Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Historia dos Museos e do Coleccionismo Código 710521008
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Villaverde Solar, Dolores
Correo electrónico
dolores.villaverde@udc.es
Profesorado
Villaverde Solar, Dolores
Correo electrónico
dolores.villaverde@udc.es
Web
Descrición xeral O museo é unha institución cultural que resume a historia da humanidade. Xurdiu do impulso que levou ao home para acumular obxectos e obras de valor histórico e científico baixo o denominador común da conservación de produtos representativos de diversas épocas, que eran resultado da transmisión da cultura a través dos séculos. Analizarase a historia e a evolución dos museos e das coleccions.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Conocer la evolución del concepto de museo y de su valor cultural y educativo. AP2
AP10
AP12
AP14
BP2
BP4
BP10
BP12
CP1
CP3
CP8
CP10

Contidos
Temas Subtemas
1.A evolución do concepto de colección. Antecedentes: de Grecia ó século XX.
2 Historia do coleccionismo en España.
3Historia do coleccionismo en EE.UU.
4.O coleccionista mecenas.
5.O coleccionista filántropo.
6. O coleccionista erudito.
7.Grandes museos de Europa
8.Coleccionismo: motivaciones.
2 Historia do coleccionismo en España: real, privado, corporativo
4.O coleccionista mecenas: Marqués de la Vega-Inclán e as casas museo.
5.O coleccionista filántropo: Andrew W.Mellon
6. O coleccionista erudito: Archer Huntington
7.Grandes museos: Prado, Louvre, Ufizzi, British Museum,Neues Museum.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A2 A10 A12 A14 B2 B4 5 40 45
Lecturas C1 0 5 5
Sesión maxistral B10 B12 C1 C3 C8 C10 15 10 25
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Trabajo orientado por el profesor sobre la temática de la asignatura.
Lecturas Realización de comentarios a artículos que se indicará en clase.
Sesión maxistral Clases teóricas sobre la materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Asesoramiento y orientación para la elaboración del trabajo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Lecturas C1 Reseña por escrito de comentarios . 20
Traballos tutelados A2 A10 A12 A14 B2 B4 Entrega por escrito dun traballo. 80
 
Observacións avaliación

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes


Fontes de información
Bibliografía básica

Arnaldo, A. J. et al. eds. (2020): Historia de los museos, historia de la museología. España, Portugal, América, Gijón

Bazin, G. (1969): El tiempo de los Museos, Barcelona

Bolaños, M. (2008): Historia de los museos en España, Gijón

Bolaños, M. ed. (2002): La memoria del mundo. Cien años de museología 1900-2000, Gijón

Checa, F. y Morán, M. (1985): El coleccionismo en España. De la cámara de maravillas a la galería de pinturas, Madrid.

Jiménez Blanco, M.D. (2013). El coleccionismo en España. Una aproximación desde su historia y su contexto, Barcelona.

Jiménez Blanco, M.D. (2014): Una historia del museo en nueve conceptos, Madrid

Morán, M. (2010): La memoria de las piedras. Anticuarios, arqueólogos y coleccionistas de antigüedades en la España de los Austrias, Madrid

Poulot, D. (2011): Museo y museología, Madrid

Schubert, K. (2008): El museo. Historia de una idea de la revolución francesa a hoy. Granada

Varie-Bohan, H. (1979): Los museos en el mundo, Barcelona

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías