Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A8 |
CE8 - Dominar os distintos métodos de representación de datos, información e coñecemento que garanta a súa recuperación eficiente |
A10 |
CE10 - Deseñar ferramentas informáticas para a representación e recuperación de información desde a perspectiva do usuario |
A13 |
CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información |
A19 |
CE19 - Determinar e aplicar métodos, medidas e técnicas deseñadas para ordenar, protexer, conservar e restaurar datos, información e documentos de diferente natureza |
A20 |
CE20 - Dominar as bases para desenvolver actividades de investigación utilizando métodos e principios multidisciplinares |
A22 |
CE22 - Adquirir habilidades computacionais e xestión das novas TIC |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber marcar documentos mediante linguaxes de marcado. |
A1 A8 A13 A22
|
|
|
Saber definir novas linguaxes de marcado para dominios de aplicación específicos. |
A8 A10 A19
|
|
|
Saber crear ontoloxías para modelar conceptualmente dominios de aplicación específicos. |
A8 A10 A13
|
|
|
Saber crear datos abertos (open data) e datos vinculados (linked data). |
A8 A10 A13 A19 A22
|
|
|
Coñecer as tecnoloxías e técnicas da Web semántica. |
A1 A13 A20
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Linguaxes de marcado de documentos (XML e XML Schema). |
A linguaxe XML
A estruturación: DTD e XML Schema |
Infraestrutura para a descrición de recursos (RDF e RDF Schema). |
Fundamentos de RDF
RDF e a súa sintaxe baseada en XML
RDF Schema |
Ontoloxías. |
Fundamentos de ontoloxías
OWL e RDF/RDFS |
Datos abertos (open data). |
Que son os datos abertos
Datos abertos no sector público |
Datos vinculados (linked data). |
Conceptos básicos de datos vinculados
O papel do Identificador Uniforme de Recursos |
Web semántica. |
Da Web actual á Web semántica
Tecnoloxías da Web Semántica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A1 A8 A13 |
2 |
16 |
18 |
Sesión maxistral |
A1 A8 A13 A20 |
20 |
0 |
20 |
Traballos tutelados |
A10 A19 A20 A22 |
4 |
30 |
34 |
Prácticas a través de TIC |
A8 A10 A19 A22 |
16 |
62 |
78 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de aprendizaxe baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente do estudantado e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas a través de TIC e para os traballos tutelados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A8 A10 A19 A22 |
Avaliarase a solución aplicada polos estudantes ao problema proposto e a interacción entre os membros do grupo. |
40 |
Proba mixta |
A1 A8 A13 |
Proba escrita individual sobre contido teórico-práctico. |
40 |
Traballos tutelados |
A10 A19 A20 A22 |
Avaliarase a calidade dos traballos realizados. |
20 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE Para aprobar a materia é obligatorio: - Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 2) nos traballos tutelados.
- Unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) na proba mixta.
De non obter a nota mínima nos traballos tutelados ou na proba mixta, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,5. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba mixta. SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes farase da seguinte forma: - Traballos tutelados (20% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade.
- Proba escrita teórica e práctica (80% da nota final): corresponde á proba mixta e á recuperación da nota dos estudos de casos.
Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de algunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte. Os/as estudantes con nota inferior a 1 nos traballos tutelados na primeira oportunidade deberán recuperalos obligatoriamente na segunda oportunidade para aprobar a materia. Para aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 1 sobre 2 no traballo tutelado, e de 4 sobre 8 na proba mixta. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha das dúas partes. NORMATIVA ACADÉMICA Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Antoniou, Gr., van Harmelen, F. (2010). Manual de Web Semántica. COMARES
Codina, Ll., et al. (2009). Web Semántica y sistemas de información documental. Trea |
|
Bibliografía complementaria
|
Blaney, J. (2017). Introducción a los Datos abiertos enlazados [Recurso electrónico]. Programming Historian en español [Recurso electrónico]
DuCharme, B. (2011). Learning SPARQL. O'Reilly |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Linguaxes de Programación, Análise e Consulta para a Xestión de Información/710G04029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Perspectiva de xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (uso de linguaxe non sexista, etc.) traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influir na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Tratarase de detectar situacións de discriminación por razón de xénero e de propor accións e medidas para corrixilas. |
|