Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Coñecer as fontes para a investigación en Humanidades
- Coñecer a metodoloxía básica para a investigación en Humanidades
- Valorar a importancia do patrimonio cultural en sentido amplo na formación integral do individuo como suxeito libre e crítico |
AP1 AP3
|
BP1 BP5 BP9 BP12
|
CP1 CP3 CP9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Ciencias da naturaleza e ciencias humanas |
A diferencia metodolóxica entre ciencias naturais e humanas
O enfoque de Dilthey
O específico da investigación en humanidades e documentación |
2. O método hermenéutico |
Aplicación da hermenéutica a diferentes campos
A interpretación psicoanalítica: os soños
A interpretación iconolóxica: significación artística
|
3. Métodos cualitativos: a historia oral |
Historia oral: supostos e límites
Centralidade do testigo no mundo contemporáneo |
4. Aspectos formais do TFM. |
Elementos básicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A1 A3 B1 B5 B9 B12 C1 C3 C9 |
9 |
14 |
23 |
Lecturas |
A1 A3 B1 B5 B9 B12 C1 C3 C9 |
1 |
11 |
12 |
Sesión maxistral |
A1 A3 B5 B12 C1 C3 C9 |
9 |
5 |
14 |
Proba mixta |
A1 B1 C1 C3 |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
O traballo de seminario constitúe, xunro ás sesións maxistrais, o elemento central da actividade no aula. Aborda o estudo dos núcleos temáticos dos contidos mediante a análise, posta en común, discusión e interpretación de textos (artículos ou capítulos de libros) propostos ólalumnado.
A actividade do seminario supón unha doble tarefa, a realizar fóra do aula, por parte do alumnado. Por un lado, a lectura previa dos textos. Por outro, o comentario de fragmentos extraídos dos mesmos; ditos comentarios se realizarán, polo tanto, con posterioridade á sesión de seminario. Dos fragmentos propostos ó longo do cuadrimestre, o alumnado deberá entregar dous.
|
Lecturas |
Propoñeránse varios textos de lectura posible. Deles, o alumnado, a título individual, deberá seleccionar un. No aula ofreceranse orientacións de carácter xeral, pero a lectura do texto (libro ou parte de libro) será tarefa do alumnado fóra do aula. Deberá asimilarse o contenido do texto, poñéndoo en relación coa temática xeral da materia, e elaborar un xuizo crítico sobre o mesmo.
A avaliación da lectura poderá realizarse ou ben mediante unha proba escrita ou ben mediante a elaboración dun traballo escrito que o alumnado entregará ó docente. |
Sesión maxistral |
Consistirá na exposición oral do profesor, co apoio de medios audiovisuais, co obxectivo de introducir nos núcleos históricos e conceptuais das unidades temáticas abordadas, establecendo ó mesmo tempo as pautas esenciais para a lectura dos textos que serán obxecto de análise e discusión nas sesiós de seminario.
|
Proba mixta |
Realizarase segundo data e hora previstas no calendario oficial de exames.
Constará do comentario dun fragmento extraído dos textos obxecto de lectura/discusión nas sesións de seminario e dunha cuestión teórica sobre os contidos abordados no aula, tanto nas sesións maxistrais coma nos seminarios |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Lecturas |
|
Descrición |
Atenderase en horario de tutoría presencial e mediante correo electrónico toda dúbida ou consulta do alumnado a título particular relativa a estas actividades
Admítese a dispensa académica. No caso de atoparse alumnas o alumnos nesta situación, establecerase dun xeito persoalizado a orientación da súa aprendizaxe na materia mediante unha porcentaxe mínima de asistencia á aula e/ou asistencia a titoría. En calquer caso, os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do alumnado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 B1 C1 C3 |
Valorarase, no comentario, a análise conceptual do fragmento, a reconstrución da súa estructura discursiva e a contextualización nun marco más amplo (autor; corrente; época; problemática); asimesmo a claridade expresiva e a precisión no uso dos conceptos.
Respecto á cuestión teórica, serán obxecto de valoración: a cantidade e calidade da información recollida na resposta; o enfoque global da mesma; o rigor conceptual e discursivo da exposición; a claridade expresiva. |
50 |
Seminario |
A1 A3 B1 B5 B9 B12 C1 C3 C9 |
A cualificación do traballo de seminario, que inclúe a lectura previa polo alumnado dos textos e la elaboración de 2 comentarios (sobre o total dos propostos, un por cada unidade temática), farase do seguinte xeito: dous tercios corresponderán á cualificación dos comentarios, cunha puntuación total máxima de 2 ptos. (1 pto. por cada un dos 2 comentarios) e o tercio restante valorará a asistencia e participación no aula (1 pto. de calificación máxima). |
30 |
Lecturas |
A1 A3 B1 B5 B9 B12 C1 C3 C9 |
A cualificación do texto de lectura poderá facerse de dúa maneiras: ou ben mediante unha breve proba escrita, que constará dun breve fragmento extraído do texto correspondente e unha cuestión de alcance xeral sobre o mesmo, ou ben mediante un traballo escrito que ofreza unha síntese e valoración do texto. En calquera de ámbolos dous casos, a cualificación máxima será de 2 ptos.
Valorarase o nivel de comprensión e síntese do texto leído, a conexión establecida entre o seu contido e o conxunto da materia, así como a claridade expresiva e conceptual, e l argumentación da valoración persoal. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Esquema do reparto da cualificación do alumnado (sobre unha cualificación máxima de 10 ptos.): a) PROBA MIXTA.- 5 ptos. de cualificación máxima, dos que corresponderán 2.5 ó comentario e outros 2.5 á resposta á cuestión teórica. b) SEMINARIO.- 3 ptos. de cualificación máxima, dos que corresponderán 2 ptos. ós 2 comentarios entregados (1 pto. por comentario) e 1 pto. á valoración da asistencia e participación nas actividades do aula c) LECTURA.- 2 ptos. de cualificación máxima. Esa calificación poderá resultar da valoración da proba escrita ou da do traballo escrito. Na Segunda Oportunidade, mantéñense os criterios anteriores. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente
da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sucasas, Alberto (2022). Claude Lanzmann. Madrid: Cátedra
Panofsky, Erwin (1998). El significado de las artes visuales. Madrid: Alianza
Panofsky, Erwin (1985). Estudios sobre Iconología. Madrid: Alianza
Burke, Peter (2009). Formas de hacer historia. Madrid: Alianza
Echeverría, Javier (1989). Introducción a la metodología de la ciencia. Barcelona: Barcanova
Dilthey, Wilhelm (1986). Introducción a las ciencias del espíritu. Madrid: Alianza
Cardoso, Ciro Flamarion S. (2000). Introducción al trabajo de la investigación histórica. Barcelona: Crítica
Marinas, José Miguel, y Santamarina, Cristina (eds.) (1993). La historia oral: métodos y experiencias. Madrid: Debate
Freud, Sigmund (2002). La interpretación de los sueños. Barcelona: RBA
Thompson, Paul (1988). La voz del pasado: la historia oral. Valencia: Institució Valenciana d'Estudis i Investigació
Snow, Charles Percy (1977). Las dos culturas y un segundo enfoque. Madrid: Alianza
Sucasas, Alberto (2018). Shoah: el campo fuera de campo. Cine y pensamiento en Claude Lanzmann. Valencia: Shangrila
Grondin, Jean (2008). ¿Qué es la hermenéutica?. Barcelona: Herder |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|