Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Distinguir entre os conceptos relacionados coa comunicación e divulgación científica.
|
A1 A3 A12
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C3 C6 C7
|
Coñecer os factores e axentes que interveñen na divulgación e promoción da ciencia.
|
A1 A3 A12
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C3 C6 C7
|
Deseñar plans e accións de divulgación científica |
A1 A3 A12
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C3 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1- A Comunicación científica |
1.1- Diseminacion, difusion e divulgación.
1.2- Axentes implicados na comunicación cientifica
1.3- Diseño de accións de divulgación |
2- Accións de comunicación científica. |
Modelos, técnicas e prácticas que poderán atender a diversos medios de comunicación (audiovisual, editorial, Internet) e contextos (museos científicos, exposicións, eventos de divulgación científica).
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 B3 B5 B7 B8 C7 |
4 |
0 |
4 |
Portafolios do alumno |
A1 A3 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 C7 |
10 |
25 |
35 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 C7 |
3 |
25 |
28 |
Aprendizaxe servizo |
A12 B2 B4 B6 B7 B8 B9 B11 C3 C6 C7 |
0 |
2 |
2 |
Presentación oral |
A1 A3 B2 B3 B4 B6 B7 B9 C3 C6 |
4 |
2 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos básicos da materia, elaborados e expostos pola docente, que pode apoiarse en medios audiovisuais. Abordaranse cuestións teóricas e/o prácticas necesarias para o desenvolvemento do traballo tutelado e traballos do portafolios.
|
Portafolios do alumno |
Cartafol de traballo dos alumnos que deben entregar no/s prazo/s estipulado/s pola profesora. Incluirá as distintas actividades realizadas en clase: resumenes ou esquemas, test, exercicios prácticos... Permitirá profundar sobre os contidos e realizar o seguimento dos coñecementos adquiridos.
|
Traballos tutelados |
Realización por parte do alumnado dun traballo autónomo orientado á profundización nos contidos da materia, baixo a vixilancia e seguemento da profesora. Proporcionaranse instrucións precisas para a súa realización.
|
Aprendizaxe servizo |
Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnado se forma traballando en necesidades reais do seu entorno coa fin de melloralo.
Plantexarase aos alumnos matriculados na materia a posibilidade de participar nunha actividade aprendizaxe-servizo con alguna entidade colaboradora, trasladando á practica o traballo tutelado. |
Presentación oral |
Ao longo das clases procurarase a interacción entre o alumnado e profesorado de modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. Os alumnos terán que falar de/expoñer os traballos prácticos que realicen. Poderase requirir unha exposición do traballo tutelado na aula, co apoio dunha presentación multimedia de diapositivas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
Aprendizaxe servizo |
|
Descrición |
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos e a forma de preparar o traballo tutelados, traballos do portafolios e as presentaciones orais.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, se empregarán as titorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC. Poderán realizarse titorías por Teams, acordándoas previamente por correo electrónico coa profesora. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A1 A3 B2 B3 B4 B6 B7 B9 C3 C6 |
Terase en conta a participación nas aulas expoñendo o traballo propio. |
10 |
Portafolios do alumno |
A1 A3 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 C7 |
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas persoais, a claridade na formulación e estrutura, a capacidade de síntese, a redacción e presentación, fontes e bibliografía utilizada. |
40 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 C7 |
Valorarase a adecuación ás pautas marcadas para cada actividade, o contido, as achegas por parte dos alumnos, a coherencia da súa estructura, a redacción e presentación. Poderán especificarse outros criterios de avaliación particulares no momento da presentación das actividades aos alumnos. |
50 |
Aprendizaxe servizo |
A12 B2 B4 B6 B7 B8 B9 B11 C3 C6 C7 |
Valorarase positivamente, dentro do 50% reservado ao traballo tutelado, engadindo ate 1 punto a cualificación obtida neste. |
0 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: Para aprobar a materia, é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación. Será imprescindible obter un mínimo de 4 sobre 10 no portafolios e o traballo tutelado, de non ser así a nota global da materia non será superior a 4,5. Non se avaliarán traballos entregados fóra de prazo ou non acordados cos docentes previamente cando sexa preciso. Unha vez realizado un dos traballos do portafolios, se as restantes entregas da metodoloxía non se entregan nos prazos establecidos cualificaranse cun 0. Este será tamén o caso dos traballos que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados ou plaxiados. A cualificación será de non presentado (N. P.), cando non se entregue ningún dos traballos do portafolios ou o traballo tutelado, SEGUNDA OPORTUNIDADE: Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas na primeira oportunidade. Será obrigatorio comunicar á profesora como se abordará a avaliación nesta segunda oportunidade. Cando haza que elixir un tema para unha das actividades do portafolios ou para o traballo tutelado, se non se fixo durante o curso, será obrigatorio acordalo cos docentes, como mínimo, un mes antes da data fixada para o exame pola Facultade. ALUMNOS CON DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL OU DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS ÁS AULAS LEGALMENTE RECOÑECIDA: Terán que acordar unha titoría nas dúas primeiras semanas de clase co fin de establecer un plan de traballo idóneo e de entregas para a a primeira oportunidade. De non realizarse esa primeira titoría na que se acordará unha data de entrega alternativa, entenderase que o alumno opta por presentar os traballos na mesmas datas que o resto do alumnado. Poderán ser dispensados da participación nas aulas (o 10% de "presentación oral"), tendo neste caso o portafolios o valor do 50%. Na segunda oportunidade, non haberá diferenzas no sistema de avaliación en relación co proposto para o resto do alumnado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Brooks H, Bee P. Chapter 10:
Research Dissamination and Impact. En: Bee P, Brooks H, Callaghan P, Lovell K,
editores. A Research Handbook for Patient and Public Involvement Researchers.
Manchester: Manchester University Press; 2018. 129-141. - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología,
editor. Libro blanco de las Unidades de Cultura Científica y de la innovación
UCC+i. Madrid: Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología; 2021.
Disponible en: https://www.fecyt.es/es/publicacion/libro-blanco-de-las-unidades-de-cultura-cientifica-y-de-la-innovacion-ucci-0 [28-6-2022]. -Fundación Ibercivis y
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)-Ministerio de
Ciencia e Innovación. Observatorio de la ciencia ciudadana en
España. Disponible en: https://ciencia-ciudadana.es/ [28-6-2022]. -Grupo de Trabajo de Divulgación y Cultura Científica
de Crue-I+D+i (Red Divulga), Fundación Española para la Ciencia y la
Tecnología. Guía de valoración de la actividad de divulgación científica del
personal académico e investigador. Madrid: CRUE Universidades Españolas I+D+i,
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología; 2018. Disponible en: https://www.upo.es/diario/wp-content/uploads/2018/12/Guia-Valoraci%C3%B3n-Divulgaci%C3%B3n-CRUE-FECYT.pdf [28-6-2022].
-Introducing science communication: a
practical guide. Editado por
Mark L. Brake y Emma Weitkamp. Houndmills : Palgrave Macmillan, 2010
-Poza Luján, J. L. 12 consejos para el diseño de
actividades de divulgación científica (2012). Disponible en: https://www.ruvid.org/comunicarciencia/12-consejos-actividades-divulgacion.pdf [28-6-2022]. - Seguí Simarro, J. M. Estrategias de divulgación científica. Valencia : Universitat Politècnica de València,
2015 |
Bibliografía complementaria
|
|
Os docentes poderán recomendar nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|