Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para aplicar o desenvolvemento do esbozo, a proporcionalidade, a linguaxe e as técnicas da Representación Gráfica dos elementos e procesos construtivos. |
A6 A44 A51
|
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B2
|
C9
|
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
|
B3 B33
|
|
Capacidade para a resolución de problemas. |
|
B5 B32
|
|
Capacidade para a toma de decisións. |
|
B6
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14 B31
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B15
|
|
Hábito de estudo e método de traballo. |
|
B25 B35
|
|
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
|
B27 B34
|
|
Sensibilidade cara a temas relacionados coa protección, conservación e posta en valor do patrimonio cultural e arquitectónico. |
A3 A47 A54
|
B7
|
|
Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións |
|
B28
|
C8
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. |
A2
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Concepto de sección construtiva. Tipos. Criterios de elección. |
Representación de seccións de edificios, tendo en conta as partes ocultas. - Diferenciación dos diferentes tipos de seccións que se poden empregar na definición do edificio, executándoas de xeito adecuado. - Utilización do número de seccións necesarias para definir a construción dun edificio.
|
Acondicionamento do Terreo. Desmontes. |
Demolicións, explanacións, desmontes, terraplenados... Simboloxía e representación.
Planos de conxunto e de detalle. |
Saneamentos, drenaxes e avenamientos. |
Elementos de drenaxe, drenes superficiais e drenes lineais.
Arquetas, pozos, colectores.
Planos de conxunto e de detalles. |
Cimentacións. |
Contencións: muros de gravidade, resistentes, pantallas, pilotes
Superficiais: corridas, laxas, vigas centradoras, zapatas
|
Estruturas. |
Tipos de estructuras: de fábrica, formigón, pedra, aceiro...
Partes das estructuras: forxados, soportes, vigas, zancas...
Planos xerais e de detalle. |
Fábricas. |
De bloque, ladrillo, vidrio, prefabricados...
Planos xenerais e de detalle. |
Particiones. |
Tabiques de ladrillo, madeira, aliaxes lixeiras, prefabricados...
Planos xerais e de detalle. |
Carpinterias. |
De aceiro, aliaxes lixeiras, madeira...
Planos xerais e de detalle. |
Defensas, Varandas, Peches. |
Planos xenerais e de detalle. |
Instalacións. |
Audiovisuais, climatización, electricidade, fontaneria, gas, salubridade, lixos, depuración e vertido, fumes e gases, saneamento, ventilación, de transporte
Simboloxia, planos xerais e de detalles. |
Cubertas. |
Azoteas axardinadas, transitables, non transitables, de fibrocemento, galvanizados, aliaxes lixeiras, sintéticos, de lousa, de tellas, de zinc, lucernarios
Planos Xenerais e de detalle. |
Revestimentos. |
De paramentos vertcales e horizontais: alicatados, chapados, enfoscados,lixeiros, industriais, de madeira, laminados, moquetas,de teitos...
Planos Xenerais e de detalle. |
Novos materiais e Sistemas de ultima xeración de fachadas. |
Fachadas trasventiladas: pedra, mármore, fenólicos, cerámicos, aluminio...
Paneis non portantes de recubrimiento
Planos Xerais e de detalle. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A2 A3 A6 A44 A51 A54 B2 B3 B5 B6 B7 B14 B15 B25 B27 B28 B32 B34 C1 C3 C9 |
25 |
55 |
80 |
Análise de fontes documentais |
A6 A47 B3 B33 C3 C4 C8 |
0 |
25 |
25 |
Actividades iniciais |
A2 A6 B25 C1 C3 |
0 |
5 |
5 |
Portafolios do alumno |
A2 A6 B2 B14 C6 C7 C8 |
5 |
0 |
5 |
Sesión maxistral |
A6 B3 B6 B14 B25 B27 B31 B35 C1 C3 C4 C6 |
18 |
0 |
18 |
Saídas de campo |
B15 B28 C5 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O alumnado desenvolverá diferentes traballos ou prácticas específicas referentes ás explicacións dadas, seguindo as diferentes pautas marcadas e controladas polo profesorado. |
Análise de fontes documentais |
Utilización da bibliografía correspondente, básica e complementaria, facilitada. |
Actividades iniciais |
Realización de debuxos a man alzada nos que se plasmen o labor de documentación realizada sobre detalles arquitectónicos da bibliografía correspondente. |
Portafolios do alumno |
No cartafol ou archivador do estudantado iranse clasificando os traballos prácticos por datas.
Durante as clases haberá sesións de autoevaluación e de comentarios sobre os ditos traballos, facendo correccións individuais e/ou colectivas, coa finalidade de orientar ao alumnado en canto a calidade de grafismo, aspectos construtivos, de maquetación e presentación.
|
Sesión maxistral |
Semanalmente, antes ou a vez que se expoñen os exercicios prácticos que terán que desenvolver o alumnado, realizarase unha presentación oral dos contidos correspondentes, apoiada en medios gráficos. |
Saídas de campo |
Dentro das posibilidades, tentarase algunha visita guiada a unha empresa ou fábrica de recoñecido prestixio, onde o alumnado poderá observar de forma directa cales son os procesos de fabricación dun material ou dun sistema construtivo concreto, así como da súa posterior posta en obra. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Actividades iniciais |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Sempre que sexa posible, en función do nº de persoas matriculadas, comentaranse os traballos individualmente. En todo caso, haberá sesións públicas onde se supervisaran ditos traballos.
O "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", deberá pór inmediatamente en coñecemento do profesorado dita circunstancia, para poder concretar o desenvolvimiento da súa actividade segundo se considere a máis adecuada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A2 A6 B2 B14 C6 C7 C8 |
Terase en conta a evolución dos traballos que conforman o cartafol así como a coherencia e completitud do mesmo
|
5 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A6 A44 A51 A54 B2 B3 B5 B6 B7 B14 B15 B25 B27 B28 B32 B34 C1 C3 C9 |
Os traballos entregados nas datas estipuladas calificaranse en función do contido de cada unha das súas láminas, da súa adecuación gráfica e da súa maquetación. |
90 |
Saídas de campo |
B15 B28 C5 |
Especificadas no apartado 5. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos terán que demostrar, para ser avaliados positivamente, que alcanzaron os coñecementos necesarios nos contidos, mencionados anteriormente que se desarrollen durante el curso para dominar esta materia, e que serían os seguintes:
1.-Concepto de sección construtiva. Tipos. Criterios de elección.
2.-Acondicionamento do Terreo. Desmontes.
3.-Saneamentos, drenaxes e avenamientos.
4.-Cimentacións.
5.-Estruturas.
6.-Carpintarías.
7.-Defensas, Varandas, Peches.
8.-Fábricas.
9.-Instalacións.
10.-Particiones.
11.-Cubertas.
12.-Revestimentos.
13.-Novos materiais e sistemas de ultima xeración.
Para a avaliación da materia esíxese unha asistencia regular tanto ás clases expositivas como ás interactivas, cun mínimo do 80% de asistencia en cada unha delas.
A docencia da materia de Expresión Gráfica II baséase nunha metodoloxía de aprendizaxe, suxeita a un sistema de avaliación continua.
Para superar a materia, por curso deberá de cumprirse a condición seguinte: Ser entregadas todas as prácticas e traballos individuais e cada unha/ou delas deberá ser considerada/ou como apta/ou. Os alumnos con dedicación a tempo parcial deberán cumprir a mesma condición. Os alumnos que non superen a materia por curso, tanto para a Primeira Oportunidade de avaliación (Maio-Xuño) ou, no seu caso, para a Segunda Oportunidade de avaliación (Xuño-Xullo) está prevista a realización de unha proba global de avaliación de catro hs. de duración, na que terán que desenrolar unha práctica de debuxo por medios informáticos. O finalizar o horario da proba terán que entregar os arquivos informáticos en CAD e PDF resultado do desenrolo da práctica proposta, na correspondente actividad/tarea aberta no Campus Virtual realizándose a evaluación sobre os archivoa informáticos de CAD e as láminas impresas que resulten dos PDFs. IMPORTANTE: Terá a condición de NON PRESENTADO por curso o alumno que se atope nalgunha das seguintes circunstancias:
- Non cumprir co mínimo de asistencia esixido.
- Non entregar algún dos traballos propostos.
Non se permitirá completar ou modificar os traballos fóra das datas de entrega sinaladas. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha
vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
EL DELINEADO EN LA COSTRUCCION ENRIQUE ANGURA CAMA MANUAL DEL DIBUJO ARQUITECTONICO F.CHIG PRACTICA DEL DIBUJO ARQUITECTONICO F.GARCIA RAMOS NORMAS TECNOLOGICAS DE LA EDIFICACION PREFABRICADOS DE HORMIGON FERNANDO VILAGUR EL LADRILLO Y SUS FABRICAS F. CASINELLO LA MADERA EN LA CONSTRUCCION H. KULLMAN ARQUITECTURA EN MADERA Y SUS TECNICAS HAUS JURGEN HAUSEN ANALISIS DE DETALLES CONSTRUCTIVOS PARA OBRA DE NUEVA PLANTA / AUTOR : ROMÁN GONZÁLEZ ÁLVAREZ ; TUTOR : SANTIAGO LÓPEZ PIÑEIRO. 2001. APROXIMACIONES DE LA ARQUITECTURA AL DETALLE / EDITOR ALEJANDRO CRISPIANI. Santiago de Chile : ARQ, [2001]. ATLAS DE DETALLES CONSTRUCTIVOS : CON MÁS DE 400 EJEMPLOS. 1ª ed., 3ª reimp. Barcelona : GG, [2006] (2007 imp.). BANCO DE DETALLES ARQUITECTÓNICOS 2002. [Sevilla] : El Autor, [2002]. BIBLIOTECA DE DETALLES. Madrid : Ediciones Trazos, [1994]. BIBLIOTECA DE DETALLES CONSTRUCTIVOS FORJADOS INCLINADOS : ESTRUCTURAS DE CUBIERTA Y FORJADOS INCLINADOS DE HORMIGÓN ARMADO PARA EDIFICACIÓN. UNIDIRECCIONALES, RETICULARES Y LOSAS MACIZAS : MÁS DE 550 DETALLES CONSTRUCTIVOS ADAPTADOS A LA INSTRUCCIÓN EHE / VICENTE CASTELL, BERNABÉ FARRÉ, FLORENTINO REGALADO. [Alicante] : CYPE Ingenieros, [2004]. BIBLIOTECA DE DETALLES CONSTRUCTIVOS METÁLICOS, DE HORMIGÓN Y MIXTOS EN ESTRUCTURAS DE EDIFICACIÓN 600 DETALLES ... ADAPTADOS A LA INSTRUCCIÓN EHE / VICENTE CASTELL, BERNABÉ FARRÉ ORO, FLORENTINO REGALADO TESORO. 4ª ed. [Madrid] : CYPE Ingenieros, [2004]. CATÁLOGO DE ELEMENTOS CONSTRUCTIVOS [RECURSO ELECTRÓNICO] / [COORDINACIÓN, FCO. COSME DE MAZARREDO PAMPLÓ, CARMEN SUBIRÓN RODRIGO ; REDACTORES, JAVIER BLANCO CARRANZA ... (ET AL.)]. Valencia : Instituto Valenciano de la Edificación, [2007]. Ford, Edward R. THE DETAILS OF MODERN ARCHITECTURE. Cambridge : Mit Press, 1990-1996. McLeod, Virginia. EL DETALLE EN EL PAISAJISMO CONTEMPORÁNEO. Barcelona : Blume, 2008. McLeod, Virginia. DETALLES CONSTRUCTIVOS DE LA ARQUITECTURA DOMÉSTICA CONTEMPORÁNEA. Barcelona : Gustavo Gili, [2007]. Regalado Tesoro, Florentino. DETALLES CONSTRUCTIVOS PRÁCTICOS METÁLICOS, DE HORMIGÓN Y MIXTOS EN ESTRUCTURAS DE EDIFICACIÓN / FLORENTINO REGALADO TESORO, BERNABÉ FARRÉ ORO. 2ª ed. [Madrid] : CYPE Ingenieros, 1997. Ramsey, Charles George. LAS DIMENSIONES EN ARQUITECTURA / CHARLES GEORGE RAMSEY, HAROLD REEVE SLEEPER ; EDITOR IN CHIEF JOHN RAY HOKE, JR. Esteban Castro, Anselmo. EXPERIENCIAS SOBRE SOLUCIONES DE MADERA Y SU EMPLEO EN EDIFICACIÓN. Madrid : Proiescon, [2008]. Nutsch, Wolfgang. MANUAL DE CONSTRUCCIÓN : DETALLES DE INTERIORISMO. Barcelona : Gustavo Gili , 2006. Diversas páxinas web sobre materiais e sistemas constructivos. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construción II/670G01115 | Materiais de Construción I/670G01105 | Construción I/670G01106 | Estruturas de Edificación II/670G01111 | Instalacións de Edificación I/670G01112 | Materiais de Construción II/670G01113 | Xeometría Descritiva e da Representación/670G01102 | Ferramentas Gráficas Dixitais para a Edificación/670G01109 | Estruturas de Edificación I/670G01107 | Expresión Gráfica Arquitectónica I/670G01103 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estruturas de Edificación III/670G01116 | Materiais de Construción III/670G01118 |
|
Materias que continúan o temario |
Proxectos Técnicos I [En extinción]/670G01023 | Proxectos Técnicos II [En extinción]/670G01027 | Proxecto Fin de Grao [En Extinción]/670G01036 | Deseño de interiores. xardinaría e paisaxe [En Extinción]/670G01042 | Deseño de Interiores, Xardinaría e Paisaxe/670G01135 |
|
Observacións |
A asignatura desarrolla, como métodos para a representación da arquitectura, a construcción e os seus detalles, o debuxo a man alzada (imprescindible para a representación de detalles constructivos na obra) e o delineado mediante programas informáticos e a súa aplicación concreta a representación arquitectónica e constructiva (imprescindible para o traballo en estudo). En base a esto último e imprescindible o coñecemento previo de algún programa de debuxo asistido por ordenador CAD. Tamén é imprescindible acudir as clases tanto expositivas como interactivas (Taller de EGA II) provistos de un ordenador portatil con acceso a Internet. |
|