Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Coñecer a tipoloxía museística e valorar as casas museo do seu entorno |
AP1 AP2 AP5 AP6 AP8 AP10 AP15
|
BP6
|
|
Adquirir os coñecementos necesarios para a creación, o deseño e a xestión dunha casa museo |
AP1 AP2 AP5 AP8 AP10
|
BP2 BP4 BP11
|
CP3 CP5 CP6
|
Relacionar un autor e/ou obra literaria con seu entorno socio-cultural
Ser capaz de valorar o patrimonio cultural inmaterial e material e poder afrontar unha reflexión sobre a historia da cultura e os instrumentos para a sua conservación |
AP1 AP5 AP6 AP8 AP11 AP15
|
BP2 BP6 BP11
|
CP1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.O concepto de casa-museo. |
1.1. Definición
1.2. Evolución no tempo
1.3. Categorización e funcións |
2. As casas-museo: exemplos e tipos.
|
2.1. Casas de personalidades
2.2. Consagradas a épocas artísticas
2.3. Casas museos de personaxes de ficción
2.4. Otras |
3.. As casas-museo e o seu patrimonio. conservación, museización e difusión.
|
3.1. Montaxes museográficos: recuperación ou recreación
3.2. O público e o privado
3.3. As estratexias de visibilización das casas museo
|
4. Casas museo de escritores.
Estudo de casos e realización propostas dentro da contorna. |
4.1. Visualización e valoración sobre o terreo dos casos
4.2 Elaboración de propostas, xustificación e discusión. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B11 C3 C5 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B4 B6 B11 |
6 |
12 |
18 |
Lecturas |
A1 A2 A5 A8 A10 A11 A15 B2 C1 C3 |
0 |
8 |
8 |
Saídas de campo |
A1 A2 A10 B2 C3 |
8 |
10 |
18 |
Estudo de casos |
A6 A8 A10 B2 B4 B11 C6 |
3 |
3 |
6 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A8 A10 A11 B6 C3 C5 C6 |
3 |
20 |
23 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado.
|
Sesión maxistral |
Nestas sesións daránse as claves teóricas e describiránse conceptos básicos para fixar as nocións fundamentais que se precisan para o desenvolvimento do resto das metodoloxías de aprendizaxe.
|
Lecturas |
Será preciso realizar diferentes lecturas sobre os contidos da materia e tamén lecturas de textos literarios relacionados cos casos analizados e co proxecto de investigación que realizará o alumno. |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas fora da aula e no entorno das casa museo de escritores da contorna, e que proporcionarán a observación sistemática e directa da museización ca finalidade de por en relación todos os coñecemntos adquiridos e poder elaborar exitosamente o proxecto de investigación final. |
Estudo de casos |
A partir da visualización ou visita a algunhas casas museos, e da lectura de fragmentos literarios, estudaráse a relación do texto e a museización proposta, avaliando e xustificando o resultado final. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Se propoñen situacións que requiren do estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
No proxecto de investigación amósanse as habilidades logradas nas outras metodoloxías utilizadas e ponse de manifesto a autonomía fronte a aprendizaxe e as capacidades de desenvolvemento dos coñecementos adquiridos nun contexto real.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Será preciso atender de maneira individual o alumno na resolución dos problemas que poidan xurdir na realización do seu proxecto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A6 A8 A10 B2 B4 B11 C6 |
Será necesario elaborar unha análise dunha casa-museo a partir de uns parámetros establecidos pola profesora.
Valorarase a capacidade de obxetivar os datos observados e identificar a súa pertinencia e adecuación ao patrimonio e a memoria histórica. |
20 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A8 A10 A11 B6 C3 C5 C6 |
Requírese orixinalidade e rigor.
Valorarase a capacidade de utilizar todos os recursos ofrecidos perante as saídas de campo, e os coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais e no estudo de casos e lecturas nun proxecto novo que propoña unha museización razoada de contidos relacionados ca literatura.
Será fundamental que o traballo sea persoal e orixinal. O traballo escrito terá un valor de ata o 30% e a súa presentación na aula o 30% |
60 |
Saídas de campo |
A1 A2 A10 B2 C3 |
No marco desta materia realizarase unha saída a unha casa museo ou institución relacionada. Valorarase a asistencia e participación na actividade, a capacidade de observación, recopilación de datos, e posta en relación dos mesmos, así como a utilización da observación na proposta do proxecto de investigación posterior.
Será necesario entregar un breve resumo da actividade. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os traballos presentaranse nas datas oficiais establecidas polos centros para a realización das probas escritas, tanto na primeira oportunidade coma na segunda. Para aprobar a materia será preciso que a nota do proxecto de investigación acade un mínimo dun 4,5 (obtido despois de valorar tanto a presentación escrita como a oral). Ademais de ter uns contidos adecuados é fundamental que os traballos estean correctamente escritos (as faltas de ortografía ou coherencia poden penalizar ata 0,5 puntos cada unha) e se presenten correctamente en papel e versión electrónica. Os traballos han de ser orixinais e poderán ser sometidos o programa de detección de plaxios suscrito por la UDC. De detectarse plaxio, os traballos recibirán a nota de 0. Cualquera falta de
honradez académica (plaxio, copiar en exámenes, etc.)penalizarase de
acordo co establecido nas "Normas de avaliación, revisión e
reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado
univeresitario" artículo 14). Estableceránse medidas para atender a alumnos con dispensa académica recoñecida. O alumnado que teña dificultades para asistir ás sesións presenciais
(incompatibilidade horaria ou outras causas xustificadas documentalmente) deberá
comunicalo ás profesoras antes de que comecen as aulas ou durante a
primeira sesión. Unha vez comprobada a súa situación, poderá optar ás
mesmas condicións de evaluación que o alumnado con dispensa académica. Convocatoria
adiantada de decembro: O sistema de avaliación será o mesmo que
para as persoas con dispensa académica. O/A estudante deberá pórse en
contacto coa profesora no mes de outubro.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Caso, A.,Las casas de los poetas muertos Barcelona, Planeta, 2013. Jiménez- Blanco, Mª D.,Una historia del museo en nueve conceptos, Madrid, Cátedra, 2014. Llonch, M. y J. Santacana, J., Claves de la museografía didáctica, Milenio, 2011. Magadan Díaz, M. y J. Rivas García, Turismo literario, Septem Ediciones, 2011. Se proporcionarán lecturas literarias fragmentarias de lectura obligatoria. Bibliografía electrónica ACAMFE, Asociación de Casas Museo y Fundaciones de Escritores, http://www.museosdeescritores.com/ RUTAS
LITERARIAS DE LA ASOCIACIÓN DE CASAS-MUSEO Y FUNDACIONES DE ESCRITORES
http://www.museosdeescritores.com/ESP_II/publicaciones/rutas_literarias.pdf http://www.casasmuseo.es/index.htm Casas museo europeas: http://museocerralbo.mcu.es/web/docs/casa-museo/enlaces-casas-museo-europeas.pdfhttp://www.icom-ce.org/recursos/ICOM_CE_Digital/01/ICOMCEDigital01.pdf http://www.icom-ce.org/recursos/ICOM_CE_Digital/01/ICOMCEDigital01.pdf |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|