Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Sensibilización acerca de principais problemas e ameazas aos que se enfrontan as sociedades humanas nun mundo globalizado, a través dun coñecemento preciso de tales problemas. |
|
|
|
Sensibilización acerca de principais problemas e ameazas aos que se enfrontan as sociedades humanas nun mundo globalizado, a través dun coñecemento preciso de tales problemas. |
|
|
|
Conocimiento de los planteamientos teóricos básicos de la Antropología Social y Cultural.
|
|
|
|
Sensibilización acerca de principais problemas e ameazas aos que se enfrontan as sociedades humanas nun mundo globalizado, a través dun coñecemento preciso de tales problemas. |
|
|
|
Desenvolvemento dunha capacidade crítica (concretada en A) a partir da bagaxe previa recibida, saber buscar, localizar e analizar información, B) saber aplicala) que permita seguir ampliando de forma autónoma devandito coñecemento. |
|
|
|
Desenvolvemento dunha capacidade crítica (concretada en A) a partir da bagaxe previa recibida, saber buscar, localizar e analizar información, B) saber aplicala) que permita seguir ampliando de forma autónoma devandito coñecemento. |
|
|
|
Capacidad de aplicar al estudio de temas concretos, los fundamentos del método de trabajo de campo etnográfico
|
|
|
|
Desenvolvemento dunha capacidade crítica (concretada en A) a partir da bagaxe previa recibida, saber buscar, localizar e analizar información, B) saber aplicala) que permita seguir ampliando de forma autónoma devandito coñecemento. |
|
|
|
Relacionar y explicar los conceptos básicos de la Antropología como fundamento de lo problemas propios de la Terapia Ocupacional.
|
|
|
|
Analizar casos específicos a la luz de la teoría antropológica.
|
|
|
|
Comprender y aplicar la utilidad del método antropológico en el estudio y reflexión de urgentes problemas contemporáneos.
|
|
|
|
Descubrir la implicación e influjo de amplios problemas generales en problemas individuales y de pequeño grupo.
|
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Lóxica e dimensións básicas do modelo hexemónico no que vivimos. |
1.1. Dimensións básicas
1.2. Contradicións estruturais.
1.3. Críticas.
1.4. Unipolaridade vs miltipolaridade |
2. Caracterización específica do modelo hexemónico nos países da nosa contorna. |
2.1. O concepto de sociedade post-industrial.
2.2. A crise do estado do benestar: causas e consecuencias.
2.3. O concepto de acumulación por desposesión e a súa aplicación (David Harvey).
2.4. Críticas ao modelo neoliberal dominante. |
3. Os límites do Desenvolvemento. |
3.1. Por qué falamos de límites do Desenvolvemento.
3.2. Desenvolvemento e post-desenvolvemento.
3.3. Dos problemas do desenvolvemento ao desenvolvemento como problema.
3.4. As perspectivas achega do desenvolvemento sostible; críticas.
3.5. A formulación crítica de Arturo Escobar. |
4. Posturas e debates en torno ao crecemento demográfico. |
4.4. Posturas e debates. |
5. Migracións internas |
5.1. Tipos e causas.
5.2. O problema da hiperurbanización a medio e longo prazo |
6. Migracións externas. |
6.1. Problemas e conflitos asociados.
6.2. Crise dos modelos clásicos de integración.
6.3. Alternativas. |
7. Desenvolvemento e problema ambiental. |
7.1. Formulacións
7.2. Debates e polémicas. |
8. Saúde e Educación no mundo global. |
8.1. Problemas, dificultades, prospectivas.
8.2. Xénero, Sáude e Educación. |
9. Desigualdades de xénero |
9.1. Formas que adoptan.
9.2. Formas de violencia sobre as mulleres: dimensións descritivas do problema e análise de causas.
9.3. Respostas políticas (e repercusións na praxe social) aos problemas de desigualdade e violencia de xénero.
9.4. Xénero e desenvolvemento. |
10. A fenda dixital |
10.1. Dimensións do problema no mundo actual |
11. A desigualdade social |
11.1. Dimensións do problema
11.2. Alternativas |
12. Guerras e conflitos violentos no mundo actual. |
12.1. Sincronía, diacronía e perspectiva estructural na análise de conflitos. Máis aló da xeopolítica e das súas limitacións.
12.2. Das guerras clásicas ás guerras híbridas.
12.3. Guerra híbrida e guerra proxy.
12.4. Nova guerra fría e quiebra da unipolaridade
12.5. O caso de Oriente Medio.
12.6. Guerra e conlito na Europa.
12.7. Do conflito social ao conflito relixioso.
12.8. O factor étnico nos conflitos.
12.9. Nacionalismo e conflito.
12.10 Pobreza e conflito.
12.11. Imperialismo e colonialismo no século XXI e o seu papel nos conflitos bélicos.
12.12. O problema da información en relación coas guerras e conflitos; alternativas de información fronte á gran industria dos medios e o seu monopolio. |
13. Antropoloxía e resolución de conflitos. |
13.1. O papel da Antropoloxía na resolución de conflitos.
13.2. O antropólogo como mediador. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
|
4 |
36 |
40 |
Proba obxectiva |
|
2 |
36 |
38 |
Debate virtual |
|
0 |
16 |
16 |
Estudo de casos |
|
0 |
24 |
24 |
Sesión maxistral |
|
16 |
16 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lecturas con vistas a realizar un traballo sobre as mesmas |
Proba obxectiva |
Exame de 2 horas |
Debate virtual |
Participación foros Moodle |
Estudo de casos |
Lecturas curtas sobre casos para debater en grupo |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos básicos na aula por parte do profesorado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Estudo de casos |
Lecturas |
|
Descrición |
<br> Resolución de dúbidas a través de Moodle e titorías |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
|
Sobre contidos leccións maxistrais e lecturas |
40 |
Debate virtual |
|
Foros de debate en Moodle. Participación |
10 |
Estudo de casos |
|
A partir de lecturas cortas que se debatirán en el aula |
25 |
Lecturas |
|
Traballos sobre lecturas |
25 |
|
Observacións avaliación |
<div> Avaliación <br /></div><div>
Deberá aprobarse ambas as partes (proba obxetiva e lecturas e estudos de caso) para superar a materia. <br /></div><div>De non superar unha parte da materia esta parte non se sumará ás restantes. <br /></div><div>
<p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Aqueles/as
alumnos/as que teñan algunha clase de excepcionalidade para asistir
a clase legalmente concedida, que falen co/a profesor/á comezos do
curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación
correspondentes.</font></font></font></p>
<p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
penalización por plaxio debidamente probado é suspenso</font></font></font></p>
<p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
avaliación en segunda oportunidade seguirá os mesmos criterios que
a primeira</font></font></font></p></div><style type="text/css">p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent }</style>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Arturo Escobar (). "Antropología y desarrollo".. RICS (Revista Internacional de Ciencias Sociales), nº 154. UNESCO
Andreu Viola (). Antropología del Desarrollo. . Paidós.
David Harvey (). Breve historia del neoliberalismo. . Akal. Madrid.
Daniel Bell (). El advenimiento de la sociedad post-industrial. Alianza Editorial, Madrid.
Pierre Bourdieu (). La esencia del neoliberalismo.
Arturo Escobar (). La invención del desarrollo Popayán. . Editorial Universidad del Cauca. Colombia,
Ana de Miguel (). Neoliberalismo sexual. El mito de la libre elección. Madrid, Cátedra |
|
Bibliografía complementaria
|
Ember & Ember (). Antropología. Prentice Hall, 10ª edición. Madrid
Kottak, C. (). Antropología. Una exploración de la diversidad humana. . McGraw Hill. Madrid |
Recoméndanse
dous manuais para os conceptos antropolóxicos máis xerais e para
determinados aspectos específicos: -
KOTTAK, C.: Antropología. Una exploración de la diversidad humana.
Ed. McGraw Hill. Madrid, 1996. -
EMBER, C; EMBER, M PEREGRINE, P. (2004): Antropología. Prentice
Hall, 10ª edición. Madrid. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|