Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Buscar información específica e comprender textos sinxelos redactados nunha lingua estándar |
A2 A10
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10
|
C1 C2 C6 C9
|
Comprender a descrición de acontecimentos, a expresión de sentimentos e de desexos en textos personais. |
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10
|
C1 C2
|
Facer fronte á maioría das situacións cotiás que implicaría a estadía nun país extranxeiro. |
A2
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9
|
C1 C2
|
Interactuar espontaneamente (isto é, sen preparación previa) nunha conversa sobre asuntos cotidiás, de actualidade ou de carácter xeral, ou sobre temas de interese persoal ou académico. |
A1 A2
|
B2 B6 B7 B10
|
C2
|
Expresar de maneira sinxela, pero cohesionada, experiencias, desexos, opinións, proxectos, e dar razóns e explicacións sobre eles. |
A2
|
B7
|
C9
|
Referir unha historia ou o argumento dunha película ou dun libro, e expresar a este respecto reaccións persoais. |
A2
|
B6
|
C1
|
Escribir un texto sinxelo e coherente (correos electrónicos, por exemplo) sobre temas de interese académico ou persoal, describindo experiencias e opinións. |
A2
|
B7
|
C1 C6 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución: Como soa o alemán |
· Comprensión e pronuncia de vogais e consonantes
· Deletrear
· Ler
· Buscar nun diccionario
· Resolución de dúbidas de pronuncia
· O discurso de clase |
Unidade 1 · Guten Tag! |
· Saudar e despedirse, presentarse e presentar a
alguén, falar de si mesmo e doutros, números de
teléfono e correo electrónico, falar de idiomas e países
· Práctica de situacións estándar en clase como
comprensión, pedir que se fable amodo, que se repita,
se traduza, que se precise, etc.
· Comentar diferenzas culturais entre as culturas de
fala alemá.
· Os pronombres interrogativos, a oración simple, os verbos, pronomes persoais I |
Unidade 2 · Freunde, Kollegen und ich |
· Falar de intereses persoais, quedar con alguén, os días da
semana, falar do traballo, profesións e horarios, números a partir de 20, encher un formulario (datos persoais).
· Os verbos irregulares, os pronomes persoais II, as oracións interrogativas totais, o artigo determinado, sustantivos: singular e plural, os verbos *haben e *sein. |
Unidade 3 · In Hamburg |
· Utilizando Hamburgo como exemplo: prazas e edificios, preguntas sobre lugares e respuestas, medios de transporte, preguntar por actividades culturais, preguntar polo camiño e describilo, meses e estacións do ano, falar de aficións
· O artigo indeterminado, o artigo negativo *kein, o imperativo con *Sie, os adxetivos con *sein, vogais curtas e longas |
Unidade 4 · Guten Appetit |
· Planificar a compra, conversacións á hora de comprar e comer, falar de alimentos e comidas, falar de preferencias relacionadas coa comida (na cafetería, o restaurante, o hotel, etc.)
· O Akkusativ, os verbos con Akkusativ, os verbos *mögen e *möchten, a estructura da oración |
Unidade 5 · Alltag und Familie |
· A hora, falar da familia, quedar, concertar unha cita por teléfono, pedir disculpas por un retraso, a rutina diaria en distintos ámbitos (diario, turístico, académico), a puntualidad
· As preposicións temporais *am, *um, *von ... bis, os pronomes posesivos (Nominativ, Akkusativ), os verbos modais *müssen, *können, *wollen, a posición dos verbos modais na oración (Satzklammer) |
Unidade 6: Zeit mit Freunden |
· Hablar de tiempo libre, hablar de fechas y acontecimientos especiales como el cumpleaños, redactar una invitación, pedir y pagar comida y bebidas, hablar de un evento, entender recomendaciones culturales en la radio; intercambio de información en el mundo turístico
· Los números ordinales, indicar una fecha con *am, verbos separables, los pronombres personales en Akkusativ *mich, *dich, la preposición *für + Akkusativ, el Präteritum de *haben y *sein
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C1 C2 |
12 |
24 |
36 |
Traballos tutelados |
A2 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C1 C2 C6 C9 |
30 |
60 |
90 |
Solución de problemas |
A2 A1 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C2 C9 |
6.5 |
9.5 |
16 |
Proba obxectiva |
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C9 |
2 |
0 |
2 |
Actividades iniciais |
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C2 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor dos contidos sobre a materia obxecto de estudo, bases
teóricas e/ou directrices dun traballo, exercicio ou proxecto a desenvolver polo estudante. |
Traballos tutelados |
As clases de idioma non distinguen nunca de xeito estrito entre sesións teóricas e sesións prácticas; no entanto, durante as sesións teóricas incidirase máis na explicación gramatical do idioma e traballarase na aula cos alumnos para practicar dita parte gramatical, mentres que nas sesións prácticas se incidirá na práctica oral, a adquisición de vocabulario e os temas culturais. Todo iso implica traballo realizado na aula baixo diversas formas. |
Solución de problemas |
Actividade na que se formulan problemas e/ou exercicios relacionados coa materia. O alumno
debe desenvolver as solucións adecuadas ou correctas mediante a exercitación de rutinas, a
aplicación de fórmulas ou regras, a aplicación de procedementos de transformación da
información dispoñible e a interpretación dos resultados. Adóitase empregar como complemento
da lección maxistral. |
Proba obxectiva |
Proba na que se evaluarán os coñecementos adquiridos ao longo do curso. |
Actividades iniciais |
Na primeira sesión de clase explicarase o programa docente, a bibliografía e ferramentas de información e comunicación e o sistema de avaliación. Proporcionarase toda a información necesaria para seguir adecuadamente o curso e superar a materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Traballo tutelado: Exercicios de aula e para facer en casa; traballos para expor na aula.
Solución de problemas: Probas para a avaliación das competencias adquiridas que inclúen a redacción de breves textos e a preparación de presentacións orais sobre temas de *Landeskunde (cultura e civilización dos paises de fala alemá). Apoiar ao alumnado en todas as fases de preparación e presentación de devanditas probas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A2 A1 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C2 C9 |
Probas para a avaliación das competencias adquiridas que inclúen a redacción de breves textos e a preparación de presentacións orais sobre diferentes temas, especialmente de *Landeskunde. |
20 |
Proba obxectiva |
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C9 |
Dous exames parciais de contido léxico e gramatical incluíndo unha proba de comprensión oral que se realizarán a mediados e finais do cuadrimestre. |
40 |
Traballos tutelados |
A2 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C1 C2 C6 C9 |
Avaliaranse os exercicios e traballos realizados xa sexa na aula ou en casa, así como a participación activa e o desempeño do alumnado durante todo o curso polo sistema de avaliación continua. |
40 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA *EDICIÓN DE ACTASA avaliación e consecuente calificación do alumnado levarase a cabo mediante un procedemento de avaliación continua, de acordo coas metodoloxías docentes e porcentaxes descritas arriba. É condición obrigatoria para ser avaliado/a de forma continua a asistencia a un 80% das aulas, a non ser que haxa motivos xustificados para unha asistencia inferior, que deberán ser comunicados ao profesorado canto antes.
O traballo tutelado (40%) consiste nunha participación activa en todas as actividades que se desenvolven en clase - e a súa adecuada preparación en casa - con atención especial á produción oral.
A resolución de problemas/exercicios (20%) consiste tanto na redacción de breves textos como presentacións orais adaptados ao nivel de aprendizaxe do alumnado sobre aspectos de "Landeskunde".
O exame de preguntas obxectivas (40%) consiste en avaliar as competencias adquiridas en clase incluída a comprensión oral mediante dous exames parciais escritos. Este control realizarase a mediados do cuadrimestre, finalizadas as primeiras 3 unidades, e na última clase. Se o profesorado considera necesario realizar probas orais individuais complementarias, acordará as datas das mesmas co alumnado. É necesario obter como mínimo un 5 nas devanditas probas para facer a media coas outras partes e aprobar a avaliación continua.
O alumnado que NON se acolla ao sistema de avaliación continua, senón que elixa a avaliación global deberá comunicalo ao profesorado entre o 29 de xaneiro e o 29 de febreiro. O alumnado que opte por esta modalidade realizará un exame escrito final sobre todos os contidos da materia nas datas oficiais fixadas por cada centro; ademais será obrigatorio que realice unha proba oral individual na data acordada co profesorado da materia. A proba escrita puntuará un 70% da nota e a proba oral un 30%.
SEGUNDA EDICIÓN DE ACTAS (EXAMES DE RECUPERACIÓN) Exame escrito de todos os contidos do curso polo 100% da nota. Só se farán probas orais en casos puntuais, se o profesorado o estima necesario para poder fixar a nota final.
En calquera das convocatorias o profesorado ten a potestade de poder esixir unha proba oral individual para completar os seus criterios de avaliación.
IMPORTANTE: tanto no caso da avaliación continua coma no da avaliación global, a nota do exame escrito non poderá ser inferior a un 5 para superar a materia (e para poder pasar á proba oral, en caso necesario).
A realización fraudulenta das probas de avaliación de acordo co descrito no título VII do "Regulamento sobre a avaliación, a calificación e a calidade dá docencia e do proceso de aprendizaxe do *estudantado" aprobado polo claustro da Universidade de Vigo o 18 de abril de 2023 resultará necesariamente na nota final 0 (suspenso).
As cualificacións publicáranse na Secretaría Virtual da udc con acceso limitado ao profesorado da materia e a todo o alumnado matriculado. De ser necesario, por motivos excepcionais, modificar ou precisar os métodos de avaliación sinalados na guía, tales modificacións ou precisións publicáranse no mesmo soporte telemático.
As titorías do profesorado da materia pode consultarse e/ou solicitarse no/s seguinte/s enlace/s:
As as datas, horarios e lugar de realización das probas de evaluación das diferentes convocatorias serán os sinalados no calendario de probas de avaluación aprobado pola Xunta de Facultade para el curso 2024-2025 e a documentación concordante.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). https://dict.leo.org/spanisch-deutsch/,, Diccionario con pronunciación y tablas de flexión.
(2019). Netzwerk neu A1.1. Stuttgart: Klett |
|
Bibliografía complementaria
|
(2009). Diccionario moderno alemán, Español-Alemán. Berlin: Langenscheidt
Germán Ruipérez (2006). Gramática alemana. Madrid: Cátedra
Andreu Castell (2011). Gramática de la lengua alemana. München: Idiomas/ Hueber
Dreyer-Schmidt (2013). Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. München: Hueber
Dreyer-Schmidt (2013). Lösungsschlüssel zum Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. München: Hueber |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Idioma Estranxeiro II: Alemán/710G05015 |
|
Observacións |
Esta materia terá continuación nos seguintes cursos, nos que se seguirá avanzando de nivel. |
|