincas e medidas agrarias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 B2 B3 B8 B12 B13 B30 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
40 |
40 |
80 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 B2 B3 B8 B12 B13 B30 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
15 |
30 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A5 B2 B3 B8 B12 B13 B30 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
20 |
20 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir os coñecementos necesarios e facilitar a aprendizaxe. A participación activa nestas sesións valorarase favorablemente para as cualificacións de todas as probas. |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán, ao longo do curso, exercicios propostos en clase, que deberán solucionar individualmente e presentar para a súa avaliación posterior. É obrigatorio realizar estes traballos segundo as normas de presentación e entrega que se facilitarán en clases e que estarán expostos na plataforma virtual moodle.
Como norma de honestidad académica esixible, o profesorado desta materia, no que aprobas de avaliación refírese non admitirá conduta fraudulenta algunha nin tampouco a presentación de traballos fraudulentos, entendendo por tal cousa o seguinte:
«Considerarase fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores das fontes».
E, ademais, establécense as consecuencias de tentar realizar probas de avaliación de forma fraudulenta nesta materia:
«A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba exixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor».
É dicir, que no caso de que un estudante presente un traballo plagiado:
«Na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da Internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso», siempre sin perjuicio de las responsabilidades disciplinarias que se pudiesen derivar».
|
Proba obxectiva |
Realizarase a final de curso unha proba obxectiva de conxunto. O acceso a esta proba será exclusivamente para os alumnos que asistisen como mínimo ao 80% das clases presenciais (tanto expositivas como interactivas) e que aprobasen os exercicios propostos ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Trátase do tempo que cada profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación coa materia.
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender ás necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a tutorías de despacho) ou de forma non presencial (a través de correo electrónico ou do campus virtual).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 B2 B3 B8 B12 B13 B30 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase a intervención proactiva do alumno en clase, téndose en conta a exposición oral de traballos, a participación en debates, así como o interese mostrado en xeral.
Constituirá ata un máximo do 10% da calificación final da materia. |
10 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 B2 B3 B8 B12 B13 B30 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Os alumnos realizarán, ao longo do curso, exercicios propostos en clase, que deberán solucionar individualmente e presentar para a súa avaliación posterior. Ademáis valorarase a presentación e formato dos traballos, así como os contidos técnicos e a correcta exposición dos mesmos.
Constituirá ata un máximo do 30% da calificación final da materia. |
30 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A5 B2 B3 B8 B12 B13 B30 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Da materia do programa realizarase unha proba obxectiva de conxunto á finalización do curso. Poderán acceder ás probas todos aqueles alumnos que asistisen polo menos ao 80 % das clases (Tanto expositivas como iteractivas) así como aprobados todos os exercicios propostos ao longo do curso.
O contido das probas será teórico e práctico e para a súa avaliación terase en conta a presentación, a orde, claridade na exposición das materias e a correcta exposición dos aspectos técnicos requiridos na proba.
Constituirá ata un máximo do 60% da calificación final da materia. |
60 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
TORRES BÚA, Manuel (2007). A arquitectura en Galiza. Aproximación á realidade arquitectónica xeral da Galiza dende a Prehistoria ata os nosos días. Edicións Nigra Trea, Vigo
CAAMAÑO SUÁREZ, Manuel (2003). As construcións da arquitectura popular. Patrimonio etnográfico de Galicia. Ed. Consello Galego de Colexios de Aparelladores e Arquitectos Técnicos, Santiago de Compostela
ROMERO MASIÁ, Ana e ARIAS VILAS, Felipe (1995). Diccionario de termos de arquitectura e prehistoria. Ir Indo Edicións, Vigo
CASELLA, Gabriella (2003). Gramáticas de pedra. Levantamento de tipologias de construçao murária. Ed. Centro Regional de Artes Tradicionais, Porto (Portugal)
CAAMAÑO SUÁREZ, Manuel (2000). Las Construcciones de la Arquitectura Popular. Patrimonio etnográfico de Galicia. Editorial Hércules, A Coruña
VIDAL ROMANÍ, Juan Ramón (1991). Paisaxes de Galicia. Ed. Xunta de Galicia-Consellería de Ordenación do Territorio e Obras Públicas, Santiago de Compostel
SERRA HAMILTON, Alberto (1997). Términos ilustrados de arquitectura, construcción y otras artes y oficios. Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de Madrid, Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
(). http://www.codigotecnico.org/web/. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materiais I [Extinguida]/670G01003 | Expresión Gráfica Arquitectónica I [Extinguida]/670G01008 | Construción I [Extinguida]/670G01009 | Construción II [Extinguida]/670G01011 | Materiais II [Extinguida]/670G01012 | Xeometría da Representación [Extinguida]/670G01018 | Patoloxía e Rehabilitación [En extinción]/670G01029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
NOTA IMPORTANTE:
Como norma de honestidad académica esixible, o profesorado desta materia, no que a probas de avaliación refírese non admitirá conduta fraudulenta algunha nin tampouco a presentación de traballos fraudulentos, entendendo por tal cousa o seguinte:
«Considerarase fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores dás fontes».
E, ademais, establécense as consecuencias de tentar realizar probas de avaliación de forma fraudulenta nesta materia:
«A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba exixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra ou alumno infractor».
É dicir, que no caso de que un estudante presente un traballo plagiado:
«Na realización de traballos, ou plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través dá Internet, sen indicación expresa dá súa procedencia e, se é ou caso, ou permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso», sempre sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que se puidesen derivar».
|
|