Datos Identificativos | 2024/25 | ||||||
Asignatura (*) | Ética e Deontoloxía Profesional da Industria da Moda | Código | 710G03011 | ||||
Titulación | |||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||
Grao | 1º cuadrimestre |
Segundo | Formación básica | 6 | |||
Idioma |
|
||||||
Modalidade docente | Presencial | ||||||
Prerrequisitos | |||||||
Departamento | Humanidades |
||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||
Web | |||||||
Descrición xeral |
Esta materia ten como obxectivo introducir o estudante de primeiro ciclo do Grado GXIM nas nocións e problemas básicos da teoría ética, en primeiro lugar; En segundo lugar, introducirase ao alumno ás nocións básicas e aos problemas dunha rama da ética aplicada, a empresa ou a ética corporativa a tres niveis: macroeconómico, meso e micro; en terceiro lugar, este curso ten como obxectivo que o alumno poida poñer en práctica o que aprendeu aplicando os conceptos e enfoques da Ética á análise de dilemas hipotéticos e / ou reais no campo da ética empresarial ou empresarial, e no marco deste tamén aos posibles dilemas que xorden no exercicio profesional individual. En definitiva, preténdese proporcionar ao futuro profesional na xestión da industria da moda ferramentas analíticas e críticas, baseadas na ética e tamén na filosofía política, para avaliar o desenvolvemento da actividade empresarial en xeral e da industria da moda en particular. |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Introducir ao alumno do primeiro ciclo do Grado GXIM nas nocións e problemas básicos da teoría ética. | A15 |
B1 B4 |
C8 C9 |
Introducir ao alumno nas nocións básicas e os problemas dunha rama da ética aplicada, a ética empresarial ou corporativa, en tres niveis: macroeconómico, meso e micro. | A14 A15 A17 |
B3 B9 |
C5 C7 C8 |
Poñer en práctica o aprendido aplicando os conceptos e enfoques da Ética á análise de dilemas hipotéticos e / ou reais no campo da ética empresarial ou empresarial, e no marco deste tamén aos posibles dilemas que xorden no exercicio profesional individual. | A14 A15 A17 |
B2 B5 B6 B8 |
C4 C6 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
2. Ética no ámbito da actividade económica | A Xustiza e a distribución económica. A natureza da xustiza. El enfoque utilitarista de la Justicia. A alternativa ao utilitarismo na teoría da xustiza de Rawls. A natureza del capitalismo. Un análisis crítico do capitalismo. Os retos do futuro. |
1. Nocións básicas de ética | Ética e moral Definición de comportamento moral As raíces naturais do comportamento moral. Relación e distinción entre normas morais e outras normas: moral e relixión. Moral e Dereito. Normas morais e sociais. Niveis de razoamento moral. Modelos de argumentación moral: enfoques teleolóxicos e deontolóxicos. Da ética teórica á ética aplicada. A aparición da ética empresarial. Niveis de ética empresarial: macro, meso e micro. |
3. Ética da empresa | Os elementos fundamentais da ética empresarial: empresas, consumidores; medio ambiente natural y social. A Responsabilidade Social Corporativa (CSR / RSC / RSE) das empresas. Outras áreas de responsabilidade empresarial: a relación directa cos consumidores e o debate sobre a publicidade. A responsabilidade medioambiental das empresas: medio ambiente, dereitos dos animais. |
4. Ética profesional | A relación entre os profesionais e as empresas: os dereitos dos traballadores e as empresas. O conflito entre os deberes moráis dos traballadores e as súas obrigas profesionais. A discriminación e a desigualdade no entorno de traballo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Sesión maxistral | A15 B1 B2 B3 C8 C9 | 25 | 25 | 50 |
Estudo de casos | A14 A15 A17 B3 B6 C6 | 10 | 10 | 20 |
Prácticas a través de TIC | A14 A15 A17 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 C4 C7 C9 | 1 | 10 | 11 |
Eventos científicos e/ou divulgativos | A17 B4 B9 C4 C5 C7 | 3 | 3 | 6 |
Actividades iniciais | B1 | 3 | 3 | 6 |
Proba de ensaio | B1 B2 B3 B4 B5 C4 C7 C9 | 3 | 24 | 27 |
Traballos tutelados | A15 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C4 C7 C8 C9 | 15 | 15 | 30 |
Atención personalizada | 0 | 0 | ||
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Sesión maxistral | Desenvolvemento en clase presencial das unidades, previa entrega aos alumnos do texto completo destas unidades, baseado á súa vez nas publicacións de investigación dos profesores responsables da materia e en traballos de referencia xerais e / ou especializados. |
Estudo de casos | Análise de casos reais ou hipotéticos sobre os problemas éticos aplicados suscitados no programa da materia. |
Prácticas a través de TIC | Realización de actividades teóricas ou prácticas específicas mediante medios de computación remota e entrega destas actividades, e de todas as outras actividades da materia a través da plataforma virtual da UDC. |
Eventos científicos e/ou divulgativos | Seminario presencial cun especialista e / ou investigador distinguido no campo da ética empresarial en xeral ou na ética da industria da moda en particular. |
Actividades iniciais | Cuestionarios previos de avaliación dos coñecementos básicos sobre ética e filosofía política, así como do coñecemento da filosofía en xeral. |
Proba de ensaio | Desenvolvemento escrito nun tempo limitado dun exercicio de análise teórico-práctico dun caso práctico co uso obrigatorio do material teórico da materia e no que o alumno deberá formular unha hipótese con argumentos e contraargumentos. |
Traballos tutelados | Resposta progresiva e supervisada dos exercicios de control incluídos ao final de cada unidade previamente facilitados aos estudantes, incluído o texto completo das conferencias. |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Traballos tutelados | A15 A17 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C4 C7 C8 C9 | Desarrollo por escrito en tiempo limitado de un ejercicio de análisis teórico y práctico de un caso práctico con uso obligatorio del material teórico de la asignatura y en el que deberá formularse una hipótesis con argumentos y contrargumentos. | 60 |
Proba de ensaio | B1 B2 B3 B4 B5 C4 C7 C9 | Desarrollo por escrito en tiempo limitado de un ejercicio de análisis teórico y práctico de un caso práctico con uso obligatorio del material teórico de la asignatura y en el que deberá formularse una hipótesis con argumentos y contrargumentos. | 40 |
Observacións avaliación | |||
Os estudantes que non teñan exención académica deberán completar os cuestionarios relacionados con todas e cada unha das materias do programa, así como todas as actividades que os profesores programan para as clases, incluída a recensión obrigatoria dun libro que se indica máis abaixo. Estes traballos serán avaliados continuamente e terán un peso na puntuación global do 60%. Será un requisito imprescindible a avaliar a asistencia regular (polo menos o 75% da asistencia acreditada pola folla de sinatura), coa participación e uso activo, ás sesións presenciais e en particular aos posibles seminarios organizados polos coordinadores da materia e da titulación. . Estes alumnos tamén terán que facer un exame oficial, cuxo peso na avaliación global será do 40%. Tanto na primeira oportunidade como na segunda oportunidade, para ser cualificado, o alumno debe ter entregado todos e cada un dos cuestionarios obrigatorios dos temas da materia. Os grados do traballo que os alumnos aprobaron na primeira oportunidade manteranse para a segunda oportunidade e engadiranse ás cualificacións obtidas neste. Na segunda oportunidade non será necesaria a entrega de actividades adicionais na clase. Na segunda oportunidade será obrigatorio tamén a realización dun exame oficial. En todas as cuestións relativas aos estudantes con dispensación académica, esta guía rexerase pola normativa específica establecida en cada momento pola UDC e polas normas ou criterios específicos que a Facultade de Humanidades e Documentación tamén estabeleceu. NOTA ADICIONAL: ACTIVIDADE OBRIGATORIA QUE OS ALUMNOS DEBEN Elena Salcedo: Moda ética para un futuro sostenible. Os estudantes, con IN THE CASE OF ERASMUS STUDENTS THAT COULDN´T READ SPANISH, THEY MUST READ AND WRITE A TEN PAGES SUMMARY OF THE FOLLOWING BOOK: Gwilt, Alison and Timo Rissanen. Shaping Sustainable Fashion: Changing the Way We Make and Use Clothes. London; Washington, DC: Earthscan, 2010. (A copy will be provided to students.) |
Fontes de información |
Bibliografía básica | |
Blackburn, S. (2003). Ethics : a very short introduction. Oxford ; New York: Oxford University Press. Guisán, E. (2006). Introducción a la ética (3ª ed.). Madrid: Cátedra. Gwilt, Alison y Timo Rissanen. Shaping Sustainable Fashion : Changing the Way We Make and Use Clothes. London ; Washington, DC: Earthscan, 2010. Lozano, F. (2011). Qué es la ética de la empresa. Barcelona: Proteus. Como e-book en 2012. Panza, C., y Potthast, A. (2010). Ethics for dummies. Hoboken: Wiley. Salcedo, Elena: Moda ética para un futuro sostenible. Barcelona, ??Gustavo Gili Editorial, 2014. Velasquez, M. G., Herrero Díaz, M. d. J., & Estrada Velázquez, E. (2012). Ética en los negocios : conceptos y casos (7ª ed.). México: Prentice Hall. Existe también la 7ª ed. en inglés: Velasquez, Manuel G. (2012): Business ethics : concepts and cases. New York: Pearson. *****Esta será la obra básica de referencia***** |
|
Bibliografía complementaria | |
Conrad, C. A. (2018). Business Ethics - A Philosophical and Behavioral Approach. Cham: Springer Nature. Cortina Orts, A. (2008). Ética de la empresa : claves para una nueva cultura empresarial (8ª ed.). Madrid: Trotta. Frederick, R. E. (2002). A companion to business ethics. Oxford: Blackwell Publishers. Heath, E., Kaldis, B., & Marcoux, A. (2019). The Routledge Companion to Business Ethics. London: Routledge. Hinman, L. M. (2013). Ethics : a pluralistic approach to moral theory (5th ed.). Boston, MA: Wadsworth Pub Co. Hoffman, W. M., Frédérick, R., & Schwartz, M. S. (2014). Business ethics : readings and cases in corporate morality (5th ed ed.). Chichester (West Sussex): Wiley. Klein, N. (1999). No space, no choice, no jobs, no logo : taking aim at the brand bullies. New York: Picador USA. Klein, N. (2017). No logo : el poder de las marcas. Barcelona [etc.]: Paidós. Minney, S. (2017). Slave to Fashion. Oxford: New Internationalist Publications. Minney, S., & Watson, E. (2011). Naked fashion : the new sustainable fashion revolution. Oxford New Internationalist. Savater, F. (2014). Ética para la empresa. Barcelona: Conecta. Shaw, W. H. (2017). Business ethics (9th edition. ed.). Boston, MA: Cengage Learning. Svendsen, L. F. H. (2006). Fashion : a philosophy. London: Reaktion. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Materias que continúan o temario |
Observacións | |