Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das producións culturais da Humanidades (Arte, Pensamento, Literatura e Institucións) |
A1
|
|
|
Coñecemento das producións culturais da Humanidade (Arte, Pensamento, Literatura e Institucións) |
A2
|
|
|
Coñecemento sincrónico e diacrónico de diversas realidades culturais actuais |
A7
|
|
|
Coñecemento de linguas e culturas clásicas |
A9
|
|
|
Coñecemento das técnicas e métodos de traballo e análise das ciencias humanas e sociais |
A11
|
|
|
Uso correcto, oral e escrito, das linguas propias |
A12
|
|
|
Aprender a aprender |
|
B1
|
|
Resolver problemas de forma efectiva |
|
B2
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa |
|
B4
|
|
Comunicarse de maneira efectiva no contorno de traballo |
|
B7
|
|
Comunicación oral e escrita nas linguas propias |
|
B8
|
|
Capacidade de análise e de síntese |
|
B10
|
|
Capacidade de xestión da información relevante |
|
B11
|
|
Creatividade e orixinalidade no pensamento e na práctica |
|
B20
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción |
Obxectivo da materia, límites, conceptos básicos e métodos de traballo. |
2. A comunicación literaria na Antigüidade e na Idade Media 1 |
Autores e público. Difusión e recepción da literatura latina |
3. A comunicación literaria na Antigüidade e na Idade Media 2 |
Código literario 1: Retórica e poética antiga e medieval |
4. A comunicación literaria na Antigüidade e na Idade Media 3 |
Código literario 2: Imitación e arte alusiva na Antigüidade e na Idade Media |
5. Periodización 1 |
Literatura romana da época republicana. A xeración de Cicerón |
6. Periodización 2 |
Época imperial: literatura e poder, mecenazgo e propaganda |
7. Periodización 5 |
Literatura e cultura da época carolinxia |
8. Periodización 6 |
O Renacemento do século XII |
9. Xéneros 1 |
Teatro e espectáculo na Antigüidade e na Idade Media latina |
10. Xéneros 2 |
Historiografía |
11. Xéneros 3 |
Da biografía antiga á haxiografía medieval |
12. Xéneros 4 |
Prosa de ficción |
13. Xéneros 5 |
Literatura satírica e paródica en Roma e na Idade Media |
14. Xéneros 6 |
Oratoria |
15. Xéneros 7 |
Da poesía bucólica á altercatio medieval |
16. Xéneros 8 |
Épica narrativa da Antigüidade e formas da épica cristiá e medieval |
17. Xéneros 9 |
Épica didáctica |
18. Xéneros 10 |
Literatura técnica |
19. Xéneros 11 |
Poesía lírica |
20. Xéneros 12 |
Da elexía clásica ao amor cortés |
21. Xéneros 13 |
Epigrammata e aenigmata |
22. Temas 1 |
A recepción medieval da literatura clásica: Virxilio |
23. Temas 2 |
Intercambios culturais na literatura latina: xudíos, xermanos e celtas |
24. Temas 3 |
Os animais na literatura latina antiga e medieval: fábulas, bestiarios, recetarios e literatura simbólica |
25. Temas 4 |
Escritoras latinas da Antigüidade e da Idade Media |
26. Temas 5 |
Recepción da literatura latina na cultura contemporánea |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A7 A9 A11 A12 B1 B2 B4 B7 B8 B10 B11 B20 C1 C3 C6 C7 C8 |
24 |
48 |
72 |
Lecturas |
A1 A2 A7 A9 A11 B1 B11 |
0 |
20 |
20 |
Proba mixta |
A1 A2 A7 A9 A11 A12 B2 B8 B10 B11 B20 C1 |
2 |
17 |
19 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A7 A9 A11 A12 B1 B2 B4 B8 B10 B11 B20 C1 C3 C7 |
0 |
14 |
14 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A7 A9 A11 |
24 |
0 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Lecturas |
Textos de literatura latina que se comentarán especialmente nas sesións maxistrais e de aprendizaxe colaborativa. Indicaranse ao longo do curso os textos e as traducións recomendadas. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas sobre contidos do programa. |
Traballos tutelados |
Traballos individuais sobre algún aspecto específico dun tema concreto. Na súa realización o alumnado deberá traballar con fontes de información acreditadas academicamente. A presentación deberá adaptarse aos estándares dos traballos académicos. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O alumnado recibirá atención personalizada no horario de titorías, especialmente dirixida a axudalos na elaboración dos traballos e das tarefas das sesións interactivas. Tamén será atendido, para dúbidas ou cuestións puntuais, por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A7 A9 A11 A12 B2 B8 B10 B11 B20 C1 |
Responder correctamente a cuestións sobre o programa da materia nun exame escrito que se realizará na data oficial aprobada pola Xunta de Facultade |
100 |
|
Observacións avaliación |
A materia, en extinción, non ten docencia. Xa que logo, a avaliación realizarase a partir dun exame final da materia, nas convocatorias de xuño e xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Brunhölzl, F. (1990-). Histoire de la littérature latine du Moyen âge. Turnhout: Brepols
Harrison, S. J. (ed.) (2005). A Companion to Latin Literature. Blackwell: Malden-Oxford-Carlton
(). Bibliotheca Augustana <http://www.hs-augsburg.de/~harsch/augusta.html>.
(). Cultura clásica <http://www.culturaclasica.com/literatura/literatura.htm>.
Paratore, E. (1987). História da literatura latina. Lisboa
Kenney, E. J.-Clausen, W. V. (eds.) (1989). Historia de la literatura clásica (Cambridge University). II: Literatura latina. Madrid: Gredos
Moreschini, C. (2006). Historia de la literatura cristiana antigua (2 vols.). Madrid: BAC
Codoñer Merino, C. (ed.) (2011 (reimpr.)). Historia de la literatura latina. Madrid: Cátedra
Albrecht, M. von (1997). Historia de la literatura latina. Barcelona: Herder
D'Angelo, E. (2009). La letteratura latina medievale. Una storia per generi. Roma: Viella
Dronke, P. (1985 (reimpr.)). La lírica en la Edad Media. Barcelona: Ariel
Moralejo Álvarez, J. L. (2002). La poesía latina medieval: apuntes para una clasificación genérica, en Actas del III congreso hispánico de latín medieval. León: Universidad
(). Latin Library <http://www.thelatinlibrary.com/>.
Leonardi, C. (ed.) (2002). Letteratura latina medievale (secoli VI-XV). Un manuale. Firenze: Edizioni del Galluzzo
Curtius, E. R. (1955). Literatura europea y Edad Media latina. México-Madrid-Buenos Aires: FCE
Cavallo, G.-Leonardi, C.-Menestò, E. (eds.) (1993-). Lo spazio letterario del Medioevo. 1. Il Medioevo latino. Roma: Salerno
Cavallo, G.-Fedeli, P.-Giardina, A. (eds.) (1989-). Lo spazio letterario di Roma antica. Roma: Salerno
Dronke, P. (1968 (2ª ed.)). Medieval Latin and the Rise of European Love-Lyric. Oxford: University Press
(). Perseus Digital Library <http://www.perseus.tufts.edu/hopper/>.
(). Recursos del mundo clásico en internet <http://www.anmal.uma.es/anmal/recursos0.htm>.
Gómez Pallarès, J. (2003). Studiosa Roma. Los géneros literarios en la cultura romana. Barcelona: Universitat Autònoma
Hexter, R.-Townsend, D. (eds.) (2012). The Oxford Handbook of Medieval Latin Literature. Oxford: University Press
VV. AA. (1972-). Typologie des sources du Moyen Âge occidental. Turnhout: Brepols
(). Universidad de Salamanca-Recursos literarios <http://clasicas.usal.es/recursos/literaria.htm>. |
|
Bibliografía complementaria
|
Dominik, W.-Hall, J. (eds.) (2007). A Companion to Roman Rhetoric. Malden-Oxford-Carlton: Wiley-Blackwell
Nuckley, E.-Dinter, M. (eds.) (2013). A Companion to the Neronian Age. Malden-Oxford-Chichester: Wiley-Blackwell
López Silva, X. A. (2007). A literatura dramática de expresión latina, en Vieites, M. F. (ed.), Literatura dramática, unha introdución histórica, pp. 81-108. Vigo: Galaxia
Kennedy, G. A. (1984). A New History of Classical Rhetoric. Princeton: University Press
Fantuzzi, M.-Papanghelis, T. (eds.) (2006). Brill's Companion to Greek and Latin Pastoral (Brill's Companions in Classical Studies). Leiden-Boston: Brill
López, A.-Pociña, A. (2007). Comedia romana. Madrid: Akal
Reynolds, L. D.- Wilson, N. G. (1996). Copistas y filólogos: las vías de transmisión de las literaturas griega y latina. Madrid: Gredos
Jenkins, R. (ed.) (1995). El legado de Roma: una nueva valoración. Barcelona: Crítica
Codoñer, C. (1986). Evolución del concepto de historiografía en Roma. Bellatera: Universitat Autònoma de Barcelona
Mauskopf Deliyannis, D. (ed.) (2003). Historiography in the Middle Ages. Leiden-Boston: Brill
André, J. M.-Hus, A. (1983). La historia en Roma. Madrid: Siglo XXI
Coronel Ramos, M. A. (2002). La sátira latina. Madrid: Síntesis
Valcárcel Martínez, V. (ed.) (2009). Las biografías griega y latina como género literario. De la Antigüedad al Renacimiento. Algunas calas. Vitoria: Universidad del País Vasco
Dronke, P. (1994). Las escritoras de la Edad Media. Barcelona: Mondadori
Green, R. P. H. (2006). Latin Epics of the New Testament. Oxford: University Press
Hofman, H. (1999). Latin Fiction. The Latin Novel in context. London-New York
Lausberg, H. (1975 (reimpr.)). Manual de retórica literaria: fundamentos de una ciencia de la literatura. Madrid.Gredos
Margarido Ferreira, P. S. (2000). Os elementos paródicos no Satyricon de Petronio e o seu significado. Coimbra
Harrison, S. J. (ed.) (2005 (reimpr.)). Oxford Readings in the Roman Novel. Oxford: University Press
Harrison, S. J. (ed.) (1990). Oxford Readings in Vergil's Aeneid. Oxford: University Press
Citroni, M. (1995). Poesia e lettori in Roma antica. Roma-Bari
Allegri, L. (2003 (6ª ed.)). Teatro e spettacolo nel Medioevo. Roma-Bari: Laterza
Freudenburg, K. (ed.) (2006). The Cambridge Companion to Roman Satire. Cambridge: University Press
Silk, M.-Gildenhard, I.-Barrow, R. (eds.) (2014). The Classical Tradition. Art, Literature, Thought. Malden-Oxford-Chichester: Wiley-Blackwell
Greene, E. (2005). Women Poets in Ancient Greece and Rome. Oklahoma |
Na bibliografía non se indican edicións de textos nin traduccións, fontes imprescindibles para o estudo da literatura. En xeral, recoméndanse as edición de textos clásicos de coleccións como Oxford Classical Texts, Les Belles Lettres (bilingüe), Alma Mater (bilingüe) ou Bibliotheca Teubneriana. Polo que respecta ás traduccións, unha gran parte dos autores clásicos e tardíos están na Biblioteca Clásica da editorial Gredos. Para os textos medievais existen algunhas coleccións como a do Pontifical Institute of Mediaeval Texts de Toronto ou as da SISMEL de Florencia. En calquera caso, as referencias dos textos concretos cos que se traballará nesta materia serán proporcionadas nas aulas. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|