Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Políticas Culturales e Lexislación Código 710521012
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Santos Pita, Manuela del Pilar
Correo electrónico
m.p.santos@udc.es
Profesorado
Santos Pita, Manuela del Pilar
Correo electrónico
m.p.santos@udc.es
Web
Descrición xeral A materia ten como obxectivo que os estudantes alcancen un exhaustivo coñecemento das políticas culturais españolas e as derivadas da pertenenza a UE, así como a intervención dos axentes públicos e privados na xestión da cultura.
Asemade trata de que os alumnos coñezan a través de metodoloxías eminentemente prácticas a identificación e solución dos diferentes conflictos derivados da aplicación das políticas culturais e do exercicio das diferentes manifestacións do dereito á cultura.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
AP1
AP5
AP6
AP8
AP14
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP12
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
AP1
AP5
AP6
AP7
AP8
AP9
AP10
AP11
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP12
CP1
CP2
CP3
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
AP1
AP3
AP5
AP6
AP7
AP8
AP9
AP10
AP11
AP12
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP12
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10

Contidos
Temas Subtemas
1.- POLÍTICAS CULTURAIS. ASPECTOS XURÍDICOS DA XESTIÓN CULTURAL





1.a O PAPEL DOS AXENTES PÚBLICOS E PRIVADOS. ADMINISTRACIÓN PÚBLICA E CULTURA
1.b ASOCIACIÓNS E FUNDACIÓNS








2.- FOMENTO E INTERVENCIÓN DA ADMINISTRACIÓN CULTURAL
2.a - ACTUACIÓNS DE FOMENTO. A FIGURA DO MECENAZGO
2.b - ASPECTO SANCIONADOR
3.- A CREACIÓN INTELECTUAL. LEXISLACIÓN SOBRE PROPIEDADE INTELECTUAL 3.a. ASPECTOS XURÍDICO- PENAIS DA PROPIEDADE INTELECTUAL
4.- LEXISLACIÓN SECTORIAL
4.a CULTURA E PATRIMONIO
4.b MUSEOS, ARQUIVOS E BIBLIOTECAS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Debate virtual A1 A3 A7 A8 4 0 4
Lecturas A1 A3 A5 A6 A7 A8 A9 A11 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C10 4 4 8
Sesión maxistral A10 A12 A14 B1 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 4 40 44
Análise de fontes documentais A1 A3 A5 A6 A7 A8 B2 B3 B8 B9 4 10 14
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Debate virtual Nas clases fomentarase o uso das aplicacións informáticas que ofrece a UDC a fin de debater sobre cuestións propias da materia.
Lecturas Recomendarase a lectura de textos xurídicos que permitan avanzar ao alumno no coñecemento dos contidos propostos.
Sesión maxistral As sesións maxistráis tratan de formar ao alumno nos conceptos xurídicos básicos para a maior comprensión da materia.
Análise de fontes documentais Fomentarase o manexo das diferentes fontes do Dereito con incidencia na materia con especial fincapé na xurisprudencia como complemento desas fontes.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Debate virtual
Lecturas
Sesión maxistral
Descrición
A profesora a través de titorías persoalizadas ó longo do curso manterá un contacto individual con cada alumno da materia a fin de axudar no aprendizaxe e obter información para unha mellor avaliación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A1 A3 A5 A6 A7 A8 B2 B3 B8 B9 Trátase de interpretar os textos xurídicos entregados pola profesora nas clases para o seu estudo de forma individualizada e posterior comentario e posta en común de forma presencial 30
Debate virtual A1 A3 A7 A8 Os estudantes co profesor debaterán no foro da plataforma virtual os temas que serán sometidos ás opinións de todos 20
Lecturas A1 A3 A5 A6 A7 A8 A9 A11 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C10 Os alumnos da materia deberán ler tódolos texos xurídicos - normativos, xurisprudenciais e doctrinais recomendados pola profesora ao comenzo da materia e perante o seu trasncorso 30
Sesión maxistral A10 A12 A14 B1 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Os alumnos deberán asistir ás sesións maxistráis 20
 
Observacións avaliación

Tendo en conta as metodoloxías utilizadas a avaliación trata de que a profesora tome coñecemento e teña información dos diferentes aspectos do traballo dos alumnos a fin de poder finalmente avaliar o traballo en conxunto.


Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a a comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.

Plaxio: 

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica Actas de las Jornadas sobre biblioteca pública y políticas culturales (2002). Biblioteca Pública y Políticas Culturales. Fundación Bertelsmann. Barcelona
Négrier, Emmanuel (2003). Las políticas culturales en Francia y España : una aproximación nacional y local comparada . Institut i Socials de Ciencies Politiques
Martinell, Alfonso (2008). Políticas culturales y gestión cultural : "organum" sobre los conceptos clave de la práctica profesional. Documenta Universitaria

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías