Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar os conceptos relativos a espacios vectoriais, o cálculo matricial e as súas aplicacións ás aplicacións lineais e á diagonalización de matrices |
A36
|
B31 B32 B33 B34 B35
|
C1 C3 C6 C7 C9
|
Manexar con soltura as ecuacións, posicións relativas, distancias e ángulos entre rectas e planos |
A36
|
B31 B32 B33 B34 B35
|
C1 C3 C6 C7 C9
|
Coñecer e aplicar as propiedades das curvas cónicas e das superficies cuadráticas |
A36
|
B31 B32 B33 B34 B35
|
C1 C3 C6 C7 C9
|
Coñecer e aplicar os coñecementos básicos do cálculo infinitesimal nunha e varias variables: representacións gráficas, derivación e integración |
A36
|
B31 B32 B33 B34 B35
|
C1 C3 C6 C7 C9
|
Saber resolver ecuacións diferenciais básicas |
A36
|
B31 B32 B33 B34 B35
|
C1 C3 C6 C7 C9
|
Empregar os métodos numéricos en problemas como a interpolación de funcións, a resolución de ecuacións non lineais, de sistemas de ecuacións lineais, de ecuacións diferenciais ou de integrais |
A36
|
B31 B32 B33 B34 B35
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
|
Manexar a xeometría diferencial elemental de curvas e superficies na arquitectura |
A36
|
B31 B32 B33 B34 B35
|
C1 C3 C4 C6 C7 C9
|
Manexar conceptos básicos da estadística nunha e dúas variables e conceptos xerais relativos a modelos de probabilidade |
A36
|
B31 B32 B33 B34 B35
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
|
Coñecer e saber empregar ferramentas informáticas auxiliares |
A36
|
B32 B33 B34 B35
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Funcións reais de variable real |
I.1.- Definicións e conceptos básicos.
I.2.- Límites e continuidade.
I.3.- Derivación e as súas aplicacións inmediatas.
I.4.- Interpolación de Lagrange.
I.5.- Integración: métodos (analíticos e numéricos) e aplicacións. |
II. Funcións de varias variables reais e introdución ás ecuacións diferenciais |
II.1.- Definicións e conceptos básicos. Introdución á topoloxía no plano e no espazo. Sistemas de coordenadas.
II.2.- Límites e continuidade.
II.3.- Derivadas parciais e direccionais. Vector gradiente e matriz xacobiana.
II.4.- Plano tanxente e recta normal. Diferenciabilidade.
II.5.- Derivadas parciais de orde superior. Matriz hessiana.
II.6.- Aplicacións da diferenciación de funcións escalares de varias variables: extremos con e sen restriccións.
II.7.- Introdución ás ecuacións diferenciais. Definicións e conceptos básicos. Métodos analíticos e numéricos de resolución. |
III. Álxebra lineal |
III.1.- Álxebra matricial: matrices, determinantes e propiedades. Matriz inversa.
III.2.- Sistemas de ecuacións lineais: definicións e propiedades básicas. Métodos analíticos e numéricos de resolución.
III.3.- Espazos vectoriais: definicións e propiedades básicas. Subespazos vectoriais. Bases, dimensión e cambio de base.
III.4.- Aplicacións lineais: definicións e conceptos básicos. Núcleo, imaxe, matriz asociada e propiedades.
III.5.- Autovectores e autovalores dunha matriz. Polinomio característico. Matrices diagonalizables. |
IV. Xeometría no plano e no espazo |
IV.1.- Espazo afín e euclideano: definicións e propiedades.
IV.2.- Rectas e planos: ecuacións e posicións relativas no plano e no espazo.
IV.3.- Problemas métricos no espazo: distancias, ángulos e simetrías entre subespazos afíns.
IV.4.- Curvas e superficies. Definicións e conceptos básicos. Introdución á xeometría diferencial de curvas e de superficies. |
V. Estatística e probabilidade |
V.1.- Estatística descriptiva dunha e varias variables: definicións e conceptos básicos. Regresión e correlación.
V.2.- Introdución ó cálculo de probabilidades: definicións e conceptos básicos. Variable aleatoria discreta e continua. Distribución binomial e normal. |
Apéndice: Programa de cálculo matemático MAXIMA |
Prácticas co programa de software libre MAXIMA |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A36 B31 B32 B33 B34 C1 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
35 |
52.5 |
87.5 |
Prácticas a través de TIC |
A36 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
10 |
10 |
20 |
Proba mixta |
A36 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C6 C7 C8 C9 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A36 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
45 |
67.5 |
112.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Resolución dunha situación problemática concreta e de exercicios aplicados da materia, a partir dos coñecementos que se traballaron. |
Prácticas a través de TIC |
Resolución de exercicios da materia co apoio do software libre MAXIMA. |
Proba mixta |
Probas realizadas de forma escrita ou co apoio das ferramentas TIC empregadas na materia, que son utilizadas para a avaliación da aprendizaxe. Constitúen un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, etc. |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos da materia co apoio do encerado e/ou de medios audiovisuais e complementada coa formulación de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os contidos da materia así como as distintas metodoloxías empregadas requiren que o alumnado traballe tamén autónomamente. Isto pode provocar que se lle plantexen dúbidas personalizadas que poderá resolver preguntando ó profesorado. Ademais, as prácticas serán guiadas polo profesorado que imparte a materia.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poderá facer uso das titorías como referente para o seguimento da materia e o traballo autónomo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A36 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Participación activa na aula e traballo realizado ao longo do curso nas sesións prácticas. |
20 |
Proba mixta |
A36 B31 B32 B33 B34 B35 C1 C3 C6 C7 C8 C9 |
Realización de probas presenciais que incluirán cuestións teórico-prácticas e exercicios prácticos. |
80 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado que non participe nas actividades de avaliación continua ou que queira renunciar a dita nota, será avaliado (tanto na primeira como na segunda oportunidade) a través dunha única proba que se realizará na data fixada polo centro e que constituirá o 100% da avaliación. Todos os aspectos relacionados coa dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académico rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. En concreto, a
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alfonsa García y otros (2002). CÁLCULO II. CLAGSA
Frank Ayres, Jr (2010). CÁLCULO (5ª edición). McGraw-Hill
Alfonsa García y otros (2007). CÁLCULO I. CLAGSA
Larson - Hostetler (1999). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. McGraw-Hill
Díaz Hernández, Ana María; Hernández García, Elvira; Tejero Escribano, Luis (2012). EJERCICIOS DE ÁLGEBRA PARA INGENIEROS. Madrid: Sanz y Torres
de Burgos, Juan (2008). FUNDAMENTOS MATEMÁTICOS DE LA INGENIERÍA (ÁLGEBRA Y CÁLCULO). Madrid: García-Maroto
Bartoll Arnau, S. y otros (2009). FUNDAMENTOS MATEMÁTICOS EN ARQUITECTURA. Editorial de la U. P. V. (Universidad Politécnica de Valencia)
García Abel, Marta; Tarrío Tobar, Ana Dorotea (2019). LECCIÓNS DE ÁLXEBRA E XEOMETRÍA (orientadas ao alumnado do Grao en Arquitectura Técnica e outras Enxeñarías). Reprografía Noroeste S.L.
García Merayo, Félix (1997). MÉTODOS NUMÉRICOS EN FORMA DE EJERCICIOS. Universidad Pontificia de Comillas
De la Villa, Agustín (2010). PROBLEMAS DE ÁLGEBRA [con esquemas teóricos]. Madrid: CLAGSA |
|
Bibliografía complementaria
|
Grossman, Stanley I. (2007). ÁLGEBRA LINEAL. McGraw-Hill
Simmons, George F. (1996). ECUACIONES DIFERENCIALES CON APLICACIONES Y NOTAS HISTÓRICAS. Madrid: McGraw-Hill
López de la Rica, A (1997). GEOMETRÍA DIFERENCIAL. Madrid: CLAGSA
Miller, Irwin (2004). PROBABILIDAD Y ESTADÍSTICA PARA INGENIEROS. Barcelona: Reverté |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É importante que o alumnado teña unha base de matemáticas da área de ciencias para cursar esta materia. É moi positivo dominar a materia para despois entender e superar con éxito outras materias da carreira. |
|