Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a evolución histórica de Galicia |
A2
|
B4 B8 B10
|
C4
|
Coñecer as fontes de información para a Historia de Galicia |
A2 A11
|
|
C3
|
Coñecer as metodoloxías adecuadas para a elaboración de traballos |
A11
|
B4 B8 B11
|
C3
|
Aprender a expor oralmente e por escrito |
A10 A11 A12
|
B1 B4 B8 B10 B11
|
C1 C3
|
Poñer en valor a importancia do coñecemento da historia, e a cultura en xeral, na formación integral do cidadán como suxeito libre e crítico |
|
B1 B3 B6
|
C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.A Galicia prerromana e a romanización.
2. A Galicia medieval.
3.A Galicia do Antigo Réxime.
|
1.1. A cultura castrexa
1.2. A Galicia romana: ordenación administrativa e economía
2.1. A organización territorial.
2.2. A sociedade feudal.
2.3. A crise dos séculos XIV-XV: a revolta irmandiña e a política centralizadora dos Reis Católicos
3.1. Sociedade e economía
3.2. Cultura popular e cultura letrada.
|
4. A Galicia contemporánea (ss. XIX-XX).
|
4.1. As consecuencias en Galicia da construcción do Estado liberal.
4.2. O desenrolo da economía: inercias agrarias e industrialización.
4.3. O galeguismo político.
4.4. Os movementos sociais.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Recensión bilbiográfica |
A2 A12 B4 C3 |
4 |
50 |
54 |
Sesión maxistral |
A2 B3 B10 B11 C1 C4 C7 |
21 |
0 |
21 |
Discusión dirixida |
A2 B3 B6 B8 B10 C1 |
11 |
8 |
19 |
Proba obxectiva |
A2 B3 B10 B11 |
2 |
0 |
2 |
Saídas de campo |
A2 A11 C6 C7 |
4.5 |
0 |
4.5 |
Análise de fontes documentais |
A10 A11 A12 B1 B3 C3 C6 |
0 |
10 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Recensión bilbiográfica |
Reseña de dous libros elexidos polos profesores sobre temas relacionados cos contenidos da asignatura. |
Sesión maxistral |
Exposición polo docente de contidos básicos do temario. |
Discusión dirixida |
Debate na aula moderado polo docente sobre temas relacionadas cos contidos da materia a partir de documentación escrita ou audiovisuais. |
Proba obxectiva |
Exame escrito dos contidos expostos en clase. |
Saídas de campo |
Visita guiada a arquivos, bibliotecas ou museos cuxos fondos conteñan materiais que complementen os contidos da asignatura |
Análise de fontes documentais |
Iniciación do alumno na consulta de documentación histórica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Proba obxectiva |
Recensión bilbiográfica |
|
Descrición |
No caso da recensión bibliográfica, o profesor marcará as pautas metodolóxicas e fará un seguimento do traballo do alumno
Polo que corcirne á discusión dirixida, o tema será elixido polo profesor que tamén fixará a metodoloxía adecuada para que o alumno analice e comente o contido dos textos e/ou material audiovisual base do debate moderado polo docente
En canto á proba selectiva, o profesor aclarará a modalidade do exame e os criterios de puntuación. Ademais resolverá individualmente as dúbidas do alumnado sobre o que se pregunta na devandita proba
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A2 B3 B6 B8 B10 C1 |
Terase en conta o grao de participación do alumno e a solidez das súas reflexións e razoamentos sobre os temas debatidos |
25 |
Proba obxectiva |
A2 B3 B10 B11 |
Puntuarse o examen escrito sobre contidos impartidos en clase en función dos coñecementos demostrados nesta proba e tamén valorase a claridade expositiva e o nivel léxico-gramatical |
40 |
Recensión bilbiográfica |
A2 A12 B4 C3 |
Terase en conta a capacidade de análise e de síntese do material obxecto de recensión, ademais da claridade expositiva e o nivel léxico-gramatical deste traballo escrito |
35 |
|
Observacións avaliación |
Será requisito imprescindible para aprobar a asignatura acadar na proba obxectiva unha cualificación mínima dun 4). No caso no que o alumno non aprobe o examen, na acta aparecerá soamente a nota da proba obxetiva Na segunda oportunidade o sistema de avaliación será o mesmo que na primeira, manténdose as cualificacións das probas e tarefas que previamente fosen superadas Os alumnos con recoñecemento de adicación a tempo parcial ou dispensados de asistencia, serán avaliados con base aos resultados da súa aprendizaxe constatados na proba obxectiva (40%) e recensión bibliográfica (35%) e dun traballo tutelado polo docente (25%). Este alumnado deberá acreditar documentalmente a súa excepcionalidade ao profesor ao comezo do curso
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Barreiro Fernández, X.R., e Villares Paz, R. (coords.) (2007). A Gran Historia de Galicia (24 v.). [A Coruña] : La Voz de Galicia
VV. AA. (1998). Atlas histórico de Galicia. Vigo, Nigra Tera
Carmona, X, e Nadal, J. (2005). El empeño industrial de Galicia. 250 años de historia, 1750-2000. A Coruña: Fundación Barrié de la Maza
Juana, J. de e Prada, J. (coords.) (2005). Historia contemporánea de Galicia. Barcelona: Ariel
VV. AA. (1995). Historia de Galicia. A Coruña: Vía Láctea
Villares, R. (2004). Historia de Galicia. Vigo: Galaxia
Beramendi, Justo (2016). Historia mínima de Galicia.. Madrid: Turner.
VV. AA. (2005). Historia xeral de Galicia. Vigo: A Nosa Terra
VV. AA. (1990). Textos e materiais para a Histoira de Galicia. Barcelona: Crítica |
|
Bibliografía complementaria
|
Beramendi, J. G. (2007). De provincia a nación : historia do galeguismo político . Vigo: Edicións Xerais de Galicia
Fernández Casanova, C (2011). El trabajo en la ciudad : diccionario de profesiones de las ciudades de Galicia, 1845-1924. Madrid : Consejo Superior de Investigaciones Científicas
Fernández Casanova, C. (coord.) (1998). Historia da pesca en Galicia. Santiago: USC, Bibl. de divulgacion
Vázquez Lijó, J.M. (2005). La matrícula de mar y sus repercusiones en la Galicia del siglo XVIII. Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións da USC
Saavedra, P (1994). La Vida cotidiana en la Galicia del Antiguo Régime. Barcelona: Crítica
Barreiro Fernández, X. R. (1982). Liberales y absolutistas en Galicia. Vigo: Edicións Xerais de Galicia
Rey Castelao, O. (2003). Libros y lectura en Galicia: siglos XVI-XVIII. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia
Andradre Cernadas, J. M. (1995). Monxes e mosteiros na Galicia medieval. Santiago: USC, Bibl. de divulgacion
López Carreira, A (2005). O reino medieval de Galicia: contribución á súa historia política. Vigo: A Nosa Terra
Presedo Garazo (1997). Os Devanceiros dos pazos : economía e estratexias sociais da pequena fidalguía rural na Galicia interior (ss. XVI-XVIII). Santiago de Compostela: Sotelo Blanco
Castiñeiras, M. A. (1995). Os traballos e os días na Galicia medieval. Santiago: USC, Bibl. de divulgacion |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á Historia/710G01002 | Historia Antiga/710G01091 | Historia Medieval/710G01016 | Historia de América e da Expansión Europea/710G01021 | Historia Moderna/710G01024 | Historia Contemporánea/710G01026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Arte da Ilustración e do século XIX/710G01033 | Historia de España Contemporánea/710G01039 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|