Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Socioloxía na Era da Información Código 710G04039
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Souto García, Andrea
Correo electrónico
andrea.souto@udc.es
Profesorado
Souto García, Andrea
Correo electrónico
andrea.souto@udc.es
Web
Descrición xeral A materia "Socioloxía na Era da Información" permite un achegamento á disciplina da Socioloxía realizando unha énfase particular na información.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Saber achegarse, desde a ciencia sociolóxica, á comprensión que supón o complexo entramado que se ofrece na información que proporcionan os diferentes medios nas súas diversas formas. A1
A3
B2
B4
B5
B6
B9
C2
Coñecer a xénese dos procesos informativos actuais e saber discernir os apartados da presentación das mensaxes informativas. A5
A6
B2
B3
B7
C3
C7
Adquirir e ser capaces de poñer en funcionamento as destrezas necesarias para distinguir os conceptos de verdade que aparecen continuamente disfrazados ou encubertos. A1
A3
A20
B3
B5
B10
C2
C3
C7
Saber facer as observacións oportunas, cunha metodoloxía científica, que achegue os indicadores necesarios para amosar a importancia da información neste mundo globalizado e dixital. A3
A12
A17
B2
B6
B8
B10
C2
C4
C6
C8
Saber construír os modelos de información eficaz que precisan as institucións públicas e privadas (administracións, empresas, fundacións, organizacións non-gubernamentais,...). A1
A5
A17
B7
C2
C4
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Introducción a socioloxía - Que é a socioloxía?
- Que é a sociedade?
- A imaxinación sociolóxica
- Orixes da socioloxía e principais autores clásicos
- Principais paradigmas en socioloxía
Tema 2. Métodos de investigación - Metodoloxía cuantitativa e cualitativa
- Técnicas de investigación cualitativas
- Elaboración de informes de investigación
Tema 3. Cultura e socialización - Concepto de cultura
- Evolucionismo, construtivismo, relativismo cultural
- Socialización
- Fases da soialización
- Axentes de socialización
Tema 4. Socioloxía das relacions de xénero - Roles de xénero
- Socialización de xénero
- Desigualdades de xénero
Tema 5. Estratificación social y desigualdades sociais - Conceptos básicos
- Sistemas de estratificación social
- Clases sociais
Tema 6. Socioloxía da comnunicación e opinión pública - La era de la información
- Comunicaión y autocomunicación de masas
- Opinión púlbica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Recensión bilbiográfica A1 A5 A20 B2 B3 B4 B5 B7 B10 C3 C7 4 36 40
Proba obxectiva A1 A5 A20 B3 B5 B7 C8 3 19 22
Traballos tutelados A3 A12 A17 B2 B3 B6 B7 B8 B9 C3 C4 C6 C7 C8 15 50 65
Sesión maxistral A1 A3 A6 B3 B7 B8 B9 C2 C3 C8 21 0 21
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Recensión bilbiográfica Realización dun ensaio sobre un libro proposto polo/a profesor/a.
Proba obxectiva Exame final dos contidos da materia.
Traballos tutelados Traballo de investigación en grupo e pequenas prácticas realizadas na clase.
Sesión maxistral Presentación e exposición dos contidos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Recensión bilbiográfica
Descrición
A atención personalizada en horario de titorías servirá para resolver dúbidas, tanto sobre os traballos a desenvolver na materia como en relación aos contidos teóricos da mesma.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Recensión bilbiográfica A1 A5 A20 B2 B3 B4 B5 B7 B10 C3 C7 Realización dun comentario crítica dunha das lecturas obligatorias 10
Proba obxectiva A1 A5 A20 B3 B5 B7 C8 Realización dun examen dos contidos máis importantes impartidos en clase 50
Traballos tutelados A3 A12 A17 B2 B3 B6 B7 B8 B9 C3 C4 C6 C7 C8 Consistirá na realización dun traballo en equipo tutelado polo profesor relacionado cos contidos estudiados na clase e de pequenas prácticas que poden ser casos de estudios, etc. 40
 
Observacións avaliación

A superación do exame (proba obxectiva) é imprescindible para aprobar a materia. O examen superarase cun 5 e ponderarase cun 50% da nota final. 

Os traballos tutelados valerán un 40% da nota final que se dividirá nun 30% para o traballo en equipo e un 105 para as pequenas prácticas. Aprobarase cunha nota minima de 5. 

A recensión valdrá un 10% da nota final e aprobarase cunha nota minima de 5. 

No caso de suspender o examen na primeira convocatoria, pero aprobar o traballo e a recensión, gardarase a nota de ambos exercicios (traballo tutelado e recensión) para a convocatoria de xullo. 

Plaxio:

Se se detectase plaxio nalgunha actividade de avaliación, incluídas as prácticas, a cualificación que se obterá na devandita actividade será un cero.

Alumnado matriculado a tempo parcial con exención académica: 

Estes alumnos deberán poñerse en contacto co profesor en canto comece o curso para explicarlles como se desenvolverá a materia no seu caso, xa que serán avaliados cos mesmos criterios que o resto do alumnado. Se existe algunha actividade que, pola súa natureza, deba realizarse na clase, proporase unha actividade alternativa.

Clasificación de non presentado:

Corresponde ao alumnado que só presenta a revisión ou que só presenta as prácticas.


Fontes de información
Bibliografía básica
BERGANZA CONDE, María Rosa et al. (2005). Investigar en comunicación. Guía práctica de métodos y técnicas de investigación social en comunicación. Madrid: McGraw-Hill.

CASTELLS, Manuel (2004). La era de la información: economía, sociedad y cultura. Madrid: Siglo XXI.


CASTELLS, Manuel (2009). Comunicación y poder. Madrid: Alianza.

CHICHARRO MERAYO, María del Mar (2005). Imágenes y palabras: medios de comunicación y públicos contemporáneos. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.

LIPOVETSKY, Gilles (2009). La pantalla global: cultura mediática y cine en la era hipermoderna. Barcelona: Anagrama.

LUCAS MARÍN, Antonio (1999). Sociología de la comunicación. Madrid: Trotta.

SAMPEDRO, Víctor (2014). El cuarto poder en red: por un periodismo (dé código) libre. Madrid: Icaria.

VIDALOT PRESAS, María Ángeles (2012). Comunicación y grupos sociales. Barcelona: UOC.

WOLTON, Dominique (2010). Informar no es comunicar: contra la ideología tecnológica. Barcelona: Gedisa.

WRIGHT, Charles R. (1993). Comunicación de masas: una perspectiva sociológica. México: Paidós.




Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías