Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender o fenómeno da globalización así como das súas potencialidades e riscos para o desenvolvemento económico. |
A4 A5 A10 A11
|
B1 B6 B7
|
C4 C8
|
Coñecer e valorar o papel das institucións económicas internacionais encargadas de xestionar as relacións económicas internacionais e os seus retos futuros. |
A4 A5 A10 A11
|
B1 B6 B7
|
C4 C8
|
Coñecer as fontes de información económica e estatística relevante sobre os fluxos comerciais e financeiros. |
A4 A5 A10 A11
|
B1 B6 B7
|
C4 C8
|
Ser fluido tanto oralmente como por escrito utilizando la terminología económica adecuada. |
A4 A5 A10 A11
|
B1 B6 B7
|
C4 C8
|
Identificar as fortalezas e debilidades da economía mundial e expresar o seu punto de vista nos
principais debates actuais sobre a globalización e as tendencias da economía mundial.
|
A4 A5 A10 A11
|
B1 B6 B7
|
C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Unha caixa de ferramentas para entender a economía
Tema 2. Unha Aproximación ás diferentes definicións de Globalización.
Tema 3. Crecemento Económico e o proceso de Globalización despois da Segunda Guerra Mundial.
Tema 4. Liberalización dos fluxos comerciais e financeiros. O papel das Institucións e Organizacións Internacionais.
Tema 5. Diferentes perspectivas da globalización. Efectos Positivos vs. Efectos Negativos.
Tema 6. A Globalización e o seu descontento.
Tema 7. Fluxos comerciais e globalización. As cadeas de valor internacionais.
Tema 8. Empresas multinacionais e fluxos de investimento estranxeiro directo. Efectos sobre o desenvolvemento.
Tema 9. Os impactos da Globalización nas relacións entre países desenvolvidos e menos desenvolvidos.
Tema 10. A experiencia dos países da OCDE, os BRIC. Os perdedores no proceso de globalización. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A2 B1 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A4 A5 |
14 |
26 |
40 |
Seminario |
A10 A11 B6 |
8 |
0 |
8 |
Solución de problemas |
B7 B1 C4 C8 |
18.5 |
51.5 |
70 |
Proba mixta |
A5 A7 A8 C4 C6 |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Introdución á materia onde o profesor explica aos estudantes o desenvolvemento do programa, as ferramentas básicas para medir a actividade económica, as fontes estatísticas a ser usadas durante o curso así como as lecturas recomendadas e os requirimentos para a avaliación continua. |
Sesión maxistral |
Utilizarase un método expositivo co fin de facilitar aos alumnos unha información adecuada sobre os coñecementos fundamentais relacionados cos diferentes temas. |
Seminario |
Realizaranse diferentes actividades que requiren a participación activa dos alumnos. Valorarase a capacidade de análise e razoamento dos alumnos, profundando nos contados propios da materia. En canto ao traballo específico do alumno, exporanse preguntas de resposta curta para valorar tanto o nivel de aprendizaxe lograda como a capacidade de síntese; ademais, haberá preguntas de resposta ampla relacionadas con aspectos da materia normalmente con referencia a un texto, un gráfico, unha noticia, etc. e no seu caso, tamén poderá haber preguntas de opción múltiple. |
Solución de problemas |
Cuestións teóricas ou prácticas para resolver polo alumnado, que poderán exporse no contexto das sesións maxistrais, nos seminarios ou ben como traballo persoal do estudantado. Así mesmo, entregarase os resultados da resolución dos problemas teóricos ou prácticos expostos en formato dixital, mediante o campus virtual, do correo electrónico ou de calquera outro sistema indicado polo profesor. |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a globalización e os procesos económicos que provoca a globalización económica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Seminario |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Atenderase de maneira individual aos alumnos que teñan dúbidas nos seminarios. Os alumnos poderán tamén resolver as súas dúbidas cos temas dos exercicios prácticos feitos nos seminarios en titorías presenciais (cando sexa posible), por correo electrónico ou por videoconferencia (Teams). As titorías presenciais ou por videoconferancia faranse na modalidade de de concertación de cita previa a través de Teams ou ben no correo electrónico do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A10 A11 B6 |
Actividades realizadas ao longo do curso. Dentro deste apartado contémplase
a participación en clases e actividades prácticas desenvolvidas e
presentadas polo alumno durante cúrsoo. Estas actividades consistirán
de probas como ensaios, exposicións ou comentarios de texto. |
20 |
Proba mixta |
A5 A7 A8 C4 C6 |
Exame escrito para poñer a proba os coñecementos e habilidades adquiridos no curso. Realizarase no período de exames. Para aprobar a materia requírese obter un mínimo de 4 puntos sobre 10 no exame final. |
40 |
Solución de problemas |
B7 B1 C4 C8 |
Resolución de problemas e análises da economía global. Consiste en probas
tipo test e interpretación de gráficos ou táboas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Por defecto, os alumnos serán avaliados baixo a metodoloxía de avaliación continua. Para aprobar a materia é necesario obter un mínimo de 5 puntos sobre 10 (nota final) e un mínimo de 4 puntos sobre 10 no exame final. Para os alumnos cuxa nota do exame final sexa inferior a 4 puntos, a nota final será a de avaliación continua. B) AVALIACIÓN NON CONTINUA: Os estudantes poden optar por unha Avaliación Global na que será avaliado mediante un exame final que lle permita alcanzar o 100% da nota máxima (avaliación global). Si decide esta última opción, ser avaliado só polo exame final, deberá comunicalo por escrito ao profesorado da materia no período do 11 de setembro ao 11 de outubro. C) EXAME DE SEGUNDA OPCIÓN E FIN DE CARREIRA: Exame final que valerá o 100% da nota.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía Básica
Krugman, P., Obstfeld, M., & Melitz, M., International Economics: Theory and Policy, 2017 Livesey, F., From global to local: The making of things and the end of globalization, Vintage, 2018 Schenk, C. R., International economic relations since 1945, Routledge, 2021 Stiglitz, J. E., Globalization and its discontents revisited: Anti-globalization in the era of Trump., WW Norton & Company, 2017 Sachs, J. D., The ages of globalization. In The Ages of Globalization., Columbia University Press, 2020 Rodrik, D., The globalization paradox: Democracy and the future of the world economy., WW Norton & Company, 2011 Páxina 12 de 67 Steger, M. B., Globalization: A very short introduction, 86, Oxford University Press., Roberts, A., & LampN., Six Faces of Globalization: Who Wins, Who Loses, and Why It Matters., Harvard University Press., 2021
Bibliografía complementaria
UN, New globalization report, IMF, Globalization: A Brief Overview, IMF, Finance and Development Magazine, Sept 2012 issue: The Global Village, World Bank website, EUROSTAT website, OECD website, UNCTAD website, |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía complementaria UN, New globalization report, IMF, Globalization: A Brief Overview, IMF, Finance and Development Magazine, Sept 2012 issue: The Global Village, World Bank website, EUROSTAT website, OECD website, UNCTAD website, |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase a asistencia a clase e a resolución de dúbidas nas titorías individuais de maneira presencial, por correo electrónico ou por videoconferencia (Teams). As titorías presenciais ou por videoconferancia faranse con concertación de cita previa a través Teams ou ben no correo electrónico do profesor. |
|