Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento da realidade nacional e internacional |
A19 A20 A23 A24 A25
|
B11
|
|
Ser conscientes e aproveitar o impacto que as novas tecnoloxías teñen sobre tódolos procesos e elementos da xestión da información. |
|
B1 B2 B10 B28
|
C1 C3 C5 C6
|
Recoñecer as necesidades de información e aprender a determinalas e formalizalas. |
A19 A20
|
B10 B11 B16 B32
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. INTRODUCIÓN Á TEORÍA DA INFORMACIÓN |
1.1. Introdución: Dos oríXes á sociedade da información e do coñecemento
1.3. Conceptos principales
|
2. TIPOLOXÍAS DE BIBLIOTECAS, ARQUIVOS E MUSEOS |
2.1 Concepto, funcións e tipoloxía de bibliotecas, centros de documentación, arquivos e museos
2.2 Definición e tipos de documentos
|
3. MANEXO DE FERRAMIENTAS BIBLIOGRÁFICAS |
3.1 Normas e estilos de citación e referencia bibliográfica
3.2 Xestores bibliográficos
3.3 Pautas de elaboración dunha bibliografía para traballos académicos
|
4. BÚSQUEDA E RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN |
4.1. Introdución á seleción, organización, recuperación e evaluación da información
4.2. Estratexias de búsqueda de información
|
5. XESTIÓN DA INFORMACIÓN NAS ORGANIZACIÓNS |
5.1 Introdución: Conceptos, antecedentes e tendencias
5.2 Principios da xestión de información
5.3 Procesos e fases
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A19 A20 A23 A24 B1 B2 B10 B11 B16 C1 C3 C5 C6 |
0 |
60 |
60 |
Traballos tutelados |
A19 A20 A25 B28 B32 |
0 |
70 |
70 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Exame teórico-práctico. Método de evaluación dos coñecemientos adquiridos polo alumnado. Haberá unha proba obxetiva que computará un 50% para a evaluación final. |
Traballos tutelados |
Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguemiento da docente. Os traballos serán individuales e se elaborarán de acordo coas pautas formales e de contido proporcionadas. 50% da nota. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Realizaranse tutorías individualizadas, online, seguindo as directrices da UDC, nas que se abordarán dudas, interpretacións e outras cuestións vinculadas cos contidos da materia.
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cuales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propoñer as variacións ou modificacións necesarias.
Apoyo directo ás cuestións plantexadas no desenvolvemento das diferentes prácticas.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaránse as tutorías presenciales, o correo electrónico e Moodle, a plataforma informática da UDC. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A19 A20 A25 B28 B32 |
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desarrolo, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no plazo establecido. Os traballos entregados fora de plazo, non consensuados coa profesora en tutorías e/ou que non sigan as pautas establecidas estarán suspensos. |
50 |
Proba obxectiva |
A19 A20 A23 A24 B1 B2 B10 B11 B16 C1 C3 C5 C6 |
Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas plantexadas, así como a claridade, síntesis e orden na exposición, os coñecementos, a ausencia de erros e a presentación. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A realización dos traballos tutelados é requisito imprescindible
para presentarse á proba obxetiva. É necesario obter un 4/10 como
mínimo para que se faga a media entre a proba obxetiva e o traballo
tutelado. As instruccións para os traballos están en Moodle. Non hai diferencia na evaluación entre a primeira e a segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
CLANCHY, John; BALLARD, Brigid. Cómo se hace un trabajo académico: guía práctica para estudiantes universitarios. 2ª ed. aum. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza, 2000. 198 p.
CORDON GARCÍA, José Antonio et al. Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento: mercado, servicios y derechos. Madrid: Pirámide, 2012
CRUZ MUNDET, José Ramón. Manual de archivística. 6ª ed. corr. y act. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2005.
LÓPEZ YEPES, José Luís, ed. Diccionario enciclopédico de ciencias de la documentación. Madrid: Síntesis, 2004. 2 v.
LÓPEZ YEPES, José Luís, coord. Manual de ciencias de la documentación. 2ª ed. Madrid: Pirámide, 2006.
MAGÁN WALS, José Antonio, ed. Tratado básico de biblioteconomía. 5ª ed. Madrid: Universidad Complutense, 2004.
PONJUÁN DANTE, Gloria. Gestión de información: dimensiones e implementación para el éxito organizacional. Gijón: TREA, 2007.
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca. Apuntes sobre representación y organización de la información. Gijón: TREA, 2011.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Revistas especializadas Anales de Documentación. http://revistas.um.es/analesdoc/index
BiD. http://www.ub.es/biblio/bid/
Boletín de la ANABAD. http://www.anabad.org/boletin/
Pecia Complutense. http://www.ucm.es/BUCM/pecia/
El Profesional de la Información. http://www.elprofesionaldelainformacion.com/
Revista española de documentación científica. http://redc.revistas.csic.es/index.php/redc
Revista general de información y documentación. http://www.ucm.es/BUCM/revistasBUC/portal/modules.php?name=Revistas2&id=RGID
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Bibliografía e Fontes de Información/710G02014 | Fontes de Información Especializadas/710G02024 | Natureza e Evolución das Unidades de Información/710G02031 | Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía/710G02037 |
|
|