Datos Identificativos | 2024/25 | ||||||
Asignatura (*) | Antropoloxía da Moda | Código | 710G03007 | ||||
Titulación | |||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||
Grao | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | |||
Idioma |
|
||||||
Modalidade docente | Presencial | ||||||
Prerrequisitos | |||||||
Departamento | Humanidades |
||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||
Web | |||||||
Descrición xeral | Se promoverá la reflexividad del alumno en torno al ser humano, su diversidad cultural y biológica, etc. en el marco de la "moda" como fenómeno sociocultural y económico complejo. La "moda" como lenguaje para la construcción social de la identidad (género; clase; etnia; grupo; etc) así como los impactos sociales, económicos y ambientales de la industria de la moda en los países y regiones pobres, productoras y transformadoras de las materias primas. |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Asimilar e aplicar os conceptos básicos da antropoloxía social, especialmente aqueles que permitan comprender a diversidade cultural e os procesos de transmisión e cambio na cultura. Achega a análise das distintas lóxicas de construción social da realidade. Habilitar a adquisición de instrumentos conceptuais e metodolóxicos útiles para o futuro desempeño da súa tarefa profesional. Manejar recursos bibliográficos y documentales básicos de la antropología | B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 |
||
Coñece os principais conceptos da Antropoloxía social. Coñecer a diversidade cultural e comprender o papel das culturas e o cambio social como sistemas complexos de adaptación a un ambiente globalizado. Coñecer o potencial analítico do enfoque antropolóxico para abordar o coñecemento da realidade transcultural das sociedades humanas. Empregar as ferramentas e instrumentos básicos de investigación social de carácter cuantitativo e cualitativo, e moi específicamente etnográficos, para a súa aplicación en áreas de intervención. Comprender o papel da moda como expresión comportamental asociada á construción da identidade individual e / ou colectiva. Identificar estereotipos e actitudes de rexeitamento ou discriminación cultural. Xestionar os recursos bibliográficos e documentais básicos da antropoloxía Social. | A2 A4 A5 A7 A8 A13 A15 A16 A17 A18 |
B7 B8 B9 |
C7 C8 |
Desenvolver unha perspectiva antropolóxica e reflexiva sobre os temas tratados. Cultiva a crítica ás súas propias categorías culturais, deconstruíndo posicións etnocéntricas a partir do recoñecemento da diversidade de respostas e construcións culturais. | C1 C3 C4 C6 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
Qué é a Antropoloxía Social | Concepto de cultura Diversidade Cultural |
Metodoloxías da antropoloxía sociocultural para abordar a comprensión da moda como fenómeno cultural |
O traballo de campo e técnicas de investigación Estudo de casos |
Moda, xénero e estructura social | O papel da moda na configuración de roles e identidades de xénero Moda, xénero e cambio social A moda como marcador na xerarquía social |
Roupa e vestiario en comunidades indíxenas vs. sociedades desenvolvidas | Problemas conceptuais anteriores Tradición e renuncia á tradición na dinámica de modernización Aculturación, occidentalizacións e resistencia nos pobos ancestrais Apropiación cultural das tradicións locais da periferia política na sociedade occidental Estudo de casos |
A moda como linguaxe | Análise antropolóxica dos significados culturais e a súa aplicación á análise da moda Roupa e outros accesorios como sistema de comunicación non verbal |
A moda como construción de modelos de identidade | A dinámica da construción de identidades individuais e colectivas no campo da moda. |
A moda na sua expresión de "poder" | Moda e procesos de consolidación do poder e resistencia ao poder (a moda como mecanismo para conformar a autoridade e como estratexia de oposición á autoridade). Moda, cosmovisión e ritual. Neocolonialismo e moda. |
A moda como economía. Lóxicas de produción e consumo de moda | Produción local, consumo local Vs Produción local, consumo global. Impactos e propostas de mitigación de impactos |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Sesión maxistral | A2 A4 A5 A7 A8 A13 A15 A16 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 | 6 | 48 | 54 |
Traballos tutelados | A2 A4 A5 A7 A8 A13 A15 A16 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 | 2 | 40 | 42 |
Proba obxectiva | C1 C3 C4 C6 | 2 | 0 | 2 |
Discusión dirixida | A2 A5 A7 A8 A13 A15 A16 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 | 6 | 36 | 42 |
Atención personalizada | 10 | 0 | 10 | |
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Sesión maxistral | Exposición magistral de los temas asociados al programa de la asignatura |
Traballos tutelados | Elección individual o grupal de temáticas relacionadas con la asignatura y ejecución de los trabajos por parte del alumnado |
Proba obxectiva | Examen escrito |
Discusión dirixida | Prueba escrita de temas tratados en clase, a desarrollar por el alumno |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Discusión dirixida | A2 A5 A7 A8 A13 A15 A16 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 | Grado de participación y calidad de las intervenciones en el proceso de discusión de cualquiera de los temas desarrollados en clase | 10 |
Sesión maxistral | A2 A4 A5 A7 A8 A13 A15 A16 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 | Sesión maxistral exposición oral con apoyo de lecturas, documentos gráficos, documentales etnográficos, etc. Se valora asistencia a clase | 10 |
Traballos tutelados | A2 A4 A5 A7 A8 A13 A15 A16 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 | Sobre la elección de un tema, se valorará especialmente la estructura, la fidelidad etnográfica del relato así como la capacidad de análisis para discutir resultados e inferir conclusiones | 10 |
Proba obxectiva | C1 C3 C4 C6 | examen escrito | 70 |
Observacións avaliación | |||
Los alumnos que suspendan o no se presenten a la primera convocatoria, podrán presentarse a la segunda convocatoria la cual, puede consistir en en un nuevo examen o bien en la realización de nuevos trabajos tutelados. Cuestión que, en su momento, será planteada por cualquiera de los dos profesores que imparten la asignatura. Los alumnos con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y con dispensa de asistencia a clase, deberán hablar con los profesores que imparten la asignatura a fin de establecer una propuesta de evaluación y seguimiento. En cualquier caso, estos alumnos tendrán la obligatoriedad de realizar, al igual que el resto de alumnos, las actividades (trabajos tutelados, seminarios, etc) más relevantes para ser evaluados y que marquen los profesores de la asignatura. Los trabajos considerados que son resultado de plagio (texto sin cita o referencia alguna), obtendrán un cero "0" en la asignatura. |
Fontes de información |
Bibliografía básica |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Bibliografía complementaria | |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Materias que continúan o temario | |||
|
Observacións | |