Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Aplicar os coñecementos de carácter teórico e práctico adquiridos no Grao. |
A1 A3 A4
|
B2 B4 B5
|
C1 C3 C5 C8 C11 C12
|
2. Describir, analizar e valorar a estrutura, funcións e servizos do centro no que se desenvolven as prácticas. |
A2 A6
|
B1 B3 B7
|
C2 C6
|
3. Coñecer os sistemas e programas de xestión documental do centro. |
A5
|
B6 B9
|
|
4. Adquirir metodoloxías e hábitos de traballo, así como criterios de actuación en situacións reais. |
A7
|
|
C15
|
5. Identificar, analizar e resolver os problemas dos usuarios reais. |
|
B8
|
C4 C10 C13 C14 C17 C19 C20
|
6. Traballar en equipo, asumindo responsabilidades e participando na resolución de problemas. |
A8
|
|
C7 C9 C16 C18
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución |
1.1. Carácter e obxecto das prácticas |
2. Pautas para a realización das prácticas |
2.1. Requisitos
2.2. Normas de actuación nos centros de prácticas |
3. Xestión das prácticas |
3.1. Selección de centros por parte da Facultade
3.2. Presentación dos centros
3.3. Distribución do alumnado
3.4. Tramitación de convenios por parte da Facultade |
4. Pautas para a elaboración da memoria final de prácticas |
4.1. Explicación teórica
4.2. Guión da memoria final de prácticas |
5. Prácticas |
5.1. Presentación do alumnado
5.2. Desenvolvemento das prácticas |
6. Presentación de informes e memorias |
6.1. Informes dos/as titores/as dos centros
6.2. Memorias finais dos/as alumnos/as
6.3. Avaliación global |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C7 C10 C11 C15 C20 |
4 |
38 |
42 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A5 A6 A7 B8 B9 C2 C3 C4 C5 C9 C12 C13 C14 C16 C17 C18 C19 |
0 |
250 |
250 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A8 B4 C6 C8 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Ao finalizar o período de prácticas, cada alumno/a presentará á titora académica unha memoria de prácticas na que describa de forma detallada as tarefas e actividades realizadas, así como unha reflexión sobre a formación recibida. Dita memoria elaborarase seguindo as pautas formais e de contido indicadas pola titora académica. |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas desenvolvidas polo alumnado nas unidades de información coas que a UDC ten convenio. O traballo dos/as alumnos/as estará supervisado pola titora académica (profesora da Facultade) e o/a titor/a profesional (persoa responsable do centro). |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte da profesora, complementada co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir a información fundamental referida ás prácticas: procedementos, deberes e dereitos do alumnado, sistema de avaliación, titorización, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Resolver dúbidas, ampliar formulacións e suxerir distintas formas de traballo que axuden ao alumnado na súa aprendizaxe. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos/as alumnos/as.
Este tipo de atención terá especial peso no traballo tutelado (memoria), para o cal a profesora irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propoñer as variacións ou modificacións necesarias.
Na medida do posible, intentarase facilitar a atención personalizada ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C7 C10 C11 C15 C20 |
Memoria final de prácticas. Entregarase na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán os traballos presentados fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aqueles que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración. |
50 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A5 A6 A7 B8 B9 C2 C3 C4 C5 C9 C12 C13 C14 C16 C17 C18 C19 |
Informes do/a titor/a do centro no que se realicen as prácticas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
-A avaliación das prácticas queda regulada polo establecido nos artigos 13, 14 e 15 do Real Decreto 592/2014, do 11 de xullo, polo que se regulan as prácticas académicas externas dos/das estudantes universitarios/as: "El tutor de la entidad colaboradora realizará y remitirá al tutor académico de la universidad un informe final, a la conclusión de las prácticas, que recogerá el número de horas realizadas por el estudiante y en el cual podrá valorar los aspectos referidos, en su caso, tanto a las competencias genéricas como a las específicas, previstas en el correspondiente proyecto formativo".
“El estudiante elaborará y hará entrega al tutor académico de la universidad una memoria final, a la conclusión de las prácticas".
"El tutor académico de la universidad evaluará las prácticas desarrolladas de conformidad con los procedimientos que establezca la universidad, cumplimentando el correspondiente informe de valoración".
-A elaboración e entrega da memoria axustarase ás pautas formais e de contido indicadas pola profesora, así como aos prazos establecidos.
-Requisitos imprescindibles:
--Para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma, é dicir, se un/unha alumno/a non supera o traballo tutelado non se lle avaliarán as prácticas e viceversa.
--A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, se fose necesario.NOTA: segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención na clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
As fontes de información que o alumnado necesite serán facilitadas pola titora académica. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|