Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Estratexias de Promoción en Moda I: Comunicación Código 710G03021
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Crespo Pereira, Verónica
Correo electrónico
veronica.crespo@udc.es
Profesorado
Crespo Pereira, Verónica
Correo electrónico
veronica.crespo@udc.es
Web http://humanidades.udc.es/estudos/gim
Descrición xeral A comunicación ocupa un espacio destacado na xestión empresarial na industria da moda. A materia introduce ó alumno nos conceptos fundamentais da comunicación, así como na construción de planes estratéxicos e operativos que deriven na eficacia comunicativa da marca de moda.


Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Analizar e interpretar a contorna económica, política, socio-cultural, tecnolóxica e comunicativa dunha marca de moda. A8
A19
B2
B4
B5
B9
C1
C9
Identificar, valorar, xestionar e aproveitar estratéxicamente os activos intanxibles da organización. A1
A7
A8
A19
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C5
C7
C8
C9
Fixar os obxectivos de comunicación dunha organización, adaptando os recursos e estratexias comunicativas aos obxectivos organizacionais A19
B2
B4
B5
B7
B9
C8
C9
Deseñar e presentar o plan de comunicación dunha organización incorporando obxectivos, definindo o público obxectivo e a súa correspondencia coas estratexias comunicativas. A5
A6
A7
A8
B7
B9
C3
C7
C9
Comprender como a eficacia da campaña depende dunha estratexia de comunicación debidamente planificada A1
B7
B9
C8
C9
Proponer un mix promocional que permita conseguir os obxetivos corporativos A8
B7
B8
C1
C3
Saber avaliar os resultados dunha campaña de comunicación. A1
A8
B7
B9
C3

Contidos
Temas Subtemas
Parte I. Introducción á comunicación
1.1. Qué é comunicación?
1.2. Elementos da comunicación
1.3. Modelos da comunicación
Parte II. A comunicación de marketing como estratexia integral na industria da moda 2.1. A marca de moda
2.2. O briefing
2.3. Brand equity, imaxen de marca, reputación
2.4. O plan de comunicación
2.5. A elaboración do plan de comunicación no campo da moda
2.6. Diseño de mensaxes e selección dos canais de comunicación
2.7. Medición da eficacia da comunicación
Parte III. Ferramentas de comunicación na industria da moda 3.1. Políticas operativas de comunicación
3.2. O mix promocional no ámbito da moda (promoción de ventas, publicidad, marketing directo, publicidad en el lugar de venta, escaparatismo)
3.3. Marketing digital y estrategias de posicionamiento online y de redes sociales (SEO, SEM, Google Analytics...)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A8 A19 B2 B4 B5 B7 B8 B9 C1 C9 2 2 4
Sesión maxistral A5 A6 A7 B2 B3 B6 C4 C5 C7 C8 21 42 63
Lecturas B5 B7 B9 0 4 4
Traballos tutelados A8 A19 B2 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C7 C9 19 57 76
Proba de resposta múltiple A1 C3 1 0 1
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Os alumnos realizarán, de forma grupal, un traballo final (plan de comunicación) que deberán presentar tanto oralmente como por escrito ó final do curso. A defensa oral do traballo, que terá a súa correspondente parte por escrito, realizarase na derradeira semana de clases e será evaluable.
Sesión maxistral Expondranse en clase os fundamentos teóricos da materia mediante o uso de apoio visual e audiovisual.
Lecturas Os alumnos terán acceso a lecturas complementarias ó temario que lles permitirá profundizar sobre a teoría impartida na clase maxistral.
Traballos tutelados Nos traballos tutelados os alumnos recibirán instrucións por parte do docente para guiar o traballo práctico. Deberán elaborar, por grupo, un plan de comunicación que será feito tanto na aula (sesión interactiva) coma fora dela (traballo autónomo) y evidenciarase por medio dun traballo escrito ó final do curso.
Proba de resposta múltiple Exame tipo test de resposta múltiple onde só unha opción é correcta. As respostas incorrectas penalizarán.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Si se presenta algunha dúbida relativa ó material teórico ou ó proxecto, ponse a disposición horas de atención personalizada a tal efecto. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase un horario específico de asistencia, compatible coa súa dedicación.


ATENCIÓN Á DIVERSIDADE:

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise a adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Humanidades.


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A1 C3 Prueba individual de elección múltiple cunha soa resposta correcta. As respostas incorrectas penalizarán.
Tódolos materiais e contidos impartidos a tratados na aula, xa sea virtual como presencialmente, poderán formar parte das preguntas do exame.
O exame, de carácter individual, deberá prepararse empregando todos os materiais na plataforma virtual, é dicir, non só facer uso das diapositivas senón tamén das lecturas, materiais audiovisuais e notas que se tomen na aula.

É preciso que os alumnos pasen o exame, é decir, obter unha puntaxe igual ou superior a 2,5 puntos de ata un total de 5.
50
Presentación oral A8 A19 B2 B4 B5 B7 B8 B9 C1 C9 Todos os membros do grupo deberán presentar oralmente o traballo final.Na defensa oral, os alumnos deberán presentar adecuadamente os principais puntos do traballo e demostrar coñecemento do tema, así como responder correctamente ás preguntas formuladas polo el docente no caso de habelas.
A avaliación da presentación oral que será individual. Neste punto poderase alcanzar un máximo de 0,5 puntos. Adicionalmente, asistencia e participación en exposición e participación activa do alumnado durante todo o curso contará cun máximo de 0,5 puntos.
10
Traballos tutelados A8 A19 B2 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C7 C9 Por grupos, os alumnos deberán facer un traballo final (plan de comunicación).
Este traballo se desenvolverá tanto na clase práctica como fora de ela (traballo autónomo).
O traballo será presentado por escrito ó final do curso e deberá respetar os puntos sinalados na rúbrica socializada na clase. O plan de comunicación supón un un total de 4 puntos máximos a acadar. Todos os membros do grupo obterán a mesma puntaxe.

O aprobado do proxecto está no 2,5 puntos sobre 5, resultante da suma do traballo escrito (ata 4 puntos) e presentación oral/participación activa (ata 1 punto).
40
 
Observacións avaliación

La nota final resultará de la suma de las notas totales obtenidas por el alumnado en las metodologías, sin requerirse nota mínima para aprobar cada una de ellas, y según los pesos indicados. Para aprobar la asignatura, tanto en la primera como en la segunda oportunidad, se requiere un mínimo de 5,00 puntos sobre 10 en total. 

Los alumnos que hayan suspendido la primera oportunidad podrán repetir ambas partes en segunda convocatoria para alcanzar el máximo de 10 puntos, si por el contrario optan non presentarse a alguna de las partes se conservará la nota obtenida en la primera oportunidad. Para aprobar en la segunda oportunidad se requiere un total de 5 puntos sobre 10 resultante de la suma de las dos partes evaluadas. 

La calificación de no presentado corresponde al alumnado cuando solo participe en actividades de evaluación que tengan una ponderación inferior al 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 


Para los estudiantes con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica la ponderación para la calificación obtenida en el examen será del 100%. Para la oportunidad adelantada, la evaluación será un examen tipo test (proba objetiva de respuesta múltiple) (100% nota) donde los errores penalizarán. 

Todos los aspectos normativos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación al estudio”, “permanencia” y “fraude académico” se regirán de acuerdo con la normativa académica vigente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Diaz Soloaga, P. (2014). Comunicación y gestión de marcas de moda. Editorial Gustavo Gili
Tungate, M. (2008). Fashion Brands. London: Kogan Page
Mitterfellner, O. (2019). Fashion Marketing and Communication: Theory and Practice Across the Fashion Industry. Routledge
Lea-Greenwood, G. (2013). Fashion Marketing Communications. Wiley
Aaker, D. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing on the value of a brand name. New York: Free Press
Posner, H. (2016). Marketing de moda. Barcelona: Gustavo Gill
Martínez-Navarro, G. (2017). Marketing y comunicación de moda. Madrid: ESIC
Garre, O. (2018). Marketing y comunicación de moda, lujo y lifestyle. Madrid: CEU
Graham, B, Anouti, C. (2018). Promoting fashion. Laurence King Publishing
Harris, C. (2017). The fundamentals of digital fashion marketing. Bloomsbury

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Márketing e Investigación de Mercados de Moda/710G03012

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Estratexias de Promoción na Moda II: Publicidade e Relacións Públicas/710G03027

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías