Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento do museo como unha institución multidisciplinar e con variados campos da xestión e a organización. |
AP5 AP6 AP9 AP10 AP11
|
BP2 BP4 BP8
|
CP1 CP2 CP3 CP9
|
Coñecemento das diferentes modalidades de funcionamento dos museos. |
AP5 AP10 AP11
|
BP1 BP6 BP12
|
CP1 CP2 CP5 CP6 CP10
|
Capacidade de aplicar na práctica os contidos teóricos relativos á xestión e a organización dos museos. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11 AP13 AP14 AP15
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP8 BP10 BP12
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP9 CP10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución
|
1.1. Propósitos xerais da xestión dos museos
1.2. Misión, mandato, propósitos e funcións dos museos
|
2. Estrutura da organización dos museos |
2.1. Modelos de goberno e interdependencia institucional
2.2. Dirección e padroado
2.3. O persoal e os departamentos
2.4. Voluntariado e asociacionismo
|
3. Dimensións da xestión dos museos |
3.1. Función executiva
3.2. Da colección permanente á exposición temporal
3.3. Xestión das actividades: exposicións, educación e didáctica
3.4. O márketing e a atención ao público
3.5. Instalacións e a arquitectura do museo
3.6. Xestión económica e control orzamentario
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A5 A6 A9 A10 A13 A14 A15 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
8 |
0 |
8 |
Saídas de campo |
A4 B2 B3 B5 B9 B10 C5 C6 C10 |
2 |
4 |
6 |
Presentación oral |
A3 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C9 C10 |
4 |
16 |
20 |
Traballos tutelados |
A15 A14 A13 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 |
4 |
32 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos da materia, aberta sempre á discusión co alumnado. |
Saídas de campo |
Realización dunha visita guiada a unha institución museística da cidade e posterior reflexión individual do alumnado. |
Presentación oral |
Presentación na clase dos primeiros resultados do traballo tutelado. |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo escrito final do curso en que se apliquen os contidos da materia con base a un caso práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada levará a cabo a través de titorías previamente concertadas co profesor da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Saídas de campo |
A4 B2 B3 B5 B9 B10 C5 C6 C10 |
O alumnado entregará unha pequena recensión sobre a visita realizada. |
20 |
Presentación oral |
A3 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C9 C10 |
Teranse en conta a fluidez, claridade na presentación audiovisual dos contidos e ao axuste ao tempo (15 minutos) |
30 |
Traballos tutelados |
A15 A14 A13 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 |
Valoraranse a correspondencia cos contidos da materia, a calidade da redacción, a creatividade da proposta e o axuste á extensión marcada en cada apartado. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes. Avaliarase toda proba realizada individualmente ou en grupo tanto na aula como fóra.
Cada parte da avaliación deberá superar 50% da nota para poder facer o cómputo final
As probas non realizadas puntúan como cero.
A calificación de "no presentado" corresponde ao alumnado que non participase en ningunha proba da avaliación. Avaliación extraordinaria: nesta avaliación, o traballo tutelado computará 100%. Implicacións da fraude académica na realización das probas ou actividades de avaliación: a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Atención á diversidade: a materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, cos servizos dispoñíbeis na UDC, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MOORE, Kevin (1998). La Gestión del Museo. Xixón: Trea
LORD, Barry e LORD, Gail Dexter (1998). Manual de gestión de museos. Barcelona: Ariel
ALONSO FERNÁNDEZ, Luis (1993). Museología: introducción a la teoría y práctica del museo. Madrid: Itsmo |
|
Bibliografía complementaria
|
ICOM (1990). Code de déontologie professionnnelle. París: ICOM
GARCÍA BLANCO, Ángela (1994). Didáctica del Museo. El descubrimiento de los objetos. Madrid: Ediciones de la Torre
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, Francisca (1998). El museo como espacio de comunicación. Xixón: Trea
SCHUBERT, Karsten (2008). El Museo, historia de una idea: de la Revolución Francesa a hoy. Granada: Turpiana
LEÓN, Aurora (1978). El Museo. Teoría, praxis y utopía. Madrid, Cátedra
AMBROSE, Timothy e Crispin PAINE (2019). El museo: manual internacional. Madrid: Akal
KOTLER, Neil e KOTLER, Philip (2001). Estrategias y marketing de museos. Barcelona: Ariel
CABALLERO ZOREDA, Luis (1982). Funciones, organización y servicios de un museo. Madrid: MAN
GARCÍA BLANCO, Ángela (1999). La exposición, un medio de comunicación. Madrid: Akal
BOLAÑOS, María (ed.) (2002). La memoria del mundo. Cien años de museología,1900-2000. Xixón: Trea
RIVIÈRE, Georges Henri (1993). La Museología: curso de museología, textos y testimonios. Madrid: Akal
HOOPER-GREENHILL, Eilean (1998). Los museos y sus visitantes. Xixón: Trea
ROSERA CAICEDO, Elena (coord.) (2008). Los servicios de información y documentación en el marco de la cultura y el arte contemporáneo. Xixón: Trea
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, Francisca (1994). Manual de museología. Madrid: Síntesis
RICO, Juan Carlos (2006). Manual práctico de Museología y técnicas expositivas. Madrid: Sílex
MARINÉ ISIDRO, María (2001). Museos en el estado de las autonomías. Madrid: Fundación BBVA
MONTANER, Josep Maria (1995). Museos para el nuevo siglo. Barcelona: Gustavo Gili
RICO, Juan Carlos (1994). Museos, arquitectura, arte: Los espacios expositivos. Madrid: Sílex
MONTANER, Josep Maria (1990). Nuevos museos: espacios para el arte y la cultura. Barcelona: Gustavo Gili
BELCHER, Michael (1994). Organización y diseño de exposiciones, su relación con el museo. Xixón: Trea
HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, Francisca (2006). Planteamientos teóricos de la museología. Xixón: Trea
LORENTE, Jesús Pedro (2022). Reflexiones sobre museología crítica, dentro y fuera de los museos. Xixón: Trea |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Museografía/710521010 | Patrimonio Cultural e Museoloxía/710521002 | Historia dos Museos e do Coleccionismo/710521008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Políticas Culturales e Lexislación/710521012 | Marketing Cultural e da Información/710521013 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- Asistencia a clase: É importante a asistencia a clase, xa que moitas das probas avaliábeis se desenvolverán no seu transcurso.
- Perspectiva de xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
|
|