Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Arquivos, Bibliotecas e Novas Tecnoloxías Código 710521021
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Dorado de la Calle, Julian
Correo electrónico
julian.dorado@udc.es
Profesorado
Dorado de la Calle, Julian
Correo electrónico
julian.dorado@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia se presentarán e estudarán as novas tecnoloxías relacionadas co acceso, visualización e presentación de información e datos multimedia e o acceso virtual a arquivos e bibliotecas. Tamén se estudarán técnicas TIC de virtualización dos fondos dos arquivos e bibliotecas para facilitar o acceso público.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer as novas tecnoloxías e as súas capacidades, para a súa implantación en arquivos e bibliotecas. AP3
AP14
BP8
CP9
Saber deseñar unha solución innovadora para un arquivo ou biblioteca co uso intensivo de TICs. AP11
AP13
BP10
CP5
Saber evaluar as novas tecnoloxías que aparezan no futuro e o seu posible uso na mellora ou creación de arquivos e bibliotecas. BP1
BP2
CP10

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción 1. Introducción
2. Novas tecnoloxías no ámbito dos Arquivos e Bibliotecas 2. Novas tecnoloxías no ámbito dos Arquivos e Bibliotecas
3. Virtualización de fondos 3. Virtualización de fondos
4. Visualización e acceso a contidos dixitais 4. Visualización e acceso a contidos dixitais
5. Xestión de coñecemento e vixiancia competitiva 5. Xestión de coñecemento e vixiancia competitiva

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados B2 B10 C5 C10 5 20 25
Prácticas a través de TIC B8 C9 10 10 20
Proba obxectiva B1 B2 B8 B10 C9 2 2 4
Sesión maxistral A3 A11 A13 A14 B1 12 12 24
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Realización por parte do alumno dun traballo sobre temas da materia que será dirxido polo profesor nas fases de selección do traballo, prantexamento, desenrolo e presentación
Prácticas a través de TIC Localización de recursos en Internet, proba de tecnoloxías e desenrolo de recursos dixitais
Proba obxectiva Exame presencial da totalidade dos contidos na data oficial de exame da materia.
Sesión maxistral O profesor fará disponibles en Moodle diapositivas sobre os contidos teóricos previamente á clase.
Nas clases de aula discutirase sobre os contidos xa publicados e realizaranse explicacións sobre os contidos máis complexos

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas a través de TIC
Descrición
Sesións cos alumnos para definir e traballar no avance dos traballos.
Desenrolo de prácticas na aula para creación de contidos dixitais

As tutorías serán presenciais con opción online a través de Teams se fora necesario

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A3 A11 A13 A14 B1 Evaluación mediante exame dos contidos teóricos e prácticos da materia 10
Traballos tutelados B2 B10 C5 C10 Realización de traballos a partires das prácticas e outros a proposta dos alumnos, que serán titorizados polo profesor 50
Proba obxectiva B1 B2 B8 B10 C9 Exame de preguntas cortas e/ou tipo test 40
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, o alumno deberá obter unha calificación
mínima de 5
sobre 10 na suma das calificacións da proba obxectiva, traballo tutelado
e traballo en clase. Para poder sumar as tres notas o estudante deberá
obter unha nota mínima de 3,5 sobre 10 na proba obxectiva. Se non obtén
esta
nota mínima, a nota da materia será a correspondente a nota da proba
obxectiva.

Estudantes con matrícula a tiempo parcial e dispensa académica:

Indicar
o profesor a situación de este tipo de estudantes. A entrega dos
traballos ten que realizarse nada datas establecidas para tódolos
estudantes.

Segunda oportunidade e Convocatoria adelantada:

O estudante ten que facer o exame da proba obxectiva nestas convocatorias,
sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste
apartado. Poderá entregar o traballo tutelado, o entregara ou non con
anterioridades, e a nota do traballo entregado sustituirá a que teña previamente
neste apartado. En canto a nota obtida nos traballos na clase manterase,
non
podendo recuperar esta parte da nota que se corresponde co traballo feito nas clases.

Non Presentado:

Os e as estudantes que non concorran a Proba Obxetiva terán a calificación
de "Non Presentado".

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación
ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse
de acordo coa normativa
académica vixente da UDC
.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías