Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Márketing Dixital de Servizos de Información Código 710G04023
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Mandiá Rubal, Sara
Correo electrónico
sar.mandia.rubal@udc.es
Profesorado
Mandiá Rubal, Sara
Maseda Seco, Diego
Correo electrónico
sar.mandia.rubal@udc.es
d.maseda@udc.es
Web
Descrición xeral Abórdanse conceptos básicos de márketing e estratexias de promoción de utilidade no ámbito dos servizos de información, así como a metodoloxía para establecer un plan de márketing neste contexto.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Distinguir e dominar os conceptos, fundamentos e métodos dos servizos de información de mercadotecnia. A1
A3
A11
A13
A17
B4
B7
C1
C4
Coñecer o impacto das tecnoloxías na comercialización dos servizos de información. A1
A3
A11
A13
A17
B4
B7
C1
C4
Identificar e dominar ferramentas de promoción e marketing dixital. A1
A3
A11
A13
A17
A22
B1
B4
B7
B9
B11
C1
C2
C4
Aplicar os fundamentos e contidos para o deseño dun plan de mercadotecnia dixital de servizos de información. A1
A17
B1
B4
B7
B9
B11
C1
C2
C4
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. INTRODUCCIÓN AO MÁRKETING NOS SERVIZOS DE INFORMACIÓN
1.1 Conceptos e fundamentos do márketing.
1.2 Márketing estratéxico e márketing operativo
1.3 Márketing en servizos de información
2. MÁRKETING DIXITAL NOS SERVIZOS DE INFORMACIÓN
2.1. Márketing dixital e conceptos relacionados
2.2 A promoción dos servizos de información no ámbito dixital
3. DESEÑO DUN PLAN DE MERCADOTECNIA DIXITAL EN SERVIZOS DE INFORMACIÓN. 3.1 Análise de exemplos
3.2 Metodoloxía
3.3 Aplicación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A1 A3 A11 A13 A17 A22 B4 B7 C1 C2 C4 C8 1 6 7
Portafolios do alumno A1 A3 A11 A13 A17 A22 B1 B4 B7 B9 B11 C1 C2 C8 5 45 50
Traballos tutelados A1 A3 A11 A13 A17 B1 B4 B7 B9 B11 C1 C2 C4 C8 1 45 46
Lecturas A1 A3 A11 A13 B7 0 38 38
Sesión maxistral A1 A3 A11 A13 A17 B1 B7 B9 B11 C4 8 0 8
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Ó longo das aulas procurarase a interación entre o alumnado e profesorado de xeito ordeado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. Os alumnos terán que falar de/expoñer dos traballos prácticos que realicen. Requerirase unha presentación de diapositivas con voz na que se expondrá o traballo tutelado.
Portafolios do alumno Cartafol cos traballos dos alumnos que deben entregar no/s prazo/s estipulado/s pola profesora. Incluirá as distintas actividades realizadas en clase: resumenes ou esquemas, test, exercicios prácticos... Permitirá profundar sobre os contidos e realizar o seguimento dos coñecementos adquiridos.
Traballos tutelados Realización por parte del alumnado de un trabajo autónomo orientado a la profundización en los contenidos de la materia, bajo la vigilancia y seguemento de la profesora. Consistirá no deseño dun plan de marketing digital en servicios de información ficticio. Se proporcionarán instrucciones precisas para su realización.
Lecturas Prescribiranse lecturas relacionadas cos contidos da materia.
Sesión maxistral Exposición oral dos contidos básicos da materia, elaborados e expostos pola docente, que pode apoiarse en medios audiovisuais. Abordaranse cuestións teóricas e prácticas necesarias para o desenvolvemento do traballo tutelado e os traballos do portafolios.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Presentación oral
Portafolios do alumno
Lecturas
Descrición
As titorías da materia permitirán aos estudantes resolver dúbidas sobre os contidos, a forma de preparar o traballo tutelado, traballos do portafolios e as presentacións orais.

En xeral e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as titorías, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC. Poderanse realizar titorías por Teams, acordándoas previamente por correo electrónico coa profesora.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A3 A11 A13 A17 B1 B4 B7 B9 B11 C1 C2 C4 C8 Valorarase a adecuación ás pautas marcadas para cada actividade, o contido, as achegas por parte dos alumnos, a coherencia da súa estructura, a redacción e presentación. Poderán especificarse outros criterios de avaliación particulares no momento da presentación das actividades aos alumnos. 50
Presentación oral A1 A3 A11 A13 A17 A22 B4 B7 C1 C2 C4 C8 Terase en conta a participación nas aulas expoñendo ou traballo propio relación co portafolios e o traballo tutelado. Valorarase a calidade do traballo e a profundidade da reflexión realizadas, así como a corrección e claridade expositiva. 10
Portafolios do alumno A1 A3 A11 A13 A17 A22 B1 B4 B7 B9 B11 C1 C2 C8 Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas persoais, a claridade na formulación e estrutura, a capacidade de síntese, a redacción e presentación, fontes e bibliografía utilizada. 40
 
Observacións avaliación

PRIMEIRA OPORTUNIDADE: 

Para aprobar a materia, é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación. Será imprescindible obter un mínimo de 4 sobre 10 no portafolios e o traballo tutelado, de non ser así a nota global da materia non será superior a 4,5. Non se avaliarán traballos entregados fóra de prazo ou non acordados coa profesora previamente cando sexa preciso. Unha vez realizado un dos traballos do portafolios, se as restantes entregas da metodoloxía non se entregan nos prazos establecidos cualificaranse cun 0. Este será tamén o caso dos traballos que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados ou plaxiados. A cualificación será de non presentado (N. P.), cando non se entregue ningún dos traballos do portafolios ou o traballo tutelado, 

SEGUNDA OPORTUNIDADE: 

Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. Realizarase unha proba mixta (exame) co valor do 50% e entregásese o traballo tutelado (50%). Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas na primeira oportunidade, polo que os alumnos entregarán só o traballo tutelado (se aprobaron o portafolios) ou realizarán só o exame (se aprobaron o traballo tutelado). Será obrigatorio comunicar á profesora como se abordará a avaliación nesta segunda oportunidade. Será obrigatorio acordar coa docente previamente o tema do traballo tutelado, se non se fixo durante o curso, como mínimo, un mes antes da data fixada para o exame pola Facultade. Para presentarse ao exame, é requisito imprescindible presentar previamente o traballo tutelado. A cualificación será de non presentado (N. P.), se non se concorre ao exame ou non presenta o traballo tutelado.

A proba mixta (exame): método de avaliación dos coñecementos e habilidades adquiridos polo alumnado, podendo combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta curta (pechada ou non) e outras algo máis extensas para que o alumno reflexione sobre os contidos tratados na materia. Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas expostas, o nivel de coñecementos demostrado, a ausencia de erros, as achegas persoais, así como a capacidade do alumnado para sintetizar, desenvolver, comparar ou relacionar de forma autónoma o contido teórico-práctico da materia. Terase en conta a expresión, corrección ortográfica e presentación, que poderán restar puntos.

 

ALUMNOS CON DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL OU DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS Ás AULAS LEGALMENTE RECOÑECIDA: 

Terán que acordar unha titoría nas dúas primeiras semanas de clase co fin de establecer un plan de traballo idóneo e de entregas para a a primeira oportunidade. De non realizarse esa primeira titoría na que se acordará unha data de entrega alternativa, entenderase que o alumno opta por presentar os traballos na mesmas datas que o resto do alumnado. 

Poderán ser dispensados da participación nas aulas (o 10% de "presentación oral"), tendo neste caso o portafolios o valor do 50%. Na segunda oportunidade, non haberá diferenzas no sistema de avaliación en relación co proposto para o resto do alumnado.


Fontes de información
Bibliografía básica

De Sáez, E. E. (2002). Marketing Concepts for Libraries and Information Services. London: Facet Publishing.

Fernández Marcial, V. (2004). Promoción de los servicios de la biblioteca: un enfoque desde el marketing no convencional. Biblios: Revista electrónica de bibliotecología, archivología y museología 20.

Fernández Marcial V. (2008). La eficiación de la comunicación promocional en los servicios de información y documentación. Roseras Carcedo, E. (coord.). Los servicios de información y documentación en el marco de la cultura y el arte contemporáneo, Gijón: Trea, pp.247-270.

Fernández Marcial, V. (2013). E-marketing for Libraries. En Gupta, D. K.; Koontz, C.; Massísimo, A. (eds.). Marketing Library and Information Services II, München: K.G.Saur, 335-343.

Fernández Marcial, V. (2015). Marketing mix de servicios de información: valor e importancia de la P de producto. Bibliotecas. Anales de Investigación 11, 64-78

Miyagi, F. (2001). Marketing en unidades de información y afines: ¿Sólo una moda? Biblios 10.

Santesmases Mestre, M. (2012). Marketing. Conceptos y estrategias. Madrid: Pirámide.

Zulima o Zulia

https://www.bizkaia.eus/home2/archivos/DPTO4/Temas/producto44manual-de-marketing-y-comunicacion-cultural_web.pdf?hash=b5ad6fffcebe83d5e8d775761e5b9fdf

Y una tesis: plan de marketing..

Bibliografía complementaria

Las docentes podrán proporcionar en las clases bibliografía específica para cada uno de los temas y actividades a desarrollar, con el fin de profundizar o adecuar y actualizar de manera continua los contenidos de la materia.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías