Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
AP1 AP6
|
|
|
Capacitación metodológica: conocer y buscar fuentes de información fidedignas. Valorar y estudiar referencias y datos verificables. Capacidad de síntesis. Redacción con carácter científico. Exposición de conclusiones. |
AP2 AP8
|
BP1 BP4
|
|
|
|
|
CP1 CP3 CP6 CP7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. España Romana. |
1. A administración no Alto Imperio.
2. A administración no Baixo Imperio. |
II. España Medieval. |
3. Monarquía, Curia Regis, Consello Real. As Cortes. O municipio.
4. A Igrexa e as súas institucións.
|
III. España Moderna. |
5. A monarquía.
6. A administración central: cortes, consellos, secretarías.
7. A administración territorial: institucións colexiadas e personais.
8. A administración local.
9. As institucións eclesiásticas.
10. A estructura militar. |
IV. España Contemporánea. |
11. Monarquía e república.
12. A reforma da administración central.
13. A administración provincial e local.
14. A Igrexa.
15. O exército. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Recensión bilbiográfica |
A1 C1 |
0 |
10 |
10 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A8 C3 C6 C7 |
21 |
0 |
21 |
Sesión maxistral |
B1 |
30 |
0 |
30 |
Lecturas |
B4 |
0 |
10 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Recensión bilbiográfica |
O alumno deberá levar a cabo a recensión dunha obra determinada polo profesor, na que deberá demostrar capacidade de síntese e análise. |
Traballos tutelados |
O alumno, tendo en conta a súa área de coñecemento e interés, levará a cabo un traballo supervisado polo profesor, no que se valorará a súa calidade, originalidade e a diversidade de fontes empregadas na súa elaboración. |
Sesión maxistral |
O profesor expondrá en clase os contidos teóricos da materia que capaciten ao alumno para un dominio da mesma. |
Lecturas |
Para completar todo o exposto en clase, o alumno deberá levar a cabo unha serie de lecturas que axudaranlle a seguir as explicacións e a profundizar nos temas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O profesor, unha vez que o alumno coñeza a asignatura, solicitará ao alumno que lle indique sobre qué institución desexa levar a cabo un traballo. Con isto buscase que sexa o interese o principal móbil da tarea que vaise levar a cabo, e non unha imposición unilateral por parte do profesor. Unha vez determinado o tema, o profesor facilitará ao alumno unha bibliografía inicial e básica para que comece a súa labor. Durante o proceso de redacción e investigación, o alumno deberá dar conta ao profesor dos avances ou obstáculos que atope. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Recensión bilbiográfica |
A1 C1 |
Valorarase a capacidade de síntese e análise. |
10 |
Sesión maxistral |
B1 |
A asistencia a clase, a participación activa, a resposta ás cuestións plantexadas, en suma, unha actitude proactiva é o que agardase do alumno. |
30 |
Lecturas |
B4 |
O alumno deberá levar a cabo a lectura daquales textos que o docente indique, para poder seguir de maneira axeitada o desenvolvemento da materia. |
10 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A8 C3 C6 C7 |
Valorarase tanto a redacción como a súa exposición nas aulas. O contido do traballo, o dominio do tema, así como a capacidade de transmitir a información en público van ser tidos en conta. Tamén valorarase a sua calidade, originalidade e a diversidade de fontes empregadas na súa elaboración. |
50 |
|
Observacións avaliación |
<p>Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.</p><p>O plaxio nas actividades e probas producirá unha nota de "0", suspendendo a materia na correspondente convocatoria e invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Álvarez Morales, A. (1976). Apuntes de Historia de las Instituciones españolas: siglos XVIII-XIX. Madrid
García de Valdeavellano, L. (1993). Curso de Historia de las Instituciones Españolas. De los orígenes al final de la Edad Media. Salamanca
Escudero López, J. A. (1995). Curso de Historia del Derecho. Fuentes e instituciones político-administrativas. Madrid
Pérez Bustamante R. (1995). Historia de las Instituciones Públicas en España. Madrid
Agúndez, A. (1974). Historia del poder judicial en España. Madrid
Molas Ribalta, P. (1980). Historia social de la administración española. Barcelona
Castellano Castellano, J. L. (1996). Sociedad, administración y poder en la España del Antiguo Régimen. Granada |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|