Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e manexar as ferramentas para a realización, conceptualización e lanzamento de coleccións. |
A6 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10
|
C3 C8
|
Coñecer as linguaxes plásticas e visuais no ámbito do deseño da industria da moda, para entender e interpretar as creacións artísticas de prendas de moda. |
A6 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10
|
C3 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Iniciación ó deseño en moda
|
- Deseño: funcións, técnicas, actitudes, ideas e valores
- A linguaxe da moda. A moda como sistema de comunicación non verbal e soporte de comunicación social.
- Referentes e contextos determinantes
|
2. O proceso creativo |
- A inspiración
- Moodboard/ mapas conceptuais
- Bosquexos e debuxo en detalle
- Aproximación a cores e materiais
- Documentos técnicos
- Prototipado
- Confección final
|
3. Identidade |
- Procesos de configuración de identidade
- Identidade cultural a través da moda e o seu poder transformador
|
4. Cores |
- Psicoloxía da cor
- Teorías. Círculo cromático e harmonías
- Carta de cores
- Aplicación á moda
|
5. Materiais |
- Tecidos e técnicas. Estilo, estética, ergonomía, funcionalidade, durabilidade, psicoloxía e posibilidades expresivas.
- Innovación e tecnoloxía
|
6. Reciclaxe e sustentabilidade |
- A influencia dos procesos de deseño e produción na sustentabilidade da moda. Fast fashion / Slow fashion. Zero waste. |
7.Técnicas de deseño experimental |
- Deconstrucción e transformación de volumes - Uso de novos materiais - FabTextiles- Cultura dixital experimental. Ferramentas de fabricación dixital. |
8. Contextos interdisciplinais |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 C3 C8 |
21 |
20 |
41 |
Obradoiro |
A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 C3 C8 |
10 |
25 |
35 |
Traballos tutelados |
A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 C3 |
6 |
40 |
46 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B2 B4 B8 B9 B10 C8 |
4 |
10 |
14 |
Proba obxectiva |
A6 A18 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 C3 C8 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas e exposicións orais complementadas co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó alumnado as bases fundamentais dos coñecementos e facilitar a súa aprendizaxe. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
O alumnado adaptarase á metodoloxía aprendizaxe-servizo de ser a elexida pola docente para o taller. |
Traballos tutelados |
Como complemento ás clases expositivas e interactivas, e có obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantado desenvolverá continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Proba obxectiva |
Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita en formato test, extenso ou gráfico |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para o seguemento e supervisión das actividades non presenciais vinculadas ós traballos tutelados |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A6 A18 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 C3 C8 |
Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita en formato test, extenso ou gráfico.
Esta proba poder ser sustituida por diferentes probas individuais que se realizarán durante o curso a modo de evaluación continua. |
30 |
Traballos tutelados |
A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 C3 |
Como complemento das clases expositivas e das interactivas, e co obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantado desenvolverá continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado. |
70 |
|
Observacións avaliación |
1. Avaliación . Para superar a materia o alumnado terá dúas oportunidades:
- Primeira oportunidade – Na primeira delas será avaliado polos resultados dos traballos individuais e grupais do taller. No caso de non superar os individuais deberá presentarse á proba mixta de tipo teórico-práctica según o calendario oficial (Xaneiro).
- Segunda oportunidade – no caso de non superar a avaliación na primeira oportunidade o almuno poderá facer uso da segunda oportunidade, según calendario oficial, que consistirá nunha proba mixta de tipo teórico-práctica.
2.- Convocatoria adiantada. Os alumnos que teñan dereito á oportunidade adiantada deberán presentarse a unha proba mixta de tipo teórico-práctica nas datas que estableza o calendario académico. 3.- Calificación de non presentado. Non entregar os traballos grupais nas datas designadas implica unha calificación de “Non presentado”
4.- Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
A asistencia é obrigatoria cando menos a un 80% das sesións que compoñen o curso. Sen este requisito, o alumnado non poderá aprobar por curso a materia.
Todos os aspectos relacionados con
"dispensa académica", "dedicación ao estudo",
"permanencia" e "fraude académica" rexeranse conforme á
normativa académica vixente da UDC.
Matrícula tardía. As persoas matriculadas con posterioridade a o inicio do curso académico deberán asistir ás clases teóricas e prácticas dende a data da súa matrícula, tendo a posibilidade de recuperar as prácticas realizadas até a data.
O resto de regras que non entren en contradición coas anteriores seranlles de aplicación do mesmo xeito que ó resto de estudantes.
Aqueles estudantes que participen programas de mobilidade saínte ou entrante adaptaranse ás mesmas normas que o resto do estudantado.
Plaxio. No relativo ao plaxio
se atenderá ao indicado no Art. 14º das Normas de avaliación, revisión e reclamación das
cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC.
Atención á diversidade: A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise a adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Humanidades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Díaz Sánchez, Julián. Arte, diseño y moda: confluencias en el sistema artístico. (Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2012). Jenkyn Jones, Sue. Diseño de moda. (Barcelona: Blume SL, 2013) Lurie, Alison. El lenguaje de la moda. (Barcelona: Paidos Iberica 2013) Meadows, Toby. Crear y gestionar una marca de moda. (Barcelona: Blume 2009) Renfrew,C. Renfrew, E. Creación de una coleccion de moda. (Mexico: GG 2010) Seivewright, Simón. Diseño e investigación. (Mexico: GG 2013) Smith, Alison. Confección de prendas de vestir. (Barcelona: Blume, 2013) Sorger, Richard and Udale, Jenny. The fundamentals of fashion design. (Bloomsbury Academic, 2017) Sposito, Stefanella. Los tejidos y el diseño de moda. Guía de referencia, características y uso delos principales tejidos. (Barcelona: Hoaki Books, SL) Steel, Valerie and Menkes, Suzi. Fashion Designers A-Z. (Taschen, 2018) Udale, Jenny. Diseño textil. Tejidos y técnicas. (Barcelona: Gustavo Gili SL, 2008, 2014) Viaseca, Estel. Desfiles de moda. Diseño, organización y desarrollo. (Barcelona: Promopress, 2010) Volpintesta, Laura. Fundamentos del diseño de moda: los 26 principios que todo diseñador de moda debe conocer (Barcelona: Promopress, 2015). |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Debuxo e Expresión Gráfica Aplicados á Moda/710G03006 | Fundamentos de Deseño Artístico da Moda/710G03002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Estética, Estilismo e Padronaxe/710G03016 |
|
|