Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento do museo como unha institución multidisciplinar e con variados campos da xestión e a organización. |
AP5 AP6 AP9 AP10 AP11
|
BP2 BP4 BP8
|
CP1 CP2 CP3 CP9
|
Coñecemento das diferentes modalidades de funcionamento dos museos. |
AP5 AP10 AP11
|
BP1 BP6 BP12
|
CP1 CP2 CP5 CP6 CP10
|
Capacidade de aplicar na práctica os contidos teóricos relativos á xestión e a organización dos museos. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11 AP13 AP14 AP15
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP8 BP10 BP12
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP9 CP10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución
|
1.1. Propósitos xerais da xestión dos museos
1.2. Misión, mandato, propósitos e funcións dos museos
|
2. Estrutura da organización dos museos |
2.1. Modelos de goberno e interdependencia institucional
2.2. Dirección e padroado
2.3. O persoal e os departamentos
2.4. Voluntariado e asociacionismo
|
3. Dimensións da xestión dos museos |
3.1. Función executiva
3.2. Da colección permanente á exposición temporal
3.3. Xestión das actividades: exposicións, educación e didáctica
3.4. O márketing e a atención ao público
3.5. Instalacións e a arquitectura do museo
3.6. Xestión económica e control orzamentario
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A5 A6 A9 A10 A13 A14 A15 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
8 |
0 |
8 |
Saídas de campo |
A4 B2 B3 B5 B9 B10 C5 C6 C10 |
2 |
4 |
6 |
Presentación oral |
A3 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C9 C10 |
4 |
16 |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A14 A15 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 |
4 |
32 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos da materia, aberta sempre á discusión co alumnado. |
Saídas de campo |
Realización dunha visita guiada a unha institución museística da cidade e posterior reflexión individual do alumnado. |
Presentación oral |
Presentación na clase dos primeiros resultados do traballo tutelado. |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo escrito final do curso en que se apliquen os contidos da materia con base a un caso práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada levará a cabo a través de titorías previamente concertadas co profesor da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Saídas de campo |
A4 B2 B3 B5 B9 B10 C5 C6 C10 |
O alumnado entregará unha pequena recensión sobre a visita realizada. |
20 |
Presentación oral |
A3 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C9 C10 |
Teranse en conta a fluidez, claridade na presentación audiovisual dos contidos e ao axuste ao tempo (15 minutos) |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A14 A15 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 |
Valoraranse a correspondencia cos contidos da materia, a calidade da redacción, a creatividade da proposta e o axuste á extensión marcada en cada apartado. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes. Avaliarase toda proba realizada individualmente ou en grupo tanto na aula como fóra.
Cada parte da avaliación deberá superar 50% da nota para poder facer o cómputo final
As probas non realizadas puntúan como cero.
A calificación de "no presentado" corresponde ao alumnado que non participase en ningunha proba da avaliación. Avaliación extraordinaria: nesta avaliación, o traballo tutelado computará 100%. Implicacións da fraude académica na realización das probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Atención á diversidade: a materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, cos servizos dispoñíbeis na UDC, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MOORE, Kevin (1998). La Gestión del Museo. Xixón: Trea
LORD, Barry e LORD, Gail Dexter (1998). Manual de gestión de museos. Barcelona: Ariel
ALONSO FERNÁNDEZ, Luis (1993). Museología: introducción a la teoría y práctica del museo. Madrid: Itsmo |
|
Bibliografía complementaria
|
ICOM (1990). Code de déontologie professionnnelle. París: ICOM
GARCÍA BLANCO, Ángela (1994). Didáctica del Museo. El descubrimiento de los objetos. Madrid: Ediciones de la Torre
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, Francisca (1998). El museo como espacio de comunicación. Xixón: Trea
SCHUBERT, Karsten (2008). El Museo, historia de una idea: de la Revolución Francesa a hoy. Granada: Turpiana
LEÓN, Aurora (1978). El Museo. Teoría, praxis y utopía. Madrid, Cátedra
AMBROSE, Timothy e Crispin PAINE (2019). El museo: manual internacional. Madrid: Akal
KOTLER, Neil e KOTLER, Philip (2001). Estrategias y marketing de museos. Barcelona: Ariel
CABALLERO ZOREDA, Luis (1982). Funciones, organización y servicios de un museo. Madrid: MAN
GARCÍA BLANCO, Ángela (1999). La exposición, un medio de comunicación. Madrid: Akal
BOLAÑOS, María (ed.) (2002). La memoria del mundo. Cien años de museología,1900-2000. Xixón: Trea
RIVIÈRE, Georges Henri (1993). La Museología: curso de museología, textos y testimonios. Madrid: Akal
HOOPER-GREENHILL, Eilean (1998). Los museos y sus visitantes. Xixón: Trea
ROSERA CAICEDO, Elena (coord.) (2008). Los servicios de información y documentación en el marco de la cultura y el arte contemporáneo. Xixón: Trea
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, Francisca (1994). Manual de museología. Madrid: Síntesis
RICO, Juan Carlos (2006). Manual práctico de Museología y técnicas expositivas. Madrid: Sílex
MARINÉ ISIDRO, María (2001). Museos en el estado de las autonomías. Madrid: Fundación BBVA
MONTANER, Josep Maria (1995). Museos para el nuevo siglo. Barcelona: Gustavo Gili
RICO, Juan Carlos (1994). Museos, arquitectura, arte: Los espacios expositivos. Madrid: Sílex
MONTANER, Josep Maria (1990). Nuevos museos: espacios para el arte y la cultura. Barcelona: Gustavo Gili
BELCHER, Michael (1994). Organización y diseño de exposiciones, su relación con el museo. Xixón: Trea
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, Francisca (2006). Planteamientos teóricos de la museología. Xixón: Trea
LORENTE, Jesús Pedro (2022). Reflexiones sobre museología crítica, dentro y fuera de los museos. Xixón: Trea |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Museografía/710521010 | Patrimonio Cultural e Museoloxía/710521002 | Historia dos Museos e do Coleccionismo/710521008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Políticas Culturales e Lexislación/710521012 | Marketing Cultural e da Información/710521013 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- Asistencia a clase: É importante a asistencia a clase, xa que moitas das probas avaliábeis se desenvolverán no seu transcurso.
- Perspectiva de xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
|