Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Museoloxía e Museografía Código 710G04045
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Villaverde Solar, Dolores
Correo electrónico
dolores.villaverde@udc.es
Profesorado
Crecente Maseda, Mario
Villaverde Solar, Dolores
Correo electrónico
mario.crecente@udc.es
dolores.villaverde@udc.es
Web
Descrición xeral Asignatura que permite coñecer a evolución do concepto de museo a través do paso do tempo. Con clases teórico-prácticas se entenderán os museos como exemplos completos de xestión del patrimonio. Abarcará o estudio das técnicas e procedimientos do quefacer no museos: as exposicions, o marco expositivo, o comisariado, proxecto e montaxe, etc.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Ser capaz de organizar exposicións temporais ou permamentes A2
A3
A5
A13
A14
B1
B2
B8
B9
C1
Ser capaz de deseñar e planificar o discurso didáctico en museos. A2
A3
A4
A5
A13
A14
B1
B2
B8
C1
C2
Estudiar os museos e a súa evolución e comprender cómo funcionan A2
C1
C2
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. Museoloxía e museografía: introducción e definicións
2. Breve historia dos museos
3. Museografía: concepto e evolución.
4 Espazos museográficos
5. Consideracións sobre a figura do comisario
6. Práctica do comisariado de exposicións
7. Planificación e deseño dun proxecto expositivo.
2.1. Da Antigüedade á Época contemporánea
2.2. Século XIX e primeira mitad do XX
2.3. Nueva Museoloxía
2.4. Tendencias actuais
5.1 . As fontes do comisario.
7.1Investigación e desenvolvemento conceptual da exposición
7.2 Redacción do proxecto expositivo: puntos a considerar
7.3Presentación da proposta e viabilidade da exposición
7.4.Introdcucción ao deseño museográfico: estratexias
7.5 Aprender a elaborar unha idea de proxecto expositivo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A5 A13 B1 B2 B8 B9 C1 C2 C6 C7 12 60 72
Estudo de casos A2 A3 A4 B8 B9 7 35 42
Obradoiro A2 A3 A13 B8 B9 C2 C6 C7 8 8 16
Sesión maxistral A5 A13 B1 5 15 20
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados
Traballos sobre museos.
Serán de carácter obrigatorio
Estudo de casos Conxunto de textos que se analizarán para profundizar nos contidos.
Obradoiro Taller e posta en común dunha práctica sobre museos
Sesión maxistral Clases expositivas ca base teórica da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Estudo de casos
Obradoiro
Descrición
Os profesores serán guías no estudo de casos e marcarán as pautas a seguir nos traballos tutelados. Moderarán o obradoiro


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A5 A13 B1 Respostas breves sobre as clases expositivas 10% da nota final 10
Traballos tutelados A5 A13 B1 B2 B8 B9 C1 C2 C6 C7 Traballo sobre un proxecto museográfico. 60 % da nota final
60
Estudo de casos A2 A3 A4 B8 B9
Estudos de casos na aula. 20% da nota final
20
Obradoiro A2 A3 A13 B8 B9 C2 C6 C7 Taller. 10% da nota final 10
 
Observacións avaliación

O alumnado con dispensas ou necesidades especiais, deben poñerse en contacto co profesorado da materia 


Fontes de información
Bibliografía básica

ALONSOFERNÁNDEZ, L.: Diseño de exposiciones. Concepto, instalación y montaje, Madrid,2001.

ALONSOFERNÁNDEZ, L.: Museología y Museografía. Barcelona, 2016.

BALLART,J.: Manual de museos, Madrid, 2008.

BELCHER,M.: Organización y diseño de exposiciones, su relación con el museo, Gijón,1994.

LLONCH,M., SANTACANA, N.: Claves de la museografía didáctica, Lleida, 2011.

RICO,J.C.: Museos, arquitectura, arte. Los espacios expositivos, Madrid,1994.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Metodoloxía da Investigación en Información e Documentación/710G04010

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías