Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Arquivos de Empresas Código 710G02035
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Especialización da arquivística que trata dos documentos producidos polas organizacións empresariais, e dos seus arquivos, que constituen un recurso informativo para a súa xestión, e unha proba dos seus dereitos e deberes frente a terceiros.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecemento da documentación producida polas organizacións empresariais e da súa tipoloxía A1
A2
A3
A4
A5
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
C10
Coñecemento dos principios polos que se rixe a creación e funcionamento dos arquivos de empresa A1
A3
A6
A7
B4
B5
B7
B8
C1
C4
C5
C11
C12
C13
C14
Coñecemento das funcións que desempeñan os arquivos de empresa A1
A3
A8
B4
B5
B9
C1
C4
C5
C15
C16
C18
C19

Contidos
Temas Subtemas
1. A Empresa. Organización e entorno 1.1 Tipos, obxectivos
1.2 Capital tanxibel e intanxibel, recursos materiais, inmateriais e humanos.
1.3 Producción, comercialización, finanzas e persoal
1.4 Planificación e organización.
2. Características e tipoloxía dos arquivos de empresa 2.1 Arquivo de xestión e central
2.2 Arquivo intermedio e histórico
2.3 Utilidade do arquivo de empresa
3. Control dos documentos nos arquivos de empresa 3.1 Seguimento de documentos
3.2 Plan de transferencia e transferencia de documentos
3.3 Valoración, selección, garda e depósito e eliminación de documento
4. Os arquivos de empresa no Estado español 4.1 Orixe e evolución
4.2 Lexislación nacional e autonómica
5. Arquivos de empresa e rendabilidade histórico-social 5.1 Fontes para a historia e a cultura
5.2 Bens patrimoniais e recursos económicos
5.3 Elementos para a construcción e/ou persevación da identidade colectiva

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Obradoiro B4 B5 C4 C12 7 14 21
Sesión maxistral A1 A7 A8 C4 14 14 28
Proba obxectiva A2 A3 A4 A5 A6 C5 5 30 35
Presentación oral C1 C2 C3 6 18 24
Saídas de campo C4 C5 C13 C14 C15 C16 C18 C19 5 0 5
Lecturas A3 C6 C7 C8 C9 C10 C11 2 12 14
Traballos tutelados B4 B5 B6 B7 B8 B9 3 15 18
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Taller: Trabajos prácticos de carácter individual consistente en el análisis y tratamiento de documentos empresariales de distinto carácter: jurídico, fiscal, contable, etc.; búsquedas bibliográficas y elaboración de bibliografías sobre Archivística y archivos de empresa, utilizanto tanto métodos manuales como bases de datos en soporte informático, especialmente a través de intenet; seminarios sobre temas puntuales y específicos de actualidad, como las normas internacionales de descripción; lectura, discusión y comentario de textos archivísticos; todo ello bajo la supervisión del profesor
Sesión maxistral - Sesión maxistral: Exposición dos principais contidos da materia
Proba obxectiva - Prueba objetiva: Consistente en responder a un tema de relación y a varios epígrafes del temario, y así miso en realizar una práctica similar a alguno de los trabajos desarrollados a lo largo del curso, en el taller o en las TIC
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Saídas de campo Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc.
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Traballos tutelados - Trabajos tutelados: Elaboración de temas y resolución de casos de la materia, de acuerdo con los documentos y bibliografía proporcionada y los intereses específicos, para promover su aprendizaje autónomo, cuyo seguimiento se efectuará mediante la corrección de los guiones y borradores de los trabajos en su desarrollo

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Descrición
- Obradoiro: Resolución de dúbidas, corrección de traballos, orientación nas buscas bibliográficas e de recursos, comentarios ás lecturas
- Sesión maxistral: plantexamentos, enfoques e visualización dos contidos da materia que se ampliarán nas cuestións que os alumnos puideran formular nas titorías.
- Traballos tutelados: Resolución de dúbidas mediante o correo electrónico e as titorías, individuais ou en grupo. Farase especial fincapé na cooperación para a elaboración dos guions e nas buscas de bibliografía para os traballos.
- Proba obxectiva: preguntas teóricas e casos prácticos a resolver sobre o contido da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados B4 B5 B6 B7 B8 B9 Traballo individual que constará da búsqueda de bibliografía (libros, capítulos de libros e artigos en revistas) en todo tipo de soportes e a rede publicada nos últimos tres anos sobre a temática de cada un dos temas do apartado Contidos. A puntuación máxima é de 2 puntos.

Este traballo enviarase por correo electrónico e entregarase sobre papel na data acordada na aula.
Efectuar cada un dos alumnos este traballo é indispensabel para superar a materia. Este non subirá nota cando o discente non aprobe o examen da materia.
40
Proba obxectiva A2 A3 A4 A5 A6 C5 O examen constará de parte teórica e práctica:
Teórica: Preguntas breves e preguntas de desenrolo dos temas da materia.
Práctica: Sobre os temas da materia

E indispensabel superar a parte teórica e a práctica para acadar o aprobado. De non aprobar a parte teórica, xa non se calificará a parte práctica da proba obxectiva.
40
Lecturas A3 C6 C7 C8 C9 C10 C11 Avaliaranse a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal sobre o asunto tratado. 5
Presentación oral C1 C2 C3 Exposición e debate na aula dos contidos das lecturas propostas nos módulos correspondentes 15
 
Observacións avaliación

Efectuar cada un dos alumnos o traballo  é
indispensabel para superar a materia. E este non subirá nota cando o
discente non conquira aprobar a proba obxectiva (examen).

No caso de non ter aprobada a materia mediante avaliación continua o alumno fará unha proba obxectiva, 































"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."


Fontes de información
Bibliografía básica

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NÚÑEZ FERNÁNDEZ, E. (2003) “Los Archivos de Empresas en Asturias, Cantabria y Galicia” Revista Transportes, Servicios y Telecomunicaciones, no. 6, pp. 122-166.

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NÚÑEZ FERNÁNDEZ, E. (2007) Archivos y normas ISO. Gijón: Trea.

NÚÑEZ FERNÁNDEZ, E. (1999) Organización y gestión de archivos. Gijón: Trea.

PARRERA PASCUAL, C. (2011). Técnicas de archivo y documentación en la empresa. Madrid: Fundación Confemetal,.

PÉREZ LÓPEZ, JM. (2010) El Archivo Histórico Minero de Fundación Riotinto como ejemplo de archivo del mundo del trabajo. En: Arch-e. Revista Andaluza de Archivos. Junta de Andalucía, Cons. de Educación, Cultura y Deporte, no. 2, pp.63-92

PONJUÁN DANTE, G. (2007) Gestión de información: dimensiones e implementación para el éxito organizacional. Gijón: TREA.

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RODRÍGUEZ SALVANÉS, J.(2010). “Los archivos sindicales: el Archivo de la Unión General de Trabajadores”. Arch-e. Revista Andaluza de Archivos . Junta de Andalucía, Cons. de Educación, Cultura y Deporte, no. 2, pp. 2-13

SÁNCHEZ BLANCO, A.(2010) “Leyes que afectan a los archivos del Trabajo”. En: Arch-e. RevistaAndaluza de Archivos . Junta de Andalucía, Cons. de Educación, Culturay Deporte, no. 2., 160-173

SIMÓ RODRÍGUEZ, M.(2010) “Los archivos de empresas públicas de la Junta de Andalucía”. Arch-e.Revista Andaluza de Archivos . Junta de Andalucía, Cons. de Educación,Cultura y Deporte, no. 2. pp. 111-117

SOBRINO SIMAL, J.(2010) “Los archivos del trabajo en la estrategia de un plan para la recuperación del patrimonio industrial de Andalucía”. Arch-e. RevistaAndaluza de Archivos . Junta de Andalucía, Cons. de Educación, Cultura y Deporte, no. 2, pp. 119-133

TEBAR HURTADO, J.(2010) “La red de archivos históricos de CCOO de España. Los archivos como patrimonio y como instrumento de gestión documental”. Arch-e. RevistaAndaluza de Archivos . Junta de Andalucía, Cons. de Educación, Cultura y Deporte, no. 2, pp. 14-30

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Arquivos de empresa exixe coñecementos previos da materia Arquivística, así como en xestión tanto de empresas coma de documentos administrativos, e dos aspectos xurídicos que formula o acceso e uso da información.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías