Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Comportamento Informacional Código 710G04005
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Alfaya Lamas, Elena
Correo electrónico
elena.alfaya@udc.es
Profesorado
Alfaya Lamas, Elena
Correo electrónico
elena.alfaya@udc.es
Web
Descrición xeral Materia na que se estudian as necesidades de información dos usuarios e o xeito en que buscan e fan uso da mesma en diferentes contextos. Veremos o comportamiento humano tanto individual como colaborativo frente as fontes e canles de información, incluindo a búsqueda activa, pasiva e o uso da información. Distinguiremos conceptos, teorías, modelos teóricos e paradigmas relacionados co comportamiento informacional. Asimesmo, analizaremos o efecto do comportamiento informacional na xestión dos servicios de información e na sociedade. Además, identificaremos los factores y elementos que inciden en el comportamiento informacional y aplicaremos métodos para el estudio de los hábitos en el consumo, acceso y uso de la información.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer e comprender para xestionar A1
A3
A4
B5
B6
C3
C6
Integrar o coñecemento A2
A3
A4
B2
B3
B4
C2
C3
Capacidade de reflexión, planificación e análise A1
A2
A3
A22
B6
B7
B8
B9
B10
B11
C2
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución ao comportamento informacional Conceptos básicos
A interacción humana coa información
2. Modelos para estudiar o comportamiento informacional (CI) Paradigmas de CI
Teorías de CI
Modelos de CI
Tecnología y comportamiento informacional
El efecto del comportamiento informacional en la gestión de los servicios de información y en la sociedad

3. Métodos para o estudio dos hábitos no consumo, acceso e uso de la información Novas formas de consumo da información da xuventude
Encuestas
Entrevistas
A técnica do incidente crítico
A Observación
Grupos de discusión

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A4 A22 B3 B4 2 40 42
Estudo de casos B2 B6 B9 B10 B11 6 20 26
Seminario B8 B9 C2 C3 C6 9 9 18
Prácticas a través de TIC B7 B8 B9 4 8 12
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A22 B5 21 21 42
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Examen teórico-práctico sobre os contidos da materia
Estudo de casos Estudio de casos particulares relacionados con los paradigmas del comportamiento informacional
Seminario Profundización en los modelos teóricos de manera práctica y reflexiva
Prácticas a través de TIC Prácticas relacionadas con los contenidos teóricos vistos en las sesiones magistrales.
Sesión maxistral Sesiós explicativas dos contidos da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Prácticas a través de TIC
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Descrición
Se fixará un horario de titorías que, seguindo as directrices da UDC para este curso académico, serán online. Nas titorías se atenderán asuntos relativos ás metodoloxías empregadas nesta materia.
Se realizarán titorías individualizadas nas que se abordarán dudas, interpretacións e outras cuestións vinculadas cos contidos da materia e os traballos.
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Apoio directo ás cuestións plantexadas no desenvolvemento das diferentes prácticas.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, e si a situación o permite, se utilizarán as titorías presenciais ou on line, o correo electrónico, Teams e Moodle.
De maneira específica, as medidas de dedicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen:

-Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo coa profesora para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade.

-Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no reglamento.

-Deben realizar tanto o examen como as prácticas, as lecturas, portafolios e traballo.

-As datas de entregas oficiais fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as quenes entregarán todo o que haia que entregar como muy tarde 15 días antes do exame oficial.

Aqueles alumnos/as que dispoñan de algún tipo de dispensa oficial para asistir a clase deben comunicarllo á profesora ao inicio do curso e asistir a titorías previamente acordadas para que poidan facer un bon seguimento da materia. É imprescindibel que estos/as alumnos/as asistan ao mínimo de clases oficialmente fixado e que realicen as tareas de clase.

Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propoñer as variacións ou modificacións necesarias.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Estudo de casos B2 B6 B9 B10 B11 Se entregará un PORTAFOLIOS que recogerá todos los Estudios de casos realizados en clase o en casa. 10
Seminario B8 B9 C2 C3 C6 Se entregará un PORTAFOLIOS que recogerá todo lo realizado en los Seminarios 20
Prácticas a través de TIC B7 B8 B9 Se realizarán prácticas en clase relacionadas con las sesiones magistrales. Se entregarán en el PORTAFOLIOS. 20
Proba obxectiva A4 A22 B3 B4 Examen teórico-práctico sobre os contidos da materia 50
 
Observacións avaliación

Para aprobar la materia, es preciso obtener una nota media de 5 sobre
10
que se calculará atendiendo a los porcentajes señalados para cada
metodología en el apartado de evaluación. Será imprescindible obtener un
mínimo de 4 sobre 10 en la prueba mixta (examen), en los estudios de
casos, prácticas a través de TIC y en los seminarios, de lo contrario la
nota global de la
materia no será superior a 4,5.

SEGUNDA OPORTUNIDAD:

Podrán
presentarse a la segunda
oportunidad sólo aquellos/as estudiantes que no superen la materia
en la primera oportunidad. Se respetarán las mismas condiciones y
porcentajes de la primera oportunidad. Se guardarán las notas
relacionadas con las diferentes metodologías mencionadas en el apartado
de evaluación que resultaran aprobadas, por lo que los alumnos podrán
recuperarán solo la parte/partes que tengan suspensas. Será obligatorio
comunicar a la profesora como se abordará a la evaluación en esta
segunda oportunidad.
Para presentarse al examen (prueba objetiva) será requisito
imprescindible
haber presentado previamente el PORTAFOLIOS que incluya los estudios de
casos, seminarios y prácticas a través de las TIC, en el plazo que se
señale.

ALUMNOS CON DEDICACIÓN A tiempo parcial O DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS A Las AULAS LEGALMENTE RECONOCIDA:

Tendrán
que acordar una tutoría en las dos primeras semanas de clase con el fin
de establecer un plan de trabajo idóneo y de entregas para la la
primera oportunidad. Si los alumnos no solicitan esa primera tutoría en
las dos primeras semanas de clase, se entenderá que optan por presentar
los trabajos en las mismas fechas con el resto del alumnado. En la
segunda oportunidad, las fechas de entrega límite serán las mismas que
para el resto del alumnado. El resto de las condiciones serán las mismas
que para los otros alumnos.

Todos los aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” se regirán de acuerdo con la normativa académica vixente da UDC.”


Fontes de información
Bibliografía básica

Abadal Falgueras, Ernest. Sistemas y servicios de información digital. Gijón : Trea, 2001Martín Vega, Arturo. Fuentes de información general. Gijón : Trea, 2005

Martínez de Sousa, José. Diccionario de bibliologíaMAXYMUK, John, (ed). Finding Government Information on the Internet: a howto-do-it Manual. New York: Neal Schuman, 1995.

MICHEL, Pepa. Cooperación comunitaria en el campo de las bibliotecas. En: VI Jornadas Bibliotecarias de San Sebastián, 1992, 1-3 de noviembre, p. 77-88.

OSUNA ALARCÓN, Rosario M. Los Sistemas de Información de la Organizaciones Internacionales. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2000.

Sistemas de Información. Tendencias, evolución y repercusiones. Ciencias de la Información. 1992, 23, 2, p. 83-96.

— y FERNÁNDEZ GARCÍA, Manuel, AGUILAR NOGUERAS, Socorro. Gestión de la información y documentación en las organizaciones: una aportación bibliográfica. Revista General de Información y Documentación. 1992, vol. 2, n.º 1, p. 33-69.

— y LÓPEZ YEPES, José. Políticas de Información y Documentación. Madrid:

Síntesis, 1994.

ROZSA, György. L’echange international de publications. Bulletin de l’Unesco à l’intention des bibliotheques. 1962, vol. 16, p. 15-22. United Nations Library at Geneva: an International Relations Research Centre. International Library Review. 1976, n.º 8, p. 119-126.

Sánchez, A. (2012) Comportamiento Informacional y estudios de usuarios. Disponible en: http://t.co/hfK3npdc

Zayas Caballero, Irisleydis. Comportamiento Informacional: Aproximaciones teóricas. Tesis para obtener el título de Licenciada en Bibliotecología y Ciencias de la Información. Tutor: Israel A. Núñez Paula. Universidad de La Habana. Dic. 2012. 99 p.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías