Competencias / Resultados do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Distinguir as diferentes etapas da actividade científica. |
A1 A3 A4
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B2 B3 B11
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C3
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Coñecer o funcionamento da política científica e os sistemas de I+D+i, especialmente no Estado español e Galiza. |
A1 A11 A12 A13
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B2 B3 B11
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C3 C6 C7
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Identificar os trazos dos diversos servizos de apoio á investigación. |
A1 A3 A4 A11 A13
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B2 B4 B5 B9 B11
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C3
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Planificar e organizar servizos de apoio á investigación. |
A1 A3 A4
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B6 B7 B8 B11
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C3 C6
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A investigación e as suas etapas
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1.1. Definición de investigación e conceptos relacionados
1.2. As fases da investigación:
1.2.1 Fase conceptual
1.2.2 Fase metodológica
1.2.3 Fase empírico-analítica
1.2.4 Fase de presentación de resultados |
2. A política científica e os sistemas de I+D+i
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2.1. Observatorios de Ciencia e Tecnoloxía
2.2. Axencias de I+D+i |
3. Servizos de apoio á investigación
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3.1. Servicios de apoyo a la investigación en España
3.2. Servicios de apoyo a la investigación no mundo |
4. O apoio á investigación e as novas profesións |
4.1 Formación de personal investigador
4.2 Empleo e desarrollo profesional
4.3 Cursos de alta especialización |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B7 B9 |
4 |
10 |
14 |
Proba obxectiva |
A4 A11 A12 A13 B2 B3 B4 B5 |
2 |
20 |
22 |
Prácticas a través de TIC |
C6 C7 |
9 |
20 |
29 |
Solución de problemas |
B9 B11 |
7 |
28 |
35 |
Sesión maxistral |
A1 A3 B6 B7 B8 B9 B11 C3 |
20 |
20 |
40 |
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Atención personalizada |
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10 |
0 |
10 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades prácticas iniciales de introducción a la materia. Se presentarán en un PORTAFOLIOS final para su evaluación. |
Proba obxectiva |
Examen teórico y práctico. Prueba final. |
Prácticas a través de TIC |
Actividades prácticas sobre cada tema, a través de las TIC, que se realizarán en clase guiados por la profesora. Se presentarán en un PORTAFOLIOS. |
Solución de problemas |
Actividades prácticas que se presentarán en un PORTAFOLIOS. |
Sesión maxistral |
Tanto a parte teórica como a práctica serán explicadas en clase.
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Atención personalizada |
Metodoloxías
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Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Actividades iniciais |
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Descrición |
Haberá atención personalizada para todas as metodoloxías descritas: prácticas, clases teóricas e traballo tutelado. En ocasións está atención será no gabinete, en clase, via e-mail e via moodle.
Nota para estudantes con "dispensa académica de exención de asistencia":
De maneira específica, as medidas de adicación para el “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen:
-Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo co profesor para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade.
-Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no regulamento.
-Deben realizar un examen teórico e práctico así como entregar as lecturas e o traballo.
-As datas de entregas oficiales fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as quienes entregarán todo o que teñan que entregar como muy tarde 20 días antes do examen oficial definitivo.
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Proba obxectiva |
A4 A11 A12 A13 B2 B3 B4 B5 |
Examen teórico y práctico. Prueba final. |
50 |
Prácticas a través de TIC |
C6 C7 |
Actividades prácticas sobre cada tema, a través de las TIC, que se realizarán en clase guiados por la profesora. Se presentarán en un PORTAFOLIOS. |
20 |
Solución de problemas |
B9 B11 |
Actividades prácticas que se presentarán en un PORTAFOLIOS. |
15 |
Actividades iniciais |
B7 B9 |
Actividades prácticas iniciales de introducción a la materia. Se presentarán en un PORTAFOLIOS final para su evaluación. |
15 |
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Observacións avaliación |
É requisito imprescindíbel para aprobar presentar as lecturas, prácticas de clase (portafolios do alumno) e o traballo tanto oralmente como de forma escrita. Para aprobar o estudante debe conseguir un mínimo de 5/10 no traballo e tamén nas lecturas e prácticas. Si este non é o caso o alumno está suspenso. Ademais, na proba mixta o discendente ten que aprobar o exame para superar a materia. Non hai diferencia na evaluación entre a primeira e a segunda oportunidade. Nota para estudantes con "dispensa académica de exención de asistencia": De maneira específica, as medidas de adicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen: -Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo co profesor para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade. -Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no regulamento. -Deben realizar tanto o examen como as prácticas, as lecturas e o traballo. -As datas de entregas oficiales fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as quienes entregarán todo o que teñan que entregar como muy tarde 20 días antes do examen oficial. a. Para a primeira oportunidade os criterios e as actividades de evaluación para este alumnado son: prácticas, teoría, lecturas e traballo de fin de curso. O peso que tendrán na avaliación é o arriba indicado. b. Para a segunda oportunidade os criterios e as actividades de evaluación para este alumando son os mesmos que en a. Plaxio: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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- Codina-Vila M. Íñigo R. (2015). De la investigación al investigador. Adaptando servicios en la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté [From research to researchers. Adapting services at the Rector Gabriel Ferraté Library]. El Profesional de la Información, 24(5), 648. 10.3145/epi.2015.sep.13 | - Freixa i Pedrals E. (1986). Arrels per a una universitat [Roots for a university]. Universitat Politècnica de Catalunya. | Gómez, R., López, M., Mestre, M., Prats, J., & Rovira, A. (2004). Towards the integral management of library collections at the Technical University of Catalonia (UPC). IATUL Proceedings, 4. Retrieved from http://hdl.handle.net/2117/1688 | - González-Solar, L. (2016). La biblioteca universitaria orientada a la investigación?: propuesta de un modelo de servicio centrado en el usuario desde la perspectiva del marketing[Research-oriented university library: proposal for a user-centred service model from a marketing perspective] [Doctoral dissertation, Universidade da Coruña]. http://hdl.handle.net/2183/17112 - Guédon, J.-C. (2001) In Oldenburg’s long shadow: librarians, research scientists, publishers, and the control of scientific publishing. Creating the Digital Future: Association of Research Libraries 138th Annual Meeting. Retrieved from http://eprints.rclis.org/6375/ | - Hernández Armenteros J. Pérez García J. A. (Eds.). (2016). La Universidad española en cifras 2014/2015 [The Spanish University in figures 2014/2015]. CRUE Universidades Españolas. Retrieved from http://www.crue.org/Documentos%20compartidos/Publicaciones/Universidad%20Espa%C3%B1ola%20en%20cifras/UEC_14-15.pdf | |
- Martínez D. López-Vivancos M. Sunyer-Lázaro S. Vives-Gràcia J. (2007). La planificación como estrategia en las bibliotecas de la UPC[Strategic planning and the Technical University of Catalonia (UPC) libraries]. El Profesional de la Información, 16(4), 344–353. 10.3145/epi.2007.jul.08 | - Participación española en Horizonte 2020: resultados provisionales (2014-2018). (2019). [Spanish participation in Horizon 2020: provisional results (2014-2018)]. Madrid: Gobierno de España. Centro para el Desarrollo Tecnológico Industrial. Retrieved from http://eshorizonte2020.cdti.es/recursos/doc/Programas/Cooperacion_internacional/HORIZONTE%202020/22646_295295201913129.pdf | |
- Plan estatal de investigación científica y técnica y de innovación: 2017-2020. (2017). [National plan for scientific and technical research and innovation: 2017-2020]. Madrid: Gobierno de España. Retrieved from https://www.ciencia.gob.es/stfls/MICINN/Prensa/FICHEROS/2018/PlanEstatalIDI.pdf | - Pocull, R., Codina-Vila, M., Iñigo, R., Matheu, S., Clavero, J., & Pérez, A. (2019). recerTIC UPC: a new approach to bibliometric analysis for a research university. In ISSI 2019 17th International Conference on Scientometrics & Informetrics (pp. 2588-2589). Roma: Edizioni Efesto. Retrieved from http://hdl.handle.net/2117/169078 | |
- Ribeiro, A., Costa, L., & Seixas, P. (2020). Serviços de Apoio à Investigação nas Bibliotecas U.Porto [Research Support Services at U.Porto Libraries] [online survey]. Retrieved from https://feup.libwizard.com/id/977f1a46701c0a339789bd54861e426b - Rovira, A. (2007). Les biblioteques universitàries i el suport a la recerca [Academic libraries and research support services]. BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, (18). Retrieved from: http://bid.ub.edu/18rovir1.htm | |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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