Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Historia Antiga de Grecia e Roma Código 710G01052
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Coñecemento da historia antiga de Grecia, dende a Idade do Bronce ate a época helenística, e da Roma antiga, dende a época dos reis ate a Antigüídade tardía.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Esta materia tiene como objetivo general el acercamiento del estudiante a los inicios de la historia como medio para comprender y explicar la génesis de nuestra civilización. Para ello, esta materia ha de contribuir a que el estudiante sea capaz de: -Explicar, situándolos en el tiempo y en el espacio, hechos y acontecimientos relevantes de la historia antigua de Grecia y Roma, valorando su significado histórico y sus posibles repercusiones. -Comprender los principales procesos económicos, sociales, políticos y culturales que configuran la historia antigua de Grecia y Roma, identificando sus rasgos más significativos y analizando los factores que los han conformado. -Introducir en el oficio de historiador. Emplear correctamente la terminología básica acuñada por la historiografía y realizar actividades de indagación y de síntesis mediante la lectura de las fuentes documentales propias del período. - Familiarizar al alumno con el estudio crítico de las fuentes grecolatinas: literarias, epigráficas, papirológicas, numismáticas y arqueológicas A1
A2
A7
B3
B8
B10
C1
C4
C9

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I. Grecia
0. Marco xeográfico e cronolóxico
1. Creta e Micenas
2. Época Escura
3. Época Arcaica
4. Época Clásica
5. Alexandre Magno
6. O mundo helenístico

Bloque II. Roma
0. Marco xeográfico e cronolóxico
1. A Roma dos reis
2. A República
3. A crise da República
4. Augusto
5. O Alto Imperio
5. O Baixo Imperio
6. A fin do Imperio romano e os reinos xermánicos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba de ensaio A1 A2 A7 3 31 34
Traballos tutelados B10 C1 C4 C9 4 22 26
Sesión maxistral A1 A2 24 22 46
Análise de fontes documentais B3 B8 22 20 42
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de ensaio Examen escrito de la materia.
Traballos tutelados Trabajo sobre un libro de la materia y exposición del mismo en clase
Sesión maxistral Exposición oral de los contenidos de la materia.
Análise de fontes documentais Estudio de fuentes: literarias, epigráficas, arqueológicas y numismáticas

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Orientación historiográfica e filolóxica sobre o tema do traballo (baseado nas fontes textuais grecolatinas).

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba de ensaio A1 A2 A7 Examen sobre la materia. 75
Traballos tutelados B10 C1 C4 C9 Lectura de un libro de la materia y exposición pública sobre el mismo en clase 25
 
Observacións avaliación

A cualificación final será o resultado de facer a media entre a asistencia a clase (15%), a presentación do traballo de curso (25%) e o exame da materia impartida na aula (60%). Pra os alumnos que non estean obrigados a asistir ás clases, o traballo de curso puntuará un 40%.

Os mesmos criterios rexen na segunda convocatoria.



Fontes de información
Bibliografía básica

F. R. Adrados, Ilustración y política en la Grecia clásica, Madrid 1966. 

G. Alföldy, Nueva historia social de Roma, Sevilla 2014. 

V. Alonso, "Polis e imperium", en M. Artola (ed.), Historia de Europa, I, Madrid 2007, 179-243. 

P. Carlier, Homero, Madrid 2005.  

F. Coulanges, La ciudad antigua, Madrid 1968. 

J. G. Droysen, Alejandro Magno, México 1988. 

M. I. Finley, La economía de la Antigüedad, México 1986. 

G. Glotz, La ciudad griega, Barcelona 1929. 

P. López, F. J. Lomas, Historia de Roma, Madrid 2004. 

Th. Mommsen, Historia de Roma, Madrid 2003. 

S.B. Pomeroy, Diosas, rameras, esposas y esclavas. Mujeres en la Antigüedad clásica, Madrid 1991. 

A. Reyes, Obras completas, vol. XVI: Religión griega / mitología griega, México 2015 (1ª ed.-e.).

R. Syme, La revolución romana, Madrid 1989. 

P. Veyne, El imperio grecorromano, Madrid 2009. 

E. Will, El mundo griego y el Oriente. I: El siglo V (510 - 403), Madrid 1997. 

P. Zanker, Augusto y el poder de las imágenes, Madrid 1992.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Por varias razóns é moi recomendábel a asistencia a clase. 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías