Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Definir a natureza, tipoloxía, evolución, estrutura e utilidade das fontes de información.
|
A19 A20 A23 A24 A25 A26
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 B16
|
|
Identificar as principais fontes de información de carácter xeral.
|
A19 A23
|
B1 B3 B11
|
|
Definir a metodoloxía de análise e avaliación das fontes de información de carácter xeral.
|
A20 A24 A25 A26
|
B2 B10 B16
|
C5
|
Deseñar e elaborar diferentes tipos de bibliografía e recursos de información.
|
A20 A23 A24
|
B2 B3 B4 B5 B11 B16
|
C1 C3
|
Utilizar adecuadamente fontes e recursos de información.
|
A19 A25
|
B1 B2 B6 B10 B11
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Asumir responsabilidades na difusión do coñecemento a través da selección e difusión de recursos de información relevantes e pertinentes.
|
A19 A20
|
B6 B10 B11
|
C4 C5
|
Compartir coñecementos e experiencias con outros profesionais.
|
|
B5 B6
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. AS FONTES DE INFORMACIÓN |
1.1. Concepto
1.2. Tipoloxía
1.3. Análise e avaliación
|
2. BIBLIOGRAFÍA: CONCEPTO, HISTORIA E APLICACIÓNS
|
2.1. Concepto
2.2. Evolución histórica
2.3. Diseño e elaboración de repertorios bibliográficos e recursos de información
|
3. FONTES DE INFORMACIÓN. INSTRUMENTOS PARA A BUSCA INDIRECTA DE INFORMACIÓN
|
3.1. Bibliografías
3.2. Catálogos de bibliotecas e catálogos colectivos
3.3. Bases de datos
3.4. Outros recursos de información
|
4. FONTES DE INFORMACIÓN. INSTRUMENTOS PARA A BUSCA DIRECTA DE INFORMACIÓN |
4.1. Enciclopedias
4.2. Diccionarios
4.3. Fontes biográficas
4.4. Anuarios, directorios, cronoloxías
4.5. Outros recursos de información
|
5. FONTES DE INFORMACIÓN. BUSCA E RECUPERACIÓN DE LITERATURA CIENTÍFICA |
5.1. Literatura gris
5.2. Revistas científicas
5.3. Sector da información electrónica
5.4. Iniciativa de acceso aberto |
6. FERRAMENTAS DE LOCALIZACIÓN DE RECURSOS DE INFORMACIÓN EN INTERNET
|
6.1. Motores de busca
6.2. Bibliotecas dixitais
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta múltiple |
A19 A23 A25 B3 B6 C4 |
2 |
16 |
18 |
Sesión maxistral |
A19 A23 A25 B3 B6 C4 |
23 |
0 |
23 |
Portafolios do alumno |
A20 B5 B10 B11 C2 C3 |
14 |
22 |
36 |
Traballos tutelados |
A24 A25 A26 B1 B2 B4 B5 B6 B10 B11 B16 C1 C4 C5 C6 |
5 |
66 |
71 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta múltiple |
Test e/ou preguntas de resposta breve sobre os contidos teóricos e prácticos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos.
|
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte da profesora, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos alumnos, coa finalidade de transmitir os coñecementos fundamentais da materia e facilitar a aprendizaxe. Fundamentarase na exposición de contidos teóricos, a visualización de exemplos e a resolución de dúbidas por parte da profesora. |
Portafolios do alumno |
Carpeta de traballo dos alumnos que deben entregar periódicamente e no prazo estipulado á profesora coas distintas actividades plantexadas: resumos e análises de lecturas, esquemas e contido teórico-práctico, exercicios prácticos e probas escritas para o seguemento dos coñecementos adquiridos.
|
Traballos tutelados |
Traballo de aprendizaxe independente dos alumnos orientado á aplicación dos conceptos e as técnicas da materia, contando sempre coa atención personalizada e o seguimento da profesora. Elaborarase seguindo as pautas formais e de contido indicadas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden aos alumnos na súa aprendizaxe. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos alumnos.
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a profesora irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Na medida do posible, intentarase facilitar a atención personalizada a aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A24 A25 A26 B1 B2 B4 B5 B6 B10 B11 B16 C1 C4 C5 C6 |
Valorarase a adecuación do traballo presentado ao tema proposto, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos respecto as fontes e bibliografía utilizada, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación.
Entregarase na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán os traballos presentados fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aqueles que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
|
50 |
Portafolios do alumno |
A20 B5 B10 B11 C2 C3 |
Valorarase a adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación.
Entregarase cada actividade na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
|
20 |
Proba de resposta múltiple |
A19 A23 A25 B3 B6 C4 |
Avaliaranse as respostas das preguntas tipo test dos contidos da materia. No caso das respostas breves avaliarase a adecuación das mesmas ás preguntas realizadas e a súa redacción, e non se corrixirán aquelas que conteñan faltas de ortografía ou non contesten o tema exposto. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Requisitos imprescindibles: -Para superar a materia é necesario
aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da
mesma, é dicir, se un alumno non supera o traballo tutelado non se lle
avaliarán o resto de actividades e viceversa. -Os alumnos que non
entreguen o portafolios durante o curso e os alumnos con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de
asistencia realizarán unha proba final escrita dos contidos teóricos e
prácticos da materia (cualificación: 50%) pero é indispensable elaborar o
traballo tutelado para superar a materia (cualificación: 50%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CODINA BONILLA, Lluís (). Análisis y métodos en Ciencias de la Información. http://www.lluiscodina.com/
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2011). Apuntes sobre representación y organización de la información. Gijón: Trea
ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís (2005). Bases de datos documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis
FERRAN FERRER, Núria; PÉREZ-MONTORO, Mario (2009). Búsqueda y recuperación de la información. Barcelona: UOC
GALLEGO LORENZO, Josefa; JUNCÀ CAMPDEPARDÓS, Manuela (2009). Fuentes de información. http://ocw.uoc.edu/informacio-i-comunicacio/fonts-dinformacio-i/Course_listing
MERLO VEGA, José Antonio (2009). Información y referencia en entornos digitales: desarrollo de los servicios bibliotecarios de consulta. Murcia: Universidad de Murcia
DELGADO CASADO, Juan (2005). Introducción a la bibliografía: los repertorios bibliográficos y su elaboración. . Madrid: Arco/Libros
MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.) (2006). La información especializada en Internet. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas
TORRES RAMÍREZ, Isabel de (coord.) (1998). Las fuentes de información: estudios teórico-prácticos. Madrid: Síntesis
CORDÓN GARCÍA, José Antonio (2010). Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0. Madrid: Pirámide
CARRIZO, Gloria; IRURETA-GOYEAN, Pilar; LÓPEZ DE QUINTANA, Eugenio (2000). Manual de fuentes de información. Madrid: CEGAL
CORDÓN GARCÍA, José Antonio; GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUERO PULIDO, José Raúl (2001). Manual de investigación bibliográfica y documental. Madrid: Pirámide
TORRES RAMÍREZ, Isabel de (1996). Qué es la bibliografía: introducción para estudiantes de Biblioteconomía y Documentación . Granada: Universidad de Granada |
|
Bibliografía complementaria
|
BiD (). http://www.ub.es/biblio/bid/.
Revista Española de Documentación Científica (). http://redc.revistas.csic.es/index.php/redc.
Anales de Documentación (). http://revistas.um.es/analesdoc/index.
Boletín de la ANABAD (). http://www.anabad.org/publicaciones/boletin.
El Profesional de la Información (). http://www.elprofesionaldelainformacion.com/. |
A profesora proporcionará nas clases bibliografía específica para cada
un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar
de maneira continua os contidos da materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión da Información Fundamentos e Teoría/710G02073 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Documentación Xeral/710G02011 |
|
Materias que continúan o temario |
Fontes de Información Especializadas/710G02024 | Bibliotecas Dixitais/710G02036 | Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía/710G02037 | Deseño de Recursos Informativos en Web/710G02039 | Recuperación e Avaliación de Información Electrónica/710G02040 |
|
|