Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Informática para o Tratamento e Xestión da Información Código 710G04024
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Gestal Pose, Marcos
Correo electrónico
marcos.gestal@udc.es
Profesorado
Gestal Pose, Marcos
Puente Castro, Alejandro
Correo electrónico
marcos.gestal@udc.es
a.puentec@udc.es
Web
Descrición xeral Familiarizarse cos computadores, as súas funcions, manexo básico e os sus componentes. Usar as aplicaciónss informáticas máis frecuentes, ofimática, internet, etc. Producir e reproducir documentos en cualquera soporte e formato con vista á sua difusión. Saber comunicar utilizando os recursos das novas tecnoloxías. Estar en disposición de empregar as principais ferramentas informáticas de xestión de datos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os fundamentos e a evolución da informática A1
B10
B11
Coñecer e saber manexar os programas informáticos básicos para o tratamento e xestión da información A22
B2
B6
B7
B8
B9
C2

Contidos
Temas Subtemas
Bloque 1 • Historia e evolución da informática
Bloque 2 • Ferramentas avanzadas de edición de textos
• Xestión e tratamento de información a partires de follas de cálculo
Bloque 3 • Aspectos básicos de xestión e tratamento de información mediante bases de datos
• Ferramentas colaborativas de xestión da información

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A22 B2 B8 C2 15 15 30
Traballos tutelados B6 B9 5 70 75
Proba obxectiva A20 A24 B10 B11 B27 C1 2 17 19
Sesión maxistral A1 B7 B10 B11 21 0 21
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Realización, por parte do alumno de forma individual ou colectiva, de traballos nos que se requira o emprego de ferramentas ou programas nos que aplicar os conceptos previamente expostos.
Traballos tutelados Realización, por parte do alumno de forma individual ou colectiva de proxectos nos que se poña en práctica o aprendido en cada tema da materia. O profesor tutelará a evolución do traballo.
Proba obxectiva Realización dunha proba escrita individual onde haberá preguntas de resposta multiple, preguntas abertas de desenrolo e/ou preguntas de resposta breve.
Sesión maxistral Impartiranse aulas nas que se presentarán contidos teóricos en combinación con exercicios prácticos. Algunhas sesións serán impartidas ao modo tradicional (exposición de contidos) e outras baixo o criterio de flipped classroom (deixaranse materias para revisión por parte do alumno e adicarse a aula para a resolución de dúvidas ou verificación dos conceptos adquiridos)

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
Realizaranse, no caso de ser necesario, titorías personalizadas para guiar a realización do traballo tutelado.

As titorías poderán ser presenciais e/ou de forma telemática (correo electrónico, videoconferencia...)

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, o profesor adoptará as medidas que considere oportunas para non perxudicar a súa calificación

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 B7 B10 B11 Asistencia e participación activa nas aulas de sesión maxistral 10
Prácticas a través de TIC A22 B2 B8 C2 Realización de traballos con ferramentas ofimáticas (procesador de texto, folla de cálculo e bases de datos). Ademais das prácticas evaluables, haberá prácticas que se realizarán na aula e que serán de entrega obligatoria para poder obtener a calificación nas prácticas evaluables. 30
Traballos tutelados B6 B9 Avaliación dos traballos propostos polo profesor, ou polo propio alumno, ó longo do curso. 30
Proba obxectiva A20 A24 B10 B11 B27 C1 Realización exame: tipo test e/ou preguntas de desenrolo breve 30
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, o alumno deberá obter unha calificación mínima de 5 sobre 10 no resultado de combinar os diferentes items avaliables. Para poder facer a media entre as notas o alumno deberá obter unha nota mínima de 3,5 na proba obxectiva. Se non obtén esta nota mínima, a nota da materia será a correspondente a nota da proba obxectiva.

As prácticas TIC serán de entrega obrigatoria para poder optar ó aprobado na materia.

Ó longo da materia realizaránse exames parciais (probas obxetivas e prácticas a través de TIC) de cada un dos bloques que permitirán liberar materia de cara al examen oficial

Estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica:

Indicar ó profesor a situación deste tipo de estudantes. A entrega dos traballos/prácticas tense que realizar nas datas establecidas para tódolos estudantes.

Segunda oportunidade e Convocatoria adiantada:

Na segunda oportunidade manterase a avaliación da participación activa na Sesión Maxistral, non podendo volver a obtener nota xa que resulta da avaliación continua do traballo durante a materia. O alumno pode volver a facer o exame da proba mixta ou entregar de novo os traballos tutelados ou prácticas a través de TIC, sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste apartado. Poderá entregar o traballo tutelado, entregarao ou non con anterioridades, e a nota do traballo entregado sustituirá a que teña previamente neste apartado. Poderá ralizar as partes da proba obxetiva que considere necesario para alcanzar a nota mínima. A nota obtida reemplazará á anterior, manteñéndose para as partes do exame non realizadas.

Plaxio:

En calqueira entrega na que se detecte plaxio, a entrega será valorada cun cero. 

O resto dos aspectos relacionados con “dispensa académica”“dedicación ao estudo”“permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías