Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos básicos e principios da xestión empresarial |
A1
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C2 C3 C4 C5 C7 C9
|
Analizar a contorna e a realidade que rodea ás empresas de moda |
A2 A7 A8
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C4 C5 C7 C8 C9
|
Identificar os principios de funcionamento dos diferentes subsistemas funcionais das empresas de moda |
A1 A8
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C4 C5 C7 C8 C9
|
Realizar, en equipos de traballo, unha análise preliminar da xestión empresarial dunha empresa de moda |
A1 A2
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8
|
C2 C3 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A empresa |
Concepto e natureza. A empresa como sistema
Funcións e obxectivos empresariais
Empresa e persoa empresaria
Tipos de empresas
Introdución aos enfoques de xestión empresarial
A contorna empresarial
Introdución á ética e á Responsabilidade Social Corporativa
Cultura empresarial
|
Subsistema directivo |
Introdución ás funcións directivas
A planificación estratéxica
A función de planificación
A función de organización
A función de dirección
A función de control |
Xestión dos recursos humanos
|
Introdución á xestión dos recursos humanos
Planificación dos RRHH
Reclutamento e selección
Formación e desenvolvemento
Avaliación de desempeño
Compensación |
Subsistema de operacións |
Definición e conceptos principais
Obxectivos e tipos de decisións
Tipos de procesos produtivos
Os custes e o cálculo do punto morto
|
Subsistema comercial ou de marketing |
Definición e conceptos principais
O marketing-mix: produto, prezo, promoción e distribución
Segmentación, mercados obxectivo e posicionamento
Comportamento do consumidor |
Subsistema financeiro |
Definición e conceptos principais
A función financeira
A estrutura económico-financeira
Introdución ao resultado
Ratios
Fontes de financiamento
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A1 A2 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B7 B9 C5 C9 |
2 |
35 |
37 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C3 C7 C8 C9 |
3 |
26 |
29 |
Estudo de casos |
A1 A2 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 C2 C4 C5 C7 C8 |
5 |
20 |
25 |
Prácticas a través de TIC |
B1 B2 B7 B8 B9 C3 C9 |
5 |
10 |
15 |
Seminario |
A1 A2 A7 A8 B2 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C9 |
3 |
3 |
6 |
Saídas de campo |
A1 A2 A7 A8 B2 B3 B4 C4 C5 C8 |
2.5 |
2 |
4.5 |
Solución de problemas |
A1 A7 A8 B3 B5 B7 B8 B9 C8 C9 |
4 |
10 |
14 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A7 B8 B9 C5 |
31.5 |
31 |
62.5 |
Presentación oral |
B1 B2 B4 B6 B8 C2 C9 |
3 |
5 |
8 |
Discusión dirixida |
B3 B4 B7 B8 C2 C4 C9 |
4 |
6 |
10 |
Lecturas |
A1 A2 A7 B5 B9 C3 C5 |
0 |
11 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Exame parcial e exame final, que poderán combinar diferentes tipoloxías de preguntas (preguntas de resposta breve, preguntas de ensaio, exercicios prácticos e preguntas obxectivas ou tipo test). |
Traballos tutelados |
Análise en grupo dunha empresa de moda que será realizada ao longo do curso académico (especialmente durante o 2º cuatrimestre) e presentada na aula ao final deste. |
Estudo de casos |
Resolución, individual ou en grupo, dos casos propostos. Estes casos iranse detallando ao longo do curso, conforme ao plan de traballo. |
Prácticas a través de TIC |
Resolución de casos prácticos, de forma individual ou en grupo, a través de programas informáticos (ex. Excel). |
Seminario |
Realización de seminarios con profesionais expertos en temas da materia, sempre que sexa posible. |
Saídas de campo |
Visita a unha empresa de moda durante o 2º cuadrimestre, sempre e cando as condicións sanitarias o permitan. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas de natureza teórica e práctica. |
Sesión maxistral |
Presentación dos contidos que conforman o marco teórico da materia mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e da introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa fin de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.
Cada un dos temas irá precedido dunha contextualización, onde se detallarán os contidos que se verán en cada un deles, así como a súa relación con outras materias do Grao, dado o carácter introdutorio desta materia.
|
Presentación oral |
Presentación oral, de forma individual ou en grupo, de traballos realizados na aula ou de estudos de casos que deberán entregarse por escrito. |
Discusión dirixida |
Mediante esta dinámica abordaránse diferentes temáticas enfocadas a que o alumnado reflexione sobre diferentes aspectos da materia e adopte unha posición crítica. |
Lecturas |
Lecturas sobre diferentes temáticas para abordar e/ou profundar nas cuestións abordadas na aula. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
A atención personalizada descrita desenvolverase principalmente en torno ao traballo tutelado, e concíbese como momentos de traballo persoal co profesorado da materia para a atención e seguimento do traballo realizado por cada un dos grupos de traballo. Recoméndase a asistencia do alumnado a estas reunións, cuxa forma e momento concretos nos que terá lugar se indicarán ao longo do curso en función do plan de traballo da materia, estimándose que a primeira reunión cos grupos de traballo terá lugar ao inicio do segundo cuadrimestre. Con todo, durante o curso o alumnado poderá empregar as horas de titorías para aclarar dúbidas e cuestións sobre a materia.
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.” |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A7 B8 B9 C5 |
Valorarase a asistencia e participación activas nas sesións maxistrais e nas actividades realizadas nas sesións interactivas (exemplo, participación en debates ou discusións dirixidas na aula, resolución de actividades, resposta a preguntas formuladas...). Poderán tamén realizarse pequenos cuestionarios, sen necesidade de previo aviso, sobre os contidos vistos ao remate dalgunha das sesións expositivas.
|
10 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C3 C7 C8 C9 |
Avaliación do informe escrito e o listado de referencias do traballo en grupo proposto. Esta avaliación será realizada polo profesorado da materia, do xeito que se detalla:
- Dominio de contidos específicos: manexo da terminoloxía específica, precisión e adecuación de contidos [40%]
- Expresión escrita e presentación formal: corrección ortográfica e gramatical, coherencia, cohesión, claridade expositiva, estrutura da información, capacidade de análise e síntese da información [10%]
- Xestión da información: suficiencia e relevancia de fontes bibliográficas consultadas, consulta de fontes adicionais [10%]
- Creatividade e deseño da presentación [10%]
- Presentación oral e respostas: claridade expositiva, precisión, exposición ordenada de ideas, capacidade de análise y síntese da información, capacidade de resposta a posibles preguntas [30%] |
20 |
Proba mixta |
A1 A2 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B7 B9 C5 C9 |
Os exames parcial e final terán un peso dun 25% cada un na nota final da materia.
O exame parcial terá un carácter voluntario, polo que o alumnado que decida non presentarse a este, deberá presentarse ao exame final, que terá un peso do 50% na nota final da materia. Igual condición rexe para o alumnado que suspenda o exame parcial. |
50 |
Estudo de casos |
A1 A2 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 C2 C4 C5 C7 C8 |
Avaliación dos casos propostos e realizados en grupos.
No estudo de casos valoraráse a coherencia e adecuación das respostas ás preguntas formuladas, a presentación formal e a expresión escrita, a consulta de fontes bibliográficas... |
20 |
|
Observacións avaliación |
Criterios de avaliación - O primeiro exame parcial é optativo e abarca os temas 1 e 2.
- O segundo exame parcial (que abarca os temas 3 a 6) e o exame final realizaranse simultaneamente na data especificada no calendario oficial de exames.
- Para aprobar a materia é necesario obter unha puntuación mínima de 4 sobre 10 tanto na proba mixta obxectiva/subxectiva como no proxecto tutelado e unha nota total mínima de 5.
- Se non se cumpre o requisito de puntuación mínima, a cualificación final será de "suspenso", independentemente da nota media de todas as actividades de avaliación.
- Se un alumno/para aproba o primeiro exame parcial pero suspende (cunha nota inferior a 4 sobre 10) o segundo exame parcial, só terá que volver presentarse á segunda parte na segunda oportunidade, e conservaráselle a nota do primeiro exame parcial.
- Se un alumno/para suspende o exame final, terá que volver presentarse ao exame final e entregar as partes suspensas na segunda oportunidade.
- O alumnado é responsable de asistir á revisión do exame para saber que partes debe refacer na segunda oportunidade.
- No seguinte curso académico, os alumnos/as que non aprobasen a materia, pero obtivesen unha nota igual ou superior a 5 en determinados traballos ou exames, poderán conservar ditas notas previa comunicación aos profesores da materia nas dúas primeiras semanas de clase. Esta opción só se aplica ao curso académico seguinte.
- Os alumnos/as que non poidan entregar un traballo por motivos xustificados deberán poñerse en contacto co profesor nos tres días seguintes á súa ausencia e achegar un xustificante médico ou certificado para que se acepte a entrega.
Convocatoria adiantada Se houbese alumnado que queira presentarse á convocatoria adiantada de decembro (Art. 19 "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grado e mestrado universitario"), dado que esta materia ten un carácter anual, o alumnado que se presente a esta convocatoria unicamente deberá realizar a proba mixta (70% da nota) e o traballo tutelado (30% da nota). O traballo tutelado deberá realizarse de xeito individual. Para poder superar a materia, será preciso obter unha cualificación final igual ou superior a 5 puntos sobre 10, sempre e cando o alumnado obtivese unha puntuación igual ou superior a 4 sobre 10 en cada unha das metodoloxías sometidas a avaliación. Cualificación '"Non presentado" Será cualificado con "Non Presentado" o alumnado que non asista ao exame final que terá lugar na data establecida no calendario oficial de exames da facultade. Este criterio aplicará tanto na primeira como na segunda oportunidade de avaliación, así como na convocatoria adiantada. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberá comunicar ao inicio do curso a súa situación ao profesorado da materia, á fin de establecer un plan e calendario de traballo. O sistema de avaliación será o seguinte: proba mixta (60%), traballos tutelados (20%) e estudo de casos (20%). O traballo tutelado deberá realizarse en grupo. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.” Información adicional O comportamento fraudulento en calquera dos apartados sometidos a avaliación suporá a cualificación de "Suspenso (0)" na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Teña en conta que o uso de ferramentas de IA, como Chat GPT, está estritamente prohibido en calquera entrega, incluídos os estudos de caso e o proxecto en grupo. Está prohibido acceder á aula na que se desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información (móbiles, reloxos intelixentes...).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
LUECKE, R. (2012). Finance for Managers . Boston, Mass: Harvard Business Review Press [Disponible en EBSCO FULL TEXT Finder]
ROBBINS, S.P., DE CENZO, D.A., COULTER, M.A. (2017). Fundamentals of Management: Essential Concepts and Applications. Pearson
RUBIO DOMÍNGUEZ, P. (2012). Introducción a la gestión empresarial. B-EUMED. [Disponible en E-Libro]
MAYNAR, P., BAÑEGIL, T., GALERA, C. (2008). La Economía de la Empresa en el Espacio de Educación Superior. Madrid: McGraw-Hill
SAVIOLO, S., TESTA, S. (2007). La gestión de las empresas de moda. Barcelona: Gustavo Gili
KOTLER, P.T., KELLER, K.L. (2016). Marketing Management. Pearson |
O profesorado da materia poderá
proporcionar bibliografía adicional en cada un dos temas. |
Bibliografía complementaria
|
CASTILLO A.M. (Dir.), ABAD, I.M., AGUIRRE, J.M., GARCÍA, J., MORENO, F., RASTROLLO, Mª.A. (2003). Introducción a la Economía y Administración de Empresas. Pirámide
https://www.modaes.com/ (). Modaes.
BREALEY, R.A., MYERS, S.C., ALLEN, F. (2018). Principles of corporate finance. McGraw-Hill
https://www.businessoffashion.com/ (). The Business of Fashion.
BURNS, L.D., MULLETT, K.K. (2016). The Business of Fashion. Designing, Manufacturing, and Marketing. Bloomsbury Publishing Inc.
CHOW, S. (Ed) (2018). The Fashion Business Manual: an illustrated guide to building a fashion brand . Fashionary International Ltd
DILLON, S. (2018). The Fundamentals of Fashion Management. Bloomsbury Visual Arts |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Xestión da Cadea de Subministración de Moda I: Aprovisionamento/710G03005 | Fundamentos de Economía: Industria da Moda/710G03003 |
|
Materias que continúan o temario |
Dirección Estratéxica da Empresa de Moda/710G03030 | Taller 1: Plan de Empresa de Moda/710G03032 | Modelos e Técnicas de Simulación Empresarial: Xogo de Empresa/710G03026 | Xestión da Cadea de Subministración de Moda II: Xestión de Operacións/710G03017 | Recursos Humanos e Habilidades de Xestión en Empresas de Moda/710G03020 | Márketing e Investigación de Mercados de Moda/710G03012 | Sistemas e Tecnoloxías da Información/710G03013 | Xestión Contable e Financeira na Empresa de Moda/710G03015 |
|
Observacións |
Esta é unha materia de
carácter introdutorio na que non se precisan coñecementos previos.
Recoméndase a revisión e seguimento do curso da materia no campus virtual, onde
se deixarán os materiais e se informará das actividades a realizar. Tamén se recomenda a lectura frecuente da prensa económica e a asistencia ás clases interactivas con ordenador portátil ou tableta electrónica. Os materiais do curso inclúen os mínimos esixidos para aprobar a materia e estarán accesibles en Moodle. Con todo, para un rendemento óptimo, espérase que os estudantes asistan a clase, tomen apuntamentos e participen activamente. Os traballos da materia entregaranse a través da aula virtual, en soporte dixital; e se non é posible, recoméndase a impresión en papel reciclado, a dobre cara e evitando o uso de materiais plásticos. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos,...). Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|